School of Practical Psychology. Майстер-клас «Специфіка професійної діяльності дитячого психолога» від Яни ПРОХОРЕНКО
У межах діяльності School of Practical Psychology 5 жовтня 2023 року для студентів спеціальності 053 «Психологія» відбувся майстер-клас на тему: «Специфіка професійної діяльності дитячого психолога». Спікером заходу була Яна ПРОХОРЕНКО – психологиня Дитячого центру «Mr.Leader», яка займається проблемами адаптації дітей до нових умов, проблемами розвитку лідерських компетенцій та емоційного інтелекту; діагностикою психологічних якостей вихованців (морально-етичні установки, характер взаємин з оточуючими, домагання, стереотипи, світогляд), рівня інтелектуального розвитку дітей; психологічною просвітою сімей вихованців (через бесіди, проведення семінарів, дискусій, організацію спільних з дітьми проєктів або участь у відкритих заняттях).
Емоційний інтелект (EQ) ‒ здатність розпізнавати і розуміти свої емоції і емоції інших людей; керувати власними емоціями, своєю мотивацією, думками і поведінкою, управляти емоційними станами інших людей, помічати їхні актуальні потреби, співпереживати і розвивати їхні сильні сторони; використовувати емоції для рішення поставлених задач і досягнення результатів.
EQ – основа позитивного мислення, фундамент успішного життя і особистого щастя. Тому так важливо його розвивати. Розуміння емоцій, здатність розпізнавати почуття, наміри і мотивацію оточуючих сприяють збільшенню можливостей, не дозволяють зневіритися в складній ситуації.
Яна охарактеризувала основні етапи розвитку EQ:
‒ навчити розпізнавати власні емоції;
‒ навчити використовувати емоції для вирішення завдань;
‒ розвивати розуміння (причини і наслідки) емоцій;
‒ вчити регулювати емоційні стани.
Під час майстер-класу Яна ПРОХОРЕНКО запропонувала студентам низку психологічних вправ, ігор і технік для розвитку емоційного інтелекту. Зокрема, техніка «Мова емоцій» допомагає не тільки розібратися у власних емоціях і почуттях, але й дозволяє оточуючим краще нас розуміти. Таке спілкування з партнерами, колегами і особливо з дітьми є основою взаєморозуміння в міжособистісних і ділових відносинах.
Сутність гри «Що я відчуваю сьогодні» полягає в тому, щоб кожен ранок/вечір дитина сама обирала емоцію поточного дня. «Сьогодні я відчуваю радість (смуток, цікавість, злість…), коли…». Для цього роздрукуйте всі емоції улюбленого персонажа дитини, які вона і буде вибирати для позначення своїх переживань. Ця гра вчить усвідомленню і прийняттю власних емоцій і почуттів. Окрім зазначених психологиня запропонувала ряд інших цікавих і корисних вправ вправ на розвиток емоційного інтелекту: «Фарбую емоції», «Компас почуттів», «Емоції в склянці», «Кольорові емоції». Та найбільший інтерес у студентів викликала вправа «Скринька щастя», яку студенти виконували з великим задоволенням.
Після виконання вправ студенти охоче ділилися враженнями і емоціями один з одним, обговорювали свої результати. В кінці майстер-класу Яна передала вітання студентській аудиторії від своїх маленьких вихованців у вигляді фотографій дітей, на яких вони зображали цілий спектр емоцій. Це неабияк розчулило молодих людей і викликало емоційний зворотний зв'язок.
Висловлюємо щиру подяку Яні ПРОХОРЕНКО за змістовну інформацію, цінний практичний досвід, цікаві техніки розвитку емоційного інтелекту!
Керівник проєкту
доцент кафедри психології
Оксана ОЛІЙНИК