Вибіркова дисципліна «Штучний інтелект для навчання та саморозвитку»: підводимо підсумки
У 2024-2025 н.р. уперше для вибору студентів четвертого курсу була запропонована дисципліна «Штучний інтелект для навчання та саморозвитку».
Кожен студент та студентка керується власними критеріями для вибору загальноуніверситетських дисциплін. Цього року до дослідження переваг, ризиків та етичних норм застосування засобів генеративного штучного інтелекту долучились не лише студенти факультету інформаційних технологій, а й майбутні фахівці – землевпорядники, гуманітарії, філософи, екологи та технологи виробництва і переробки продукції тваринництва. Таке широке представництво свідчить, що наша молодь активно цікавиться технологіями і намагається автоматизувати рутинні справи та вивільнити час для саморозвитку, благодійності, творчості.
Останнє заняття було присвячено презентації кожним студентом та студенткою власного досвіду використання засобів штучного інтелекту, а також здійснення рефлексії курсу.
Студенти різних факультетів визначали, які з пропонованих під час вивчення дисципліни сервісів та інструментів вони вже активно використовують у навчанні та повсякденні, а також представили досвід використання інструментів для власного професійного розвитку та розвитку власних талантів.
Так, студенти:
- здійснили ґрунтовний аналіз контексту та особливостей застосування засобів генеративного штучного інтелекту і почали з найбільш відомих та поширених у застосуванні мовних моделей;
- зазначили покращення навичок управління часом та завданнями завдяки застосуванню Notion AI;
- оцінили допомогу ШІ в опрацюванні текстового контенту відео та покращенню власного рівня англійської мови не лише у процесі вивчення окремих курсів, а безпосередньо під час виконання практичних завдань;
- відзначили покращення підготовки курсових та дипломних робі завдяки застосуванню спеціалізованих інструментів штучного інтелекту.
Окремо було розглянуто приклади застосування засобів штучного інтелекту для професійного розвитку та розвитку талантів, а також у якості інформаційної підтримки волонтерської та благодійної діяльності.
Зокрема, студенти-гуманітарії більше уваги приділили створенню відео, опитувальників, сайтів та інших інформаційних матеріалів. А майбутні ІТ-фахівці – створенню й опрацюванню 3D моделей, кодуванню, створенню зображень та долучення до навчання нейромереж.
Звісно, у форматі новини складно представити пропозицію та результати навчання за програмою дисципліни. Але відгуки студентів переконливо свідчать, що вибір був вдалим.
Проте, це була думка студентів у 2024 році. Для вибору 2025 пропоную ознайомитись з коротким описом (https://nubip.edu.ua/node/67362, дисципліна №88), здійснити його та вже з вересня 2025 року в колі однодумців набути власного досвіду змінюватись зі штучним інтелектом.
Олена Кузьмінська,
професорка кафедри інформаційних систем і технологій НУБіП України,
авторка та викладачка дисципліни «Штучний інтелект для навчання та саморозвитку»