Підводимо підсумки навчальних практик магістрів спеціальності 231 «Cоціальна робота»

28 серпня 2023, 6:49

Відповідно до наказів ректора НУБІП України № 1214 «С» і 1216 «С» від 8 серпня 2023 року науково-педагогічними працівниками кафедри соціальної роботи та реабілітації було організовано й проведено навчальні практики для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 «Соціальна робота» освітньо-професійних програм «Соціальна робота» та «Соціально-психологічна реабілітація».

Навчальна практика як невід’ємна складова у системі професійної підготовки здобувачів вищої освіти, – важлива й обов’язкова ланка в системі наскрізної практичної підготовки висококваліфікованих фахівців до майбутньої практичної діяльності. Теоретична складова, отримана під час навчання переходить у наступний етап – практичну. Відбувається не тільки вдосконалення саме практичних навичок і умінь за спеціальністю, але й підводиться підсумок навчання в магістратурі.

Здобувачами було обрано 14 навчальних баз практик, серед яких: районні центри соціальних служб (Голосіївський, Оболонський); територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Голосіївського р-ну м. Києва; реабілітаційні («РЕАРТ»), соціальні, соціально-психологічні та навчально-реабілітаційні центри («Ноомед»); заклади дошкільної («Сонечко» Ставищенської селищної ради Білоцерківського р-ну Київської області) та загальної середньої освіти (Ягнятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Ружинської селищної ради Житомирської області); Київський міський Центр гендерної рівності, запобіганню та протидії насильству; Управління соціального захисту населення Баранівської міської ради; Житомирська область; ТОВ Інститут репродуктивної психології психосоматики; вул. Івана Дзюби, 8, кв. 59, м. Київ; Молодіжна громадська організація «Сьогун»; ТОВ «Чиста вода»; Центр соціально-психологічної реабілітації Національного університету біоресурсів і природокористування України тощо.

Так, у Голосіївському районі міста Києва функціонує відділення надання соціальних і реабілітаційних послуг для дітей з інвалідністю, що забезпечує та надає їм своєчасний доступ до системи реабілітації та корекції відновлюваних заходів з подолання фізичних вад, набуття навичок, що надають змогу гармонійно розвиватися, адаптуватися та інтегруватися до життя в суспільстві – саме проходила навчальну соціально-педагогічну практику Валерія Лук’яненко. 

У двох групах відділення отримує послуги 21 дитина з інвалідністю, з яких 8 дітей денного догляду (група повного дня від 5 до 18 років) і 13 дітей складають групу короткотривалого перебування (вік дітей від 1 до 18 років).

Дітям з інвалідністю надається комплекс реабілітаційних послуг: медичних, психологічних, педагогічних, логопедичних, призначених дитячим лікарем-неврологом. Послуги у відділенні надаються вчителем логопедом, вчителем дефектологом, практичним психологом, лікарем неврологом дитячим, медичною сестрою з масажу, медичною сестрою з ЛФК.

 

Одна з основних задач відділення полягає об’єднання в одному місці всіх реабілітаційних послуг – педагогічних, соціальних, медичних.

Під час практики здобувачі мали можливість здобути навички надання своєчасної та доступної системи реабілітаційних та корекційно-відновлювальних заходів або подолання фізичних вад дітям з інвалідністю, набути уміння і навички, які дають змогу працювати із  дітьми з інвалідністю гармонійно розвиватися, адаптуватися, інтегруватися до життя у суспільстві.

Гасло Центру реабілітації «РЕАРТ» звучить як повернення до активного життя. Головна увага в Центрі приділяється фізичній реабілітації, а саме відновленню здоров’я, функціонального стану, працездатності хворих та осіб з інвалідністю, порушених внаслідок хвороб, травм, через вплив фізичних, хімічних, соціальних чинників. Реабілітація проводиться із застосуванням фізичних вправ і природних факторів.

 

Фахівці Центру вважають, що успіх фізичної терапії залежить не лише від обраних засобів та особливостей їхнього застосування, але й часу, протягом якого розпочато процес відновлення. Ось чому реабілітаційний центр «РЕАРТ» допомагає повернутися або наблизитися до попереднього рівня функціональності. 

Цікавим для практикантів в цьому закладі стало знайомство з ерготерапевтом, без яких людина не може навчитись себе обслуговувати в побуті. Маргарита Гаєвська спробувала себе в якості асистента логопеда. Цікавим і пізнавальним стало і проведення тестування для отримувачів соціальних послуг, а також бесід з ними.

Реабілітаційний центр «Ноомед» – спеціалізований дитячий неврологічний центр, який займається діагностикою і корекцією дітей з порушеннями розвитку. У центрі будь-яка дитина з 1,5 до 16 років може отримати консультацію кваліфікованих фахівців: невролога, нейропсихолога, логопеда-дефектолога, корекційного педагога, фізичного терапевта і пройти діагностику.

 

Центр застосовує широкий спектр інноваційних методик для вирішення наступних питань: затримка психомовного розвитку; синдром гіперактивності та дефіциту уваги; відсутність мови та її патології; порушення концентрації уваги та пам'яті; порушення дрібної й великої моторики; соціальна адаптація в колективі; проблеми в навчанні та неорганізованість тощо. 

 

Віана Овод, проходячи практику в даній установі ознайомилась із особливостями не тільки соціально-психологічної, але й медичної реабілітації. Віана набула навичок моніторингу та стану здоров`я дітей з інвалідністю, здійснення лікувально-профілактичних заходів.

 
 

Shogun – це соціально-спортивний проект нового формату; сучасна спортивна школа, де діти під керівництвом професіоналів високого класу пізнають обраний вид спорту чи вид рухової активності; оздоровчий центр, де батьки юних спортсменів та будь-які бажаючі мають можливість долучитися до занять фітнесом, йогою, бойовими мистецтвами в компактних групах за обраними напрямами. Євген за час практики набув навичок фізичної та соціальної реабілітації дітей засобами фізичної культури.

 

Під час навчальної практики здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти набули навичок соціально-психологічної, фізично та медичної реабілітації, а також мали можливість апробувати авторські методики та програми соціальної роботи та соціально-психологічної реабілітації в рамках виконання магістерських робіт.  

 

Керівник практики від університету

доктор педагогічних наук, професор Ніна Тверезовська

 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook