До Дня маркетолога: Круглий стіл «Сучасні маркетингові технології в агробізнесі»

28 жовтня 2024 року

 “У бізнесу лише дві функції – маркетинг та інновації”
Мілан Кундера

25 жовтня в Україні щорічно відзначається професійне свято фахівців з маркетингу – День маркетолога. З кожним роком його святкують все більше українців, адже професія маркетолога набуває все більшої популярності. Маркетинг є актуальним та важливим як для функціонування окремого підприємства, так і для розвитку бізнес-економіки в цілому. Саме маркетинг вважається двигуном перетворень і зростання, потужним механізмом адаптації до змін і вдосконалень, рушійною силою креативів і стандартних чи нестандартних рішень, джерелом нових ідей, підходів, технологій…

До Дня маркетолога 24 жовтня в рамках наукової роботи кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі було проведено круглий стіл «Сучасні маркетингові технології в агробізнесі». В заході прийняли активну участь представники держави та бізнесу, провідні науковці з різних країн, практики, бізнес-консультанти, експерти, аспіранти, студенти, які поділилися результатами своїх досліджень у сфері розвитку сучасного маркетингу в агробізнесі.

З вітальним словом до учасників Круглого столу та гостей звернулися: проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної діяльності Олескандр Миколайович Лабенко, заступник декана факультету аграрного менеджменту, доцент Лариса Федорівна Карпенко, завідувач кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі, професор Валерій Михайлович Бондаренко, які привітали учасників із професійним святом, наголосили на актуальності розвитку маркетингу в агробізнесі, вивченні та задоволенні попиту споживачів на продовольчому ринку, розвитку діджиталізації бізнес-процесів та прийнятті ефективних рішень.

Також було акцентовано увагу на важливості та актуальності проведення наукових заходів, розвитку та посиленні наукової дискусії, розширення можливостей співпраці та обміну науковими досягненнями з питань розвитку маркетингу в агробізнесі. Також всім учасникам побажали успіху та плідної дискусії.

Учасників Круглого столу як із професійним святом, так і з проведенням даного заходу також привітав Євген Вікторович Роматдоктор наук з державного управління, професор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, голова Спілки рекламістів України, зазначивши в цілому про актуальність маркетингу та затребуваність фахівців-маркетологів на ринку праці. У своїй доповіді Євген Вікторович акцентував увагу на важливості формування стратегій брендів на ринку аграрної продукції, розкрив окремі етапи формування бренд-стратегії, наголосив на проблемах формування та реалізації бренд-стратегій в аграрному секторі, детально проаналізував українські бренди в агросекторі.

 

Доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України Василь Кузьмич Збарський у своїй доповіді акцентував увагу на маркетингових підходах до ринку продукції аграрних підприємств, розкривши механізм формування агропродовольчого ринку та зазначивши про сутність, значення сучасних моделей маркетингу.

Директор ТОВ «Дюдін Мол-Трейд» Олег Олександрович Дюдін у своїй доповіді зробив акцент на актуальних проблемах малого та середнього бізнесу молокопереробної промисловості України, зокрема щодо сировинного забезпечення та якості готової продукції. Також Олег Олександрович зосередив увагу на деяких особливостях поведінки споживачів та реалізації продукції як на внутрішньому, так і зарубіжних ринках; наголосив на окремих аспектах конкурентоспроможності вітчизняної молочної продукції; розкрив певні механізми ефективної організації та ведення молочного бізнесу; окреслив стратегічні перспективи розвитку молокопереробної промисловості.

Про тенденції розвитку сільського господарства у США (на прикладі штату Індіана) розповів Руслан Іванович Буряк, доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України. В своїй доповіді Руслан Іванович представив динаміку зміни ринкової вартості реалізованої сільськогосподарської продукції та площі земельних угідь у штаті Індіана; показав обсяги виробництва та структуру світового споживання зернових; навів порівняльний аналіз ВВП та темпів економічного зростання у США, ЄС та КНР; розкрив окремі аспекти виробництва і реалізації сільськогосподарської продукції у США.

Про сучасні тенденції реєстрації торгівельних марок як індикатору брендингу товарів та послуг розповів Іван Юрійович Чернявський, кандидат економічних наук, в.о. генерального директора державного підприємства "Український інститут інтелектуальної власності". У своїй доповіді Іван Юрійович акцентував увагу на важливості та значенні торговельних марок; представив цікаву інформацію щодо структури розподілу заявок на торгівельні марки між товарами і послугами у різних країнах світу, а також динаміки поданих заявок на торговельні марки у світі, починаючи з 2008 року; розкрив окремі положення процесу реєстрації торговельних марок.

