Європейські та американські підходи до вирішення проблем транспорту представлені в рамках VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Автомобільний транспорт та інфраструктура»
19 березня 2023 року кафедра транспортних технологій та засобів у АПК провела VІ Міжнародну науково-практичну конференцію «Автомобільний транспорт та інфраструктура». Конференція зібрала науковців, інженерів та представників транспортної й автомобільної індустрії з європейського та американського континентів з метою обговорення новітніх розробок та технологій у галузі автомобільного транспорту та інфраструктури. Модератором конференції була завідувачка кафедри транспортних технологій та засобів у АПК Лілія Савченко.
Із вітальним словом від ректора Університету Станіслава Ніколаєнка відкрив конференцію начальник науково-дослідної частини Університету Володимир Отченашко. Він наголосив, що ця конференція створена для того, щоб всі учасники могли почути інші точки зору, дізнатись про нові технології та методи, і для того, щоб наші думки та ідеї могли бути вислухані та обговорені з іншими експертами транспортної галузі. Учасники конференції мають різний досвід та знання, тому важливо ділитися своїми ідеями та досвідом з іншими. Це допоможе створити плідну та ефективну обстановку для спільної роботи та навчання. Учасників було заохочено бути відкритими та готовими до нових ідей та підходів.
Доповідь «Організація навчання інженерів транспортників на механіко-технологічному факультеті НУБіП України» була представлена деканом факультету Вячеславом Братішком, який у своїй доповіді навів основні підходи щодо організації навчання на механіко-технологічному факультеті. Головною метою навчання є формування компетентних фахівців, які можуть вирішувати складні завдання в сфері транспорту та транспортних технологій. Для досягнення цієї мети використовуються інноваційні методи навчання, такі як практичні заняття, лекції з використанням сучасних технологій, інтерактивні курси, а також стажування і проведення виробничих практик в компаніях-партнерах факультету. Такий підхід дозволяє забезпечити максимальний рівень знань та практичних навичок студентів, а також підготувати їх до роботи в умовах сучасного ринку праці.
Доповідь «Logistyka Efektywności» професора Тадеуша Покуси, проректора Академії прикладних наук Університету управління та адміністрування в Ополе, була присвячена питанням ефективності у логістиці в Польщі. У своїй доповіді доповідач розглядав основні підходи до визначення ефективності управління логістичними процесами в сучасних умовах. Професор Тадеуш Покуса розглянув питання вимірювання ефективності управління логістичними процесами та визначення відповідних показників. Доповідач навів приклади різних підходів до оптимізації логістичних процесів та успішних проектів в цій галузі, які були реалізовані в країнах ЄС. Учасники конференції мали змогу порівняти польський досвід з управління логістичними процесами з українським та отримати корисні ідеї та підходи для розвитку власного бізнесу в галузі логістики. Загалом, доповідь Тадеуша Покуси надала учасникам конференції можливість поглибити свої знання про ефективність управління логістичними процесами та дізнатися про нові тенденції в цій галузі. Також вона надала корисні ідеї та підходи для розвитку бізнