Як зберегти психічне здоров’я студентів під час війни: результати семінару для науково-педагогічних та педагогічних працівників
Збереження психічного здоров’я студентської молоді сьогодні постає одним із найважливіших завдань закладів вищої освіти України. У контексті його виконання 19 вересня 2024 р. у НУБіП України з ініціативи проректора з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Олени Глазунової та організаційної підтримки декана гуманітарно-педагогічного факультету Інни Савицької відбувся черговий науково-практичний семінар «Психолого-педагогічні технології збереження психічного здоров’я студентської молоді у воєнний та повоєнний період». Захід відбувся у змішаному форматі, продовживши цикл семінарів, що заплановані для науково-педагогічних працівників у 2024/2025 навчальному році.
У семінарі взяли участь викладачі різних факультетів університету та його відокремлених підрозділів, адже важливість розуміння специфіки прояву ментального здоров’я у стресових умовах війни та знання шляхів його підтримання усвідомлюють сьогодні усі.
Учасників заходу привітала проректор Олена Глазунова, яка підкреслила актуальність його теми та зазначених у програмі виступів, запросила до участі в обговоренні піднятих питань усіх охочих.
Зміст семінару, запропонований кафедрою психології гуманітарно-педагогічного факультету, був насичений обговоренням цікавих та важливих питань, що здійснювалось у різних формах: доповіді, міні-тренінг, майстер-клас, інтерактивна гра.
Спершу завідувач кафедри психології, кандидат психологічних наук, доцентка Ірина Мартинюк виступила із короткою доповіддю на тему «Ризики для психічного здоров’я особистості у воєнний та повоєнний період. Особливості переживання стресів війни у студентському віці», під час якої ознайомила присутніх із видами порушень психічного здоров’я під час війни та можливими наслідками стресу війни у повоєнний період, маркерами негативних психічних станів особистості, психологічними можливостями студентського віку у подоланні стресів та представила результати дослідження психічних станів студентів у першу річницю війни.
Аспірант кафедри психології Юрій Дудник у короткій доповіді «Особливості здійснення навчальної діяльності студентами в часі воєнного стану» ознайомив учасників семінару з попередніми результатами емпіричного дослідження змін у навчальній діяльності студентів в часі війни. Викладачі мали змогу побачити, як здобувачі вищої освіти у нашому університеті та Ірпінському фаховому коледжі оцінюють зміни у своїй навчальній діяльності протягом останнього року: її результативність та процесуальні характеристики.
Доцент кафедри психології, кандидат педагогічних наук, доцент Людмила Омельченко презентувала учасникам міні-тренінг «Стресостійкість у педагогічному колективі: техніки самодопомоги». Присутні не лише ознайомились із методами і прийомами самодопомоги у стресових умовах, а й мали змогу повправлятись у їх застосуванні. Свій виступ пані Людмила завершила притчею про соняшники, мудрість якої – коли довкола негаразди, ми можемо самі дарувати один одному світло і тепло своєї душі.
Юрій Дудник провів майстер-клас із надання першої психологічної допомоги особистості в екстремальних умовах, запит про сутність якої неодноразово був звернений до кафедри психології. Учасники заходу ознайомились із чотирма кроками техніки, особливостями їх реалізації та правилами здійснення.
Для актуалізації розуміння переваг та необхідності виконання викладачами фасилітативних функцій в освітньому процесі під час воєнного стану Ірина Мартинюк запросила присутніх до участі в інтерактивній грі «Фасилітативна технологія в освітньому процесі ЗВО як шлях до збереження ментального здоров’я здобувачів вищої освіти». Учасники мали змогу перевірити своє знання сутності фасилітативного підходу у викладанні та взаємодії зі студентами, проаналізувати особливості його реалізації у різних ситуаціях професійної діяльності та позмагатись за першість у швидкості надання зворотного зв’язку.
Завідувач кафедри психології зазначила, що кафедра психології відкрита до спілкування та прийняття запитів на подальші зустрічі з обговорення питань щодо ментального здоров’я особистості.
Проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Олена Глазунова внесла пропозицію щодо організації подальших науково-практичних заходів зазначеної тематики.
Слайди до виступу Ірини Мартинюк
Слайди до виступу Юрія Дудника
Слайди до виступу Людмили Омельченко
Слайди до виступу Юрія Дудника
Покликання на гру (відкрита до 15:00 30.09.2024 р.)
Пресслужба