Підводимо підсумки навчальних практик магістрів спеціальності 231 «Соціальна робота»

30 серпня 2023 року

 

Відповідно до наказів Університету № 1214 «С» і 1216 «С» від 8 серпня 2023 року було організовано й проведено навчальні практики для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 «Соціальна робота» освітньо-професійних програм «Соціальна робота» та «Соціально-психологічна реабілітація».

  Навчальна практика як невід’ємна складова у системі професійної підготовки здобувачів вищої освіти, – важлива й обов’язкова ланка в системі наскрізної практичної підготовки висококваліфікованих фахівців до майбутньої практичної діяльності. Теоретична складова, отримана під час навчання переходить у наступний етап – практичну. Відбувається не тільки вдосконалення саме практичних навичок і умінь за спеціальністю, але й підводиться підсумок навчання в магістратурі.
  Студентами було обрано 14 навчальних баз практик, серед яких: районні центри соціальних служб (Голосіївський, Оболонський); територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Голосіївського р-ну м. Києва; реабілітаційні («РЕАРТ»), соціальні, соціально-психологічні та навчально-реабілітаційні центри («Ноомед»); заклади дошкільної («Сонечко» Ставищенської селищної ради Білоцерківського р-ну Київської області) та загальної середньої освіти (Ягнятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ружинської селищної ради Житомирської області); Київський міський Центр гендерної рівності, запобіганню та протидії насильству; Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради; Житомирська область; ТОВ Інститут репродуктивної психології психосоматики; вул. Івана Дзюби, 8, кв. 59, м. Київ; Молодіжна громадська організація «Сьогун»; ТОВ «Чиста вода»; Центр соціально-психологічної реабілітації Національного університету біоресурсів і природокористування України тощо.

 Так, у Голосіївському районі міста Києва функціонує відділення надання соціальних і реабілітаційних послуг для дітей з інвалідністю, що забезпечує та надає їм своєчасний доступ до системи реабілітації та корекції відновлюваних заходів з подолання фізичних вад, набуття навичок, що надають змогу гармонійно розвиватися, адаптуватися та інтегруватися до життя в суспільстві – саме проходила навчальну соціально-педагогічну практику Валерія Лук’яненко. У двох групах відділення отримує послуги 21 дитина з інвалідністю, з яких 8 дітей денного догляду (група повного дня від 5 до 18 років) і 13 дітей складають групу короткотривалого перебування (вік дітей від 1 до 18 років).

  Дітям з інвалідністю надається комплекс реабілітаційних послуг: медичних, психологічних, педагогічних, логопедичних, призначених дитячим лікарем-неврологом. Послуги у відділенні надаються вчителем логопедом, вчителем дефектологом, практичним психологом, лікарем неврологом дитячим, медичною сестрою з масажу, медичною сестрою з ЛФК.

  Одна з основних задач відділення полягає об’єднання в одному місці всіх реабілітаційних послуг – педагогічних, соціальних, медичних.
  Коректно сформована мета установи забезпечує фахівцями надання своєчасної та доступної системи реабілітаційних та корекційно-відновлювальних заходів або подолання фізичних вад дітям з інвалідністю, набуття ними знань, умінь, навичок, які б дали змогу неповносправній дитині гармонійно розвиватися, адаптуватися, інтегруватися до життя у суспільстві.
  Гасло Центру реабілітації «РЕАРТ» звучить як повернення до активного життя. Головна увага в Центрі приділяється фізичній реабілітації, а саме відновленню здоров’я, функціонального стану, працездатності хворих та осіб з інвалідністю, порушених внаслідок хвороб, травм, через вплив фізичних, хімічних, соціальних чинників. Реабілітація проводиться із застосуванням фізичних вправ і природних факторів.

  Фахівці Центру вважають, що успіх фізичної терапії залежить не лише від обраних засобів та особливостей їхнього застосування, але й часу, протягом якого розпочато процес відновлення. Ось чому реабілітаційний центр «РЕАРТ» допомагає повернутися або наблизитися до попереднього рівня функціональності.

  Цікавим для практикантів в цьому закладі стало знайомство з ерготерапевтом, без яких людина не може навчитись себе обслуговувати в побуті. Маргарита Гаєвська спробувала себе в якості асистента логопеда. Цікавим і пізнавальним стало і проведення тестування для пацієнтів, а також бесід з ними.
  Реабілітаційний центр «Ноомед» – спеціалізований дитячий неврологічний центр, який займається діагностикою і корекцією дітей з порушеннями розвитку. У центрі будь-яка дитина з 1,5 до 16 років може отримати консультацію кваліфікованих фахівців: невролога, нейропсихолога, логопеда-дефектолога, корекційного педагога, фізичного терапевта і пройти діагностику.

  Центр застосовує широкий спектр інноваційних методик для вирішення наступних питань: затримка психомовного розвитку; синдром гіперактивності та дефіциту уваги; відсутність мови та її патології; порушення концентрації уваги та пам'яті; порушення дрібної й великої моторики; соціальна адаптація в колективі; проблеми в навчанні та неорганізованість тощо.

  Віана Овод, проходячи практику вданій установі ознайомилась із медичним обслуговуванням; спостерігала за медичним оглядом, які фахівці проводили з дітьми з інвалідністю. Значущим стала допомога фахівцям в моніторингу та стані здоров'я дітей з інвалідністю, здійснення лікувально-профілактичних заходів.

  Більше десяти років працює Євген Смирнов у молодіжній громадській організації «Shogun» – ідеальному місці для тих, хто хоче навчитися самообороні, дізнатися більше про східні та інші єдиноборства.


  Shogun – це соціально-спортивний проєкт нового формату; сучасна спортивна школа, де діти під керівництвом професіоналів високого класу пізнають обраний вид спорту чи вид рухової активності; оздоровчий центр, де батьки юних спортсменів та будь-які бажаючі мають можливість долучитися до занять фітнесом, йогою, бойовими мистецтвами в компактних групах за обраними напрямами.

Ніна Тверезовська,
керівник практики від університету, професор

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook