Успішний старт другокурсників освітніх програм “Економічна кібернетика”, “Цифрова економіка”: відкрите онлайн-заняття з дисципліни «Цифрова економіка» та результати першого місяця навчання
Успішний старт другокурсників освітніх програм “Економічна кібернетика”, “Цифрова економіка”: відкрите онлайн-заняття з дисципліни «Цифрова економіка» та результати першого місяця навчання
22 вересня 2023 року
Динамічне навчання вирує не лише очно в стінах університету, але й онлайн. Вже традицією для колективу кафедри економічної кібернетики факультету інформаційних технологій та її майбутніх випускників стали відкриті заняття за результатами перших вивчених тем в рамках дисципліни “Цифрова економіка”, основною ціллю яких є обмін науковими ідеями та мотивація до професійного розвитку студентів.
21 вересня 2023 року відбулося відкрите практичне заняття з дисципліни «Цифрова економіка», де студенти презентували свої результати дослідження про трансформацію реальної економіки в цифрову на прикладі розвинених країн світу, а також розповідали про показники економічного розвитку країн та вплив на них цифрової трансформації, поділилися своїми припущеннями про те, який досвід може бути важливим, для України. Після презентації кожної з наукових доповідей, викладачі та студенти обмінювалися думками, ділилися своїм баченням щодо подальшого дослідження, відповідали на питання один одного, та звичайно звучали питання від викладачів, що неабияк заставляли студентів задуматися, а також стимулізували до подальшого розвитку та дослідження обраної тематики.
До студентів зверталися гаранти освітніх програм - заступник декана, доцент Клименко Наталія Анатоліївна, а також професор Жерліцин Дмитро Михайлович. Також до зустрічі долучилася доцент кафедри Негрей Марина Володимирівна, яка звертала увагу на важливі практичні елементи в підготовці наукових доповідей. Серед присутніх також були заступник декана, доцент Володимир Миколайович Кравченко, також доцент Катерина Віталіївна Наконечна.
Кожен із студентів на першому занятті з цифрової економіки обрав країну для дослідження, а також партнера, команду, разом з якими провів протягом 4 тижнів аналіз її поточного стану економічного розвитку та впливу цифровізації на економіку країни в цілому та окремі її сектори.
В процесі підготовки доповідей студенти мали навчитися працювати з відкритими datasets, серед яких World Bank Open Data, OECD, World Economic Forum, Євростат та державні сервіси статистики країн, які досліджували.
Також студенти познайомилися з показниками розвитку цифрової економіки та проаналізували основні індикатори впливу, серед яких інфраструктура, людський капітал, політичне та економічне становище тощо.
Серед завдань також було навчитися працювати з форматом даних csv, який є одним з найбільш використовуваних в західноєвропейських країнах та їх відкритих Data Banks, з чим студенти успішно справилися.
Здавалося б, хіба це можливо аби 2 курс лише через місяць навчання презентували доповіді та відповідали на питання професорів? В нинішніх умовах навчання стає все важче уявити. Проте студенти 2 курсу освітньої програми «Цифрова економіка», «Економічна кібернетика» не хочуть втрачати свій час та зменшувати темпи в навчанні, бажання опанувати бажаний фах - головна мотивація. Звичайно до студентів прозвучало багато запитань. Відбувся важливий обмін досвідом та науковими думками, студенти вчилися науковій дискусії.
Для багатьох українців життя змінилося таким чином, що багато-хто протягом останніх півтора року зміг здійснити порівняльний аналіз якості життя та роботу різних секторів економіки різних країн на особистісному рівні, навіть не бажаючи того навмисне. Кожен відчув якість життя в Україні, особливості роботи її секторів економіки, та ймовірно цифрову трансформацію, яка відбувається просто “на очах” швидкими темпами, а наші фахівці є цінними, затребуваними у всьому світі. Особистий досвід та результати дослідження студентів вже на мінімальному рівні дозволяють зробити припущення про те, який досвід розвинених країн може бути важливим для України зараз, проте звичайно такий порівняльний аналіз потрібно поглиблювати за допомогою використання просуного інструментару та вивчення нових кількісних методів для аналізу даних, що й будуть робити студенти далі. Акцент саме на майбутньому розвитку різних секторів України в існуючих та післявоєнних умовах ймовірно стане темою цьогорічних досліджень студентів. Такі відкриті заняття є важливими не лише з точки зору обміну думками з фаховими аспектами, а й є важливим з точки зору загальних та фахових компетентностей у студентів. Рухаємося вперед!
Колектив кафедри вдячний студентам за такі якісно підготовлені доповіді, інтерес та бажає успішного навчального року, професійного зростання та звичайно мирного, переможного неба над головою!
Інна Костенко,
старший викладач кафедри економічної кібернетики