Дослідження Горіхуватських ставків у ході проходження практики з агроекології наживо
Дослідження Горіхуватських ставків у ході проходження практики з агроекології наживо
30 червня 2023, 18:25
Агроекологія, як і багато інших дисциплін, які вивчає еколог, має закріплюватися практичним досвідом. Сьогодні я та інші студенти 3 курсу спеціальності 101 «Екологія» мали змогу закріпити теоретичні знання, щодо дослідження такої важливої екологічної проблеми, як водна ерозія. Окрім того ми оцінили стан Горіхуватських ставків методами біоіндикації.
Розпочалося все з мозкового штурму в аудиторії рідного 4 корпусу, де ми повторювали теоретичний матеріал та обговорювали теми занять: «Екологічні проблеми в агроландшафтах викликані водною ерозією», а також «Оцінка екологічного стану Горіхуватських ставків методами біоіндикації».
Протягом першого етапу дня практики я взаємодіяв із різними людьми, що безумовно розвиває навички спільної роботи, лідерства, комунікації та переконання, а це є досить важливим для успішної професійної кар'єри. Наступним етапом було дослідження і оцінювання проявів лінійної водної ерозії на схилах, починаючи від корпусу і до вищезгаданих ставків (рис. 1). Було виявлено 9 контрольних точок, об’єм водориїн яких вимірювали згідно методичних рекомендацій (рис. 2).
Особливо потішило, що даний план роботи передбачив порівняння явища водної ерозії з плином часу. У нашого керівника Євгена Михайловича був досвід дослідження даного явища майже 20 років тому (рис. 3). Аналізуючи сучасний стан схилів я з колегами дійшли до висновку, що насадження рослин є ефективним інструментом у боротьбі з водною ерозією (рис. 4), оскільки вони забезпечують захист ґрунту, затримують воду, покращують структуру ґрунтів, зменшують рух вітру та сприяють збереженню біорізноманіття.
Згодом я із групою дісталися до Горіхуватських ставків, де ми проводили екологічну оцінку стану озер методами біоіндикації. Ми дізналися, що завдяки водній ерозії змитий ґрунт переноситься та забруднює дрібноземом Горіхуватські ставки, негативно впливаючи на водні екосистеми, рибу та інші гідробіонти. Це призводить до зниження якості води, вимирання видів і порушення екологічної рівноваги в ставку (рис. 5, 6).
Крім вищезгаданого, навчальна практика сприяє розвитку міжособистих навичок і вмінь та поліпшує спілкування з колегами. Екологи часто працюють у команді з іншими вченими, консультантами, представниками громадських організацій та урядовими установами. План даної практики передбачає розвиток умінь спілкування у виробничому середовищі.
Окрему вдячність варто висловити за організацію та реалізацію цієї практики її керівнику Євгенію Михайловичу Бережняку та усім тим викладачам, хто доклав зусиль удосконалити знання студентів НУБіП України, попри всі труднощі, через які зараз проходить наша держава. Україна понад усе!
Анатолій Сушков, студент 3-го курсу
І групи спеціальності 101 «Екологія»