Налагодження міжнародних зв’язків у форматі “Україна – США”: Міжнародний науково-практичний вебінар кафедри англійської філології до 125-річчя НУБіП
Сучасний педагог – сміливий та креативний митець, який застосовує не лише класичні, але й інноваційні підходи. Звісно, особливо це стосується вивчення англійської мови, без якої зараз, здається, просто не обійтися.
05.05.2023 р. кафедрою англійської філології за сприяння декана гуманітарно-педагогічного факультету Інни Савицької було організовано та проведено міжнародний науково-практичний вебінар з методики навчання дискусії, присвячений 125-річчю НУБіП України, участь в якому взяли більше 120 представників закладів освіти України, США, Польщі, Люксембургу, Франції, Великої Британії, Німеччини, Угорщини та Румунії.
Запрошений спікер вебінару Оксана Баударбекова - кандидат педагогічних наук зі спеціальності "Теорія і методика навчання (германські мови)", експерт National Foreign Language Center, University of Maryland Global Campus (США), випускниця програми American Conversational English від Джорджтаунського університету, м. Вашингтон, член асоціації TESOL, у вступній промові подякувала оргкомітету заходу за запрошення до співпраці. У рамках представленої сесії “Everybody Talks: Keys to Effective Discussion” Оксана Баударбекова ознайомила учасників заходу з новітніми тенденціями в навчанні англомовного говоріння, зокрема формування навичок ефективної дискусії, а також показала шляхи застосування сучасних технологій на заняттях з англійської мови (icebreaker questions, OREO technique, 5-clue challenge та інші). Окремий блок вебінару було присвячено ресурсам та можливостям професійного вдосконалення, які надає Мерілендський університет, зокрема Summer Institute Series та TELL.
У фокусі уваги учасників вебінару були інноваційні методики навчання англійської мови. Сьогодні перевага надається тим технологіям, які об’єднують комунікативні та пізнавальні цілі. Дослідники наголошують, що впровадження науково обґрунтованого підходу у практику викладання здатне значно підвищити ефективність навчального процесу.
Учасники вебінару взяли активну участь в інтерактивній частині, дискутували, працювали з візуальними опорами та готувалися до модерації майбутньої дискусії у своїй аудиторії. Окрім цього, учасники поділилися власним досвідом щодо методів викладання і дійшли висновку, що використання інтерактивних форм та методів в реалізації особистісно орієнтованого підходу при викладанні англійської мови дають змогу практично збільшити кількість розмовної практики на занятті. Ці прийоми є цікавими для студентів, допомагають засвоїти матеріал та використати його у подальшому, роблять процес навчання цікавим та ефективним. Таким чином, викладач стає наставником самостійної учбово-пізнавальної та творчої діяльності студентів.
За результатами роботи вебінару учасники отримали сертифікати та доступ до пакету додаткових методичних ресурсів, які вони зможуть використати у своїй практичній діяльності. Проведений травневий міжнародний вебінар “Everybody Talks”, присвячений 125-річчю НУБіП України, став важливим кроком підвищення педагогічної майстерності викладачів іноземної мови у контексті поширення й обміну знань у сфері іншомовної професійної підготовки студентів закладів вищої освіти, а також започаткування, налагодження та розширення науково-освітніх, інформаційних зв’язків і взаємодії на міжнародному рівні.
Людмила Шанаєва-Цимбал,
доцент кафедри англійської філології