Відкрита лекція з дисципліни «Безпека праці і життєдіяльності»
Відкрита лекція з дисципліни «Безпека праці і життєдіяльності»
9 квітня 2024 року
21 березня 2024 року доцент кафедри охорони праці та біотехнічних систем у тваринництві, к.с.г.н. Марчишина Є.І. провела очну відкриту лекцію з дисципліни «Безпека праці і життєдіяльності» з метою обміну досвідом, формування професійних якостей майбутніх фахівців, актуалізації міжпредметних зв’язків та реалізації набутих знань у практичній діяльності. Лекція на тему «Небезпечні і шкідливі виробничі фактори, умови праці та атестація робочих місць за умовами праці» стала цікавим та пізнавальним досвідом для здобувачів освіти ОС «Бакалавр» спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура» факультету тваринництва та водних біоресурсів НУБіП України.
Лектор проаналізувала групи небезпечних і шкідливих чинників виробництва, які в результаті свого тривалого або короткочасного впливу на працівника призводять до погіршення стану його здоров'я або до травм. Було охарактеризовано умови праці працівників рибного господарства, наголошено на несприятливих показниках довкілля, важкості та напруженості праці під час проведення сезонних робіт із зариблення водойм та вилову риби. Здобувачам вищої освіти роз’яснено значення атестації робочих місць за умовами праці на підприємстві, особливості її проведення та складання Карти умов праці.
Для висвітлення тематики лекційного заняття використовувалась презентація, доцент Марчишина Є.І. наводила яскраві приклади з практики, що сприяло глибше зрозуміли та сприйняли важливість працеохоронної та безпекової підготовки технолога з відтворення водних біоресурсів.
Присутні на відкритій лекції відмітили, що було дотримано критеріїв, які дозволяють належним чином оцінити роботу лектора та стверджувати, що лекція прочитана на високому науково-методичному рівні та досягла наміченої мети. Відзначено постійний контакт лектора з аудиторією, динамічність викладу інформації, наведення прикладів з практичної діяльності, яскравість ілюстративного матеріалу, своєчасний початок та завершення лекції, її спрямованість на виконання здобувачами завдань для самостійної роботи. Лектор вміє сконцентрувати увагу здобувачів на формуванні дієвого компоненту навчання, який мотивує до подальшого поглибленого вивчення лекційного матеріалу, отримання ключових компетенції для майбутньої професійної діяльності, наводила практичні приклади, власні напрацювання. Все зроблено для того, щоб зацікавити студента, аби він поринув у запропоновану тему, проаналізував її, зробив логічні висновки, сформував свою точку зору, побудував проблемне завдання та організував розумовий пошук його вирішення, використовуючи критичне і креативне мислення.
Усім присутнім лекція сподобалась, адже отримана інформація була цікавою та практичною, що дозволить майбутнім фахівцям генерувати нові ідеї та втілювати свої знання в подальшій роботі. Лекція була активною та захоплюючою, здобувачі вищої освіти виразили свою зацікавленість до матеріалу та чіткого пояснення. Заняття проведено на високому науково-методичному рівні.
Присутні виявили зацікавленість представленою темою та позитивно сприйняли інформацію, яка була високо оцінена на науковому та навчальному рівні. Представлена на лекції інформація викликала жваве обговорення серед студентів, вони задавали багато питань, на які отримали змістовні відповіді, а обговорення цікавої теми продовжилось і після завершення лекції. Відкрите заняття отримало схвальні відгуки колег і студентів.
Доценти Віктор Ребенко та Євгенія Марчишина