ДЛЯ ТОГО ЩОБ БУТИ КОНКУРЕНТОЗДАТНИМ ПОТРІБНО НАВЧАТИСЬ І ВИКЛАДАЧАМ. ДОСВІД ІЗ НОВОЮ ПОШТОЮ
Кожен з нас багато разів користувався послугами Нової Пошти. І звичайно багато хто з нас надихався прикладом молодих людей, які з нуля створили знану всюди компанію. Найчастіше відносини з цією компанією ми вибудовуємо в якості клієнтів. Наразі викладачам кафедри пощастило побувати в КІТ – першому інноваційному терміналі в новітній логістичній інфраструктурі Нова Пошта – в якості і гостей, і, можливо, колег по розробці новацій у цій галузі.
Професор Мацюк В.І. прийняв участь в програмі Nova Tech Spring 2024, ініційованою Українським фондом стартапів і лідером експрес-доставок Новою Поштою за підтримки EIT Community RIS Hub Ukraine, і вийшов у фінал з проєктом, який зацікавив спеціалістів компанії.
Всі фіналісти були запрошені до Київського інноваційного терміналу для зустрічі з представниками галузі, а також, щоб відвідати студію відкритих інновацій NovaTech та її лабораторії.
Головний менеджер проекту Євгеній Хоменко ознайомив нас з особливостями роботи терміналів, оснащених високотехнологічними сортувальними лініями, де в автоматичному режимі проводиться пакування, зважування посилок та визначення їх географічного напрямку. І одразу запропонував розробити проєкти в наступних напрямках:
✔ Роботизація сортування
✔ Автоматизація складу
✔ Новий сервіс у точках контакту
Війна стала справжнім викликом для всього українського бізнесу і Нової Пошти зокрема. Перед працівниками постала величезна кількість викликів і проблем, пов’язаних із зміною кількості та географії працюючих відділень та поштоматів через бойові дії, зміною умов руху автомагістралями, необхідністю працювати цілодобово, одночасно обробляти велике скупчення вантажів та посилок. Це зумовило значну перебудову логістики та графіків роботи відділень та кур’єрської доставки, необхідність перейти на щоденне оперативне управління процесами. А також ця трагічна ситуація сприяла виникненню різноманітних кейсів та отриманню унікального досвіду. Саме про них ми довго говорили. Адже такий обмін досвідом допомагає зрозуміти як адаптуватися до змін та вдосконалювати існуючі процеси доставки та логістики, як проходить процес розробки нових продуктів та послуг, дозволяє бути в курсі останніх тенденцій у світі технологій. Воєнна та економічна ситуація, що постійно змінюються, вимагають сучасних форм організації логістичної діяльності, гнучкості логістичних рішень та вчасності їх прийняття, використання цифрових технологій в управління. Як справлятися з такими викликами, організовувати роботу, налаштовувати логістику – всі ці питання ми обговорювали з представниками компанії. Це дуже цінний досвід, який зараз ми отримуємо в реальному часі і можемо одразу втілювати, адаптувати його в навчальні програми, коли студенти зможуть отримати певні приклади ситуацій і способи їх вирішення в навчальному процесі, щоб реалізовувати на практиці в майбутньому. Такий обмін досвідом дозволяє самій компанії Нова Пошта використовувати академічні знання та дослідження для вдосконалення своїх послуг і оптимізації бізнес-процесів. Ми, як представники університетської спільноти, маємо можливість застосувати свої теоретичні знанння у реальній практиці, що сприяє всебічному розвитку як студентів і так і викладачів.
Такі зустрічі є важливою складовою у розвитку співпраці та обміну досвідом між університетом і логістичною компанією. Успішна співпраця між бізнесом і навчальними закладами сприяє виробленню інноваційних рішень, покращенню процесів та підвищенню конкурентоспроможності на ринку.
Вікторія Опалко