Заступник директора ТОВ «Органік Стандарт» Максим Вікторович Чемерис у своїй доповіді зробив акцент на органічному виробництві, зокрема: представив карту органічного виробництва в Україні, охарактеризував внутрішній ринок органічної продукції, розповів про обсяги та структуру реалізації органічної продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках. Крім того, Максим Вікторович окреслив певні проблеми у сфері органічного виробництва, висвітлив окремі вимоги до органічної продукції, зосередив увагу на позитивних тенденціях та важливості екологізації виробництва.

Провідний інженер ТОВ «Український інститут сталевих конструкцій ім. В.М. Шимановського», аспірант кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України Віктор Олександрович Чертінов розповів про сучасні тренди івент-маркетингу, їх актуальність, значення та особливості практичного застосування. Також Віктор Олександрович охарактеризував види івент-маркетингу, висвітлив основні аспекти щодо організації та навів цікавий «Кейс про відкриття ТРЦ Епіцентр в смт Чабани».

Заслуговують на увагу представлені результати дослідження професора Вікторії Галушко (Viktoriya Galushko), Professor, Economics Department, University of Regina (Канада) та доцента Алли Рябчик, доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України на тему: «Купівля продуктів харчування онлайн: як КОВІД-19 вплинув на поведінку споживачів в Канаді». У доповіді були висвітлені зміни у поведінці споживачів на продовольчому ринку Канади до КОВІД і після та фактори, що вплинули на ці зміни; зроблені акценти на моделі, які пояснюють переваги здійснення онлайн покупок, та висунуті гіпотези згідно даних моделей. Також Вікторія Галушко розкрила переваги і недоліки купівлі продуктів харчування онлайн в Канаді, акцентувала увагу на «нових» особливостях поведінки споживачів при купівлі онлайн та зазначила напрями розробки маркетингових стратегій.

Студентка 2 курсу спеціальності «Маркетинг» Дарина Хитрун представила доповідь на тему «Покоління Z: зміна реклами та креативності маркетингу». В своїй доповіді Дарина зробила акцент на особливостях представників покоління Z, розповіла про креативи реклами в минулому та майбутньому, навела цікаві рекламні кейси, представила тренди нової реклами, серед яких цифрова трансформація, аутентичність, прозорість, мем-культура, віральність, персоналізація, соціальна відповідальність.

Також до роботи Круглого столу долучилися і представили актуальні та цікаві доповіді:

  • представники університетів, зокрема: Роман Васильович Логоша - доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри аграрного менеджменту та маркетингу Вінницького національного аграрного університету («Маркетингові стратегії розвитку підприємств овочепродуктового підкомплексу»); Ігор Геннадійович БрітченкоDoctor of Economic Sciences, Professor, Institute of Law, Economics and Administration, University of the National Education Commission, Krakow, Польща («Сучасні проблеми маркетингу та логістики в агробізнесі України в умовах війни»); Sandra Jekabsone (Сандра Якобсон) – Professor, University of Latvia, Латвія («Інтеграція бізнес-ігор в навчальному процесі»);
  • Олександр Васильович Омельяненкодоктор філософії з маркетингу, асистент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України («UGC-контент як інструмент онлайн-просування»);
  • аспіранти кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України, зокрема: Роман Федорович Авраменкодиректор ТОВ «Компанія «Бізнес Актив» («Стимулювання збуту насіння гарбузів») та Іван Олександрович Луцій («Дослідження «здоров’я» брендів на горілчаному ринку України»);
  • студенти 2 курсу спеціальності «Маркетинг»,: Дар’я Дмитрівна Аксьоненко, Анастасія Іванівна Воронкова та Ксенія Валеріївна Щербань («Цифровий маркетинг в агробізнесі: ефективна стратегія успіху»).
  • Студенти 1 курсу 4 групи спеціальності «Маркетинг» під керівництвом куратора Богдани Вишнівської, доцента кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБіП України, підготували та представили святкове відеопривітання з Днем маркетолога!

Щиро дякуємо всім учасникам Круглого столу за представлені доповіді та ґрунтовну дискусію! Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю у сфері розвитку маркетингу та маркетингових технологій в агробізнесі! Бажаємо всім мирного неба та скорішої ПЕРЕМОГИ!

Валерій Бондаренко,
завідувач кафедри маркетингу
та міжнародної торгівлі

Алла Рябчик,
доцент кафедри маркетингу та
міжнародної торгівлі

 

 


Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook