Обговорення ОПП «Маркетинг» підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг»
Обговорення ОПП «Маркетинг» підготовки здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг»
15 квітня 2024 року
15 квітня 2024 року відбулася важлива подія для кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі НУБІП України - зустріч науково-педагогічних працівників, представників провідних ЗВО та роботодавців. Головною метою заходу було обговорення проєкту освітньої програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг».
У обговорені освітньо-професійної програми для підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 075 «Маркетинг» крім членів проектної групи прийняли участь завідувач кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі д.е.н., професор Бондаренко Валерій Михайлович, стейкхолдери - Лилик Ірина Вікторівна, президент ГО «Українська Асоціація Маркетингу»; Степанець Ігор Павлович, директор ПП «Земельний капітал»; Чернявський Іван Юрійович, в.о. генерального директора ДП «Український інститут інтелектуальної власності», а також інші роботодавці та здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю «Маркетинг».
На зустрічі були також присутні експерти:
• Прокопенко Роман Андрійович, начальник відділу методології ціноутворення та аналізу цінової ситуації управління цінової політики департаменту розвитку реального сектору економіки Міністерства економіки України;
• Луцій Іван Олександрович, провідний бренд менеджер ТОВ «Баядера Логістік»;
• Гераймович Володимир Петрович, керівник відділу експорту та міжнародної співпраці, лідера українського ринку в сфері комплексних IT-рішень для Агропромислового комплексу, ТОВ «АГРІАНАЛІТИКА» (AGRIANALYTICA LIMITED LIABILITY COMPANY (AGRIANALYTICA LLC));
• Россоха Володимир Васильович, д.е.н., професор, головний науковий співробітник відділу організації менеджменту, публічного управління та адміністрування Національного Наукового центру «Інститут аграрної економіки» НААН.
Викладачі кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі - члени робочої групи.
• Гераймович Віолета Леонтіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі, гарант освітньої програми «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
• Барилович Олена Михайлівна, кандидат економічних наук доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі;
• Нагорна Олена Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі;
• Карпенко Лариса Федорівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі;
• Остапенко Марина Сергіївна, здобувач вищої освіти першого (бакалаврського) рівня денної форми навчання спеціальності 075 Маркетинг (3 курс).
Розпочав зустріч модератор Бондаренко Валерій Михайлович, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі Національного університету біоресурсів і природокористування України, який привітав усіх присутніх та зазначив мету зустрічі.
Гарант освітньої програми, к.е.н., доцент Гераймович Віолета Леонтіївна, відзначила актуальність перегляду унікальності та структурних частин програми, підкреслила важливість уточнення фахових компетенцій та результатів навчання. Під час зустрічі були заслухані цінні пропозиції професора Россохи Володимира Васильовича (Інститут аграрної економіки) щодо визначення фахових компетенцій та формування освітніх компонент. Важливою частиною обговорення стала співпраця із стейкхолдерами - роботодавцями, яка, за словами доцента Віолети Гераймович, є ключовою для покращення практичного навчання студентів.
Представники ринку праці, такі як, Луцій Іван Олександрович, провідний бренд менеджер ТОВ «Баядера Логістік»; Гераймович Володимир Петрович, керівник відділу експорту та міжнародної співпраці, лідера українського ринку в сфері комплексних IT-рішень для Агропромислового комплексу, ТОВ «АГРІАНАЛІТИКА» (AGRIANALYTICA LIMITED LIABILITY COMPANY (AGRIANALYTICA LLC)), Грищенко Алла Костянтинівна, директор приватного підприємства «Агрофірма «Мета» висловили свою підтримку та готовність до співпраці у визначенні змісту освітньої програми. Зокрема, обговорено можливості проведення лекцій, тренінгів, практик та інших заходів, спрямованих на підготовку майбутніх фахівців до вимог сучасного ринку праці.
Луцій Іван Олександрович (провідний бренд менеджер ТОВ «Баядера Логістік») зазначив, що освітня програма добре структурована, усі включені у неї освітні компоненти забезпечують реалізацію програмних результатів навчання і фахових компетентностей, потрібних для майбутніх бакалаврів маркетингу. Також для покращення якості освітньої програми Іван Олександрович наголосив на доцільності введення вибіркових освітніх компонентів, предметом вивчення яких є поглиблене вивчення вузьких практичних сфер маркетингової діяльності, зокрема хмарні інструменти в маркетингу.
Алла Грищенко (директор приватного підприємства «Агрофірма «Мета») закцентувала на важливості отримання професійного досвіду з маркетингу, починаючи з молодших курсів, а також запропонувала більше уваги приділяти вивченню особливостей поведінки споживачів.
Після обговорення ОПП «Маркетинг» на першому рівні вищої освіти Бондаренко Валерій Михайлович та Гераймович Віолета Леонтіївна підбили підсумок дискусії та розповіли про перспективи вдосконалення програми за результатами обговорення з експертами – стейкхолдерами та власного бачення кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі щодо розвитку спеціальності в ближчому майбутньому, вироблені спільні пропозиції щодо підвищення якості підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 075 «Маркетинг», які будуть покладені в основу удосконалення освітньої програми та навчального плану для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Олена БАРИЛОВИЧ
доцент кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі,
член робочої групи