School of Practical Psychology. Майстер-клас «Специфіка професійної діяльності дитячого психолога» від Яни ПРОХОРЕНКО

18 жовтня 2023 року
м. Київ

   У межах діяльності School of Practical Psychology 5 жовтня 2023 року для студентів спеціальності 053 «Психологія» відбувся майстер-клас на тему: «Специфіка професійної діяльності дитячого психолога». Спікером заходу була Яна ПРОХОРЕНКО – психологиня Дитячого центру «Mr.Leader», яка займається проблемами адаптації дітей до нових умов, проблемами розвитку лідерських компетенцій та емоційного інтелекту; діагностикою психологічних якостей вихованців (морально-етичні установки, характер взаємин з оточуючими, домагання, стереотипи, світогляд), рівня інтелектуального розвитку дітей; психологічною просвітою сімей вихованців (через бесіди, проведення семінарів, дискусій, організацію спільних з дітьми проєктів або участь у відкритих заняттях).


   Емоційний інтелект (EQ) ‒ здатність розпізнавати і розуміти свої емоції і емоції інших людей; керувати власними емоціями, своєю мотивацією, думками і поведінкою, управляти емоційними станами інших людей, помічати їхні актуальні потреби, співпереживати і розвивати їхні сильні сторони; використовувати емоції для рішення поставлених задач і досягнення результатів.
   EQ – основа позитивного мислення, фундамент успішного життя і особистого щастя. Тому так важливо його розвивати. Розуміння емоцій, здатність розпізнавати почуття, наміри і мотивацію оточуючих сприяють збільшенню можливостей, не дозволяють зневіритися в складній ситуації.
   Яна охарактеризувала основні етапи розвитку EQ:
‒ навчити розпізнавати власні емоції;
‒ навчити використовувати емоції для вирішення завдань;
‒ розвивати розуміння (причини і наслідки) емоцій;
‒ вчити регулювати емоційні стани.
   Під час майстер-класу Яна ПРОХОРЕНКО запропонувала студентам низку психологічних вправ, ігор і технік для розвитку емоційного інтелекту. Зокрема, техніка «Мова емоцій» допомагає не тільки розібратися у власних емоціях і почуттях, але й дозволяє оточуючим краще нас розуміти. Таке спілкування з партнерами, колегами і особливо з дітьми є основою взаєморозуміння в міжособистісних і ділових відносинах.
   Сутність гри «Що я відчуваю сьогодні» полягає в тому, щоб кожен ранок/вечір дитина сама обирала емоцію поточного дня. «Сьогодні я відчуваю радість (смуток, цікавість, злість…), коли…». Для цього роздрукуйте всі емоції улюбленого персонажа дитини, які вона і буде вибирати для позначення своїх переживань. Ця гра вчить усвідомленню і прийняттю власних емоцій і почуттів. Окрім зазначених психологиня запропонувала ряд інших цікавих і корисних вправ вправ на розвиток емоційного інтелекту: «Фарбую емоції», «Компас почуттів», «Емоції в склянці», «Кольорові емоції». Та найбільший інтерес у студентів викликала вправа «Скринька щастя», яку студенти виконували з великим задоволенням.

   


   Після виконання вправ студенти охоче ділилися враженнями і емоціями один з одним, обговорювали свої результати. В кінці майстер-класу Яна передала вітання студентській аудиторії від своїх маленьких вихованців у вигляді фотографій дітей, на яких вони зображали цілий спектр емоцій.       Це неабияк розчулило молодих людей і викликало емоційний зворотний зв'язок.

 


   Висловлюємо щиру подяку Яні ПРОХОРЕНКО за змістовну інформацію, цінний практичний досвід, цікаві техніки розвитку емоційного інтелекту!

Керівник проєкту
доцент кафедри психології
Оксана ОЛІЙНИК

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook