Нейропсихологи з’ясували, як вивчення другої мови змінює зв’язки в мозку

13 березня 2024 року

https://nnews.com.ua/nejropsyhology-z-yasuvaly-yak-vyvchennya-drugoyi-movy-zminyuye-zv-yazky-v- mozku.html

Коли дорослі люди опановують другу мову, у міжнейронних зв’язках їхнього мозку відбуваються значні зміни. Це показало нове дослідження в Німеччині за участю сирійських біженців. Роботу, результати якої опублікував журнал Proceedings of the National Academy of Sciences, провела команда нейропсихологів з Інституту когнітивних досліджень і наук про мозок імені Макса Планка в Лейпцигу (Німеччина). 
У рамках проєкту вчені організували інтенсивні мовні курси для арабомовних людей, які вимушено перебралися до Німеччини. За допомогою магнітно-резонансної томографії дослідники поспостерігали за трансформаціями міжнейронних зв’язків, завдяки яким іноземці стали розуміти і використовувати для спілкування нову для них мову.
Дослідники застосували передову методику МРТ-трактографії, що дає змогу відстежити хід і структурні зміни провідних шляхів головного мозку. Протягом шести місяців нейропсихологи вивчали і методично порівнювали МРТ-знімки з високою роздільною здатністю 59 арабомовних учасників, які проходили обстеження на початку мовного інтенсиву, а також через три і шість місяців, тобто в середині і наприкінці курсу
Аналіз зображень показав посилення міжнейронних зв’язків у мовній мережі в білій речовині мозку і залучення додаткових областей у правій півкулі в процесі вивчення другої мови. Цікаво, що паралельно нейропсихологи виявили зменшення зв’язків між правою та лівою половинами мозку, які з’єднує мозолисте тіло (corpus callosum). На думку дослідників, таке скорочення міжпівкульних зв’язків свідчить про те, що під час вивчення другої мови контроль лівої півкулі, де зосереджена мовна функція, за правою слабшає. Це вивільняє додаткові ресурси в правій півкулі для засвоєння нової мови.
Автори зазначили, що динамічні зміни у зв’язках мозку безпосередньо корелювали з поліпшенням результатів у мовному тесті Інституту імені Гете.

 

Загалом дослідження показало, як мозок дорослої людини адаптується до нових когнітивних потреб за рахунок модуляції структурних зв’язків усередині та між півкулями. Учені наголосили, що нові дані допомогли краще зрозуміти, як люди опановують мови і як при цьому функціонує мозок.

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook