Практико-орієнтоване навчання – важливий аспект у підготовці сучасного інженера-енергетика

25 липня 2024 року
Практико-орієнтоване навчання – це дієвий засіб формування професійних компетентностей майбутніх інженерів, а навчальна практика – перший досвід здобуття «soft skills» під час університетського етапу їх професіоналізації.
Саме тому викладачі кафедри інженерії енергосистем навчально-наукового інституту енергетики, автоматики та енергозбереження велику увагу приділяють як гостьовим лекціям від провідних фахівців, менторів, так і практичній підготовці здобувачів в умовах виробництва. Але про все по порядку…

Так, на запрошення доцента Андрія Петренка, до ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження завітав провідний інженер-проєктувальник ТОВ «Сіті Енергосервіс» Сергій Ремез. Гість провів лекцію «Особливості проєктування автономних електростанцій» для студентів, які навчаються за освітньою програмою «Інжиніринг електроенергетичних систем з відновлювальними джерелами» спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка». Тема лекції була присвячена актуальним питанням використання відновлюваних джерел енергії та побудові систем енергоживлення на їх основі, що є особливо важливим у контексті зростаючого попиту на альтернативні енергетичні рішення.

 

Доповідач зробив огляд технічних аспектів проєктування, зокрема вибору обладнання, оптимізації енергоспоживання, а також звернув увагу на необхідність врахування містобудівних умов та інших факторів, які можуть вплинути на ефективність електростанцій. Лектор наголосив на важливості дотримання правил технічної експлуатації та стандартів безпеки при проектуванні та встановленні автономних систем.

Ще одним гостем інституту стала компанія Kernel – провідний світовий виробник та експортер соняшникової олії, найбільший в Україні виробник та експортер зернових, ключовий постачальник сільськогосподарської продукції з регіону Чорноморського басейну на світові ринки. На частку компанії припадає близько 8% світового експорту соняшникової олії.

Про особливості ведення енергозалежного бізнесу студенти ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження дізнались під час «ділової гри», яку провела з ними пані Юлія Гулевич – керівниця проєкту Open Agro University від Kernel.
На початку зустрічі завідувач кафедри інженерії енергосистем Євген Антипов представив гостю і налаштував аудиторію на діловий лад. Далі пані Юлія Гулевич ознайомила всіх присутніх із провідними напрямами роботи компанії.

 

 

 

А далі студенти, утворивши 6 команд, долучились до інтелектуальних змагань. Вони вирішували складні, але реальні завдання щодо ведення бізнесу в сучасних умовах України.

 

І хоча хтось «заробив» більше грошей, пропонуючи найкращий вихід із скрутного становища бізнесу, а хтось – менше, врешті у виграші опинились усі учасники гри. Вони розширили свої уявлення про сучасний агробізнес і, можливо, деякі з них в майбутньому пов’яжуть своє життя саме з цією діяльністю. Сприяти такому вибору може і проходження практики на підприємствах компанії Kernel, і навчання у Open Agro University – освітньому проєкті, започаткованому цією компанією.

Пані Юлія Гулевич наголосила, що навчальна програма містить сім напрямків, серед яких для студентів нашого інституту найцікавішими є підготовка енергетиків, а також інженерів КВПіА.

Завдяки такій тісній співпраці ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження зі стейкхолдерами студенти інституту мають змогу під час екскурсій та навчальних і виробничих практик дізнатися більше про технологічні процеси й застосування сучасного обладнання, сформувати необхідні навички, а згодом можуть пройти стажування в цих компаніях та отримати перше робоче місце.
Однак, першим і одним з важливих етапів підготовки фахівця є саме навчальна практика, тому питанням її організації на кафедрі інженерії енергосистем приділяється належна увага.

Традиційно практичне навчання для студентів 1-го та 2-го курсів спеціальності 144 «Теплоенергетика» розпочалось з інструктажу із техніки безпеки, який разом з керівниками провів доцент кафедри охорони праці та біотехнічних систем у тваринництві Олександр Єременко. Вони детально ознайомили практикантів з основними правилами поводження з електроінструментом та легкозаймистими матеріалами, обсягом робіт, який студенти мають виконати впродовж навчальної практики.

Під керівництвом завідувача лабораторіями Віталія Лавренюка, викладачів Євгена Антипова та Андрія Сердюка студенти мали можливість долучитись до реконструкції аудиторії №103 навчального корпусу №11, а саме – проведення робіт по термомодернізації огороджувальних конструкцій шляхом встановлення сучасних більш енергоефективних ролетних воріт, вдосконалення та оновлення навчальних стендів.

 

У процесі проходження навчальної практики студенти отримали практичні навички роботи з ручним інструментом, проведення монтажних та демонтажних робіт, встановлення та підключення контрольно-вимірювальних приладів теплоенергетичних установок, основних операцій та прийомів пайки і зварювання металів тощо.

 

 

Перед студентами було поставлено ряд завдань, які вони успішно виконали у відведений термін за рахунок вдалої командної роботи та індивідуальних якостей кожного з практикантів.

Ще більш цікавим і насиченим було проходження навчально-виробничої практики для студентів третього курсу, яке відбувалось у «польових умовах» на одному із будівельних майданчиків компанії-партнера освітньої програми «Теплоенергетика» одноіменної спеціальностіТОВ «ЕіН». Основною метою навчально-виробничої практики було розширення теоретичних знань, набуття досвіду роботи з сучасними технологіями та здобуття навичок користування обладнанням для будівництва сонячних електростанцій.

 

У ході виконання практичних завдань студенти здобули навички з проектування сонячних електростанцій, включаючи вибір місця для їх встановлення, проведення аналізу рівня сонячної інсоляції, підбору обладнання та компонентів, а також монтажу та їх підключення до енергомережі.
Особлива увага приділялась питанням безпеки та екологічним аспектам будівництва та експлуатації сонячних електростанцій.

 

Без перебільшення можна стверджувати, що навчальна і навчально-виробнича практики є невід’ємною частиною циклу фахової підготовки студентів та мають вагомий вплив для їх подальшого професійного розвитку.
Віримо, що спільні зусилля освіти та виробництва сприятимуть осучасненню знань та практичних навичок студентів, зокрема, у сфері електричної інженерії, теплової та відновлюваної енергетики!

 

Євген АНТИПОВ, Андрій СЕРДЮК, Віталій ЛАВРЕНЮК,
керівники навчально-виробничої практики

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook