Студенти факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК відвідали одне із перших в Україні виробництв корисної комбучі

29 квітня 2023 року

      ХХІ століття – час активної промоції здорового способу життя, найважливішим аспектом якого є правильне харчування. Усім відомий афоризм: «Ми є тим, що ми їмо». Проте, здається, не менш доречно стверджувати, що ми є тим, що ми п’ємо, адже саме рідина є основою нашого організму та фізіологічних процесів у ньому.

 

     Солодкі газовані напої давно увійшли в наше життя. Coca Cola, Fanta, Pepsi, Sprite та інші бренди стали чимсь звичним, а для когось і повсякденним. Прагнучи задоволення, дехто не зважає на застереження фахівців щодо шкоди для організму цієї високоцукровмісної та ще й сильногазованої продукції, дехто вже почав замислюватись та усвідомлювати необхідність пошуку альтернативних напоїв для збалансованого життєвого раціону. Проте відкрити  двері в світ альтернативних  корисних і водночас смачних напоїв, що неодмінно мають увійти в сучасне життя українців, повинні допомогти фахівці громадського здоров’я та нутріціологи. Як то кажуть, самим розібратись і людям порадити. А потім вже мотивувати, привчати та заохочувати клієнтів та їхні родини до змін.     

     На щастя, в Україні є виробники, які ставлять перед собою завдання – вивчити досвід інших країн; розробити якісний ринковий продукт, корисний для здоров’я; створити технології його виготовлення; привчити наших громадян до альтернативного та корисного, представити себе на світовому ринку та підняти економіку нашої держави. До таких виробників належить підприємство «Eat Easy» з виробництва нового для нашої країни напою – комбучі. 

 

    Саме на базі цього підприємства 28 квітня відбулось практичне заняття з основ здорового способу життя (викладач Альона Борисівна Альтанова) в групі 2 курсу спеціальності «Громадське здоров’я» факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК.

 

     Kombucha – слово японське. Виготовлення цього напою – частина японської культури харчування.  Говорячи простіше – це чайний гриб, який колись у домашніх умовах, начитавшись про його користь  для здоров’я, вирощували наші бабусі. Проте все рухається і видозмінюється, а хороші ідеї отримують своє технологічне удосконалення. У цьому – сенс кампанії «Eat Easy», назва  якої  перекладається як «Їсти легко», а працівники пам’ятають довоєнні часи, коли користувались попитом розроблені і виготовлені тут збалансовані раціони правильного харчування – просто купуй і їж свій денний раціон – сніданок, обід і вечерю, доставлений тобі в разовому посуді. Проте з 2019 року ця фабрика здорового харчування поступово змінює свій напрямок на виробництво комбучі і тепер назвою цієї марки є «Spraga». Перші згадки про комбучу з’являються на українському споживчому ринку з 2011 року, проте виробництвом почали займатись з 2019 року.

 

     Отже від фабрики здорового харчування з шоу-рум – до фабрики здорового пиття. Адже комбуча – це безалкогольний напій, який містить корисні пробіотики. Вона створюється шляхом ферментації чаю за допомогою мікроорганізмів – симбіозу дріжджів та бактерій і є для людини джерелом електролітів  – натрію, калію, кальцію, магнію, хлору. Тільки на відміну від популярних солодких газованих напоїв (таких, як розкручена кола, що містить 11% цукру, кислоти, ароматизатори та кофеїн, а в одній пляшці – аж 8 ложок цукру!), комбуча містить корисні речовини та постачає  їх в організм природно, в процесі ферментації. Вона покращує травлення, знижує рівень холестерину , є корисною для кісток та суглобів та містить цілий букет вітамінів (В1, В2, В3, В6, В9 та віт. С). Комбучу можна всім. Проте з обережністю дітям та тим, у кого є проблеми з ШКТ, адже це все-таки, хоч і слабо-, проте газований напій.

 

 

    Екскурсію для студентів провели головний менеджер підприємства Євгеній та головний технолог Назарій. Кампанія «Eat Easy»/ «Spraga» – сучасний завод середнього рівня потужності,  оснащений новітніми приладами та ексклюзивними технологіями. Студентів вразив порядок, чистота, маркування, сам технологічний процес…  А  ще та енергія і вмотивованість, з якими фахівці розповідали про свою справу.

     Студенти побачили всі етапи, які проходить сусло – стан речовини до розлиття по пляшках; як підготовлюється вода шляхом очищення та осмосу; як відбувається щоденний процес очищення всіх ємкостей виробництва; як працює і спілкується персонал; як функціонують прилади та проходить процес створення напою. Завітали скрізь – до лабораторії, кількох цехів, зали для очищення та збереження підготовленої води, складу, навіть зазирнули всередину величезних ємкостей. Нам розповіли про те, що окремі партії комбучі передаються для наших Збройних Сил України; про плани  представити свій бренд на міжнародному ринку та наукових конференціях «комбучистів». Планується, що Німеччина стане першою країною, яка випробує український продукт на своїх прилавках.

     Зараз комбучу полюбляють всі прихильники здорового способу життя. Вона стала популярною у США і Європі, витіснивши шкідливі газовані напої.  У світі цей напій вважається супер-фудом, а у Китаї еліксиром молодості. Комбуча і справді має багато корисних властивостей – допомагає позбутись від токсинів, підтримує здорову мікрофлору кишківника та відновлює після фізичних навантажень.

 

 

     Технолог виробництва Назарій запропонував нам дегустацію напоїв з найбільш популярними смаками – гранат та кола. Комбуча-кола смакувала приємніше за класичну колу, оскільки не мала надмірної солодості. Користь напою – у відсутності спирту та надмірної кількості цукру, наявності мікро- та макроелементів, пробіотиків, він приємно освіжає.

      Виробників комбучі стає все більше, вибір все ширше. Великі та маленькі бренди виробляють комбучу з різними смаками, в пляшках і залізних банках, у тарі  різного  об’єму. До неї додають на вибір квіти, фрукти, ягоди і трави. У підсумку отримують різні смаки: манго, лайм, яблуко-груша, гранат, малина, кола, гібіскус, синя орхідея, журавлина, імбир, чиста комбуча на основі органічного зеленого чаю, класична…  Українські виробники не відстають. Тому всі, хто ще досі цього не зробив, спробуйте цей напій від ТМ «Spraga». Обирайте будь-який смак, тут їх виготовляють аж сім. Проте наша одностайна рекомендація – почніть зі смаку «гранат». І ви не пошкодуєте!

    До речі, нам пощастило. Адже керівництво компанії «Spraga», сконцентрувавшись на питаннях виробництва продукції та своїх далекоглядних планах, наразі не розглядає можливість проведення екскурсій на постійній основі. Для харчового факультету НУБіП зробили приємне  виключення, відчинивши нам свої  двері. Адже тут працюють наші випускники. Більше того, ми вже замовили словечко, щоб наших студентів взяли сюди для проходження практики.

     Вдячні головному менеджеру Євгенію та головному технологу Назарію за можливість відвідати їхнє підприємство в розпал виробничих процесів, за цікаву  розповідь, дегустацію чудового безалкогольного напою та за прагнення зробити Україну сучасною, економічно спроможною та здоровою! 

Діана Маркова, студентка 2 курсу,
Альона Альтанова,
викладач основ здорового способу життя


Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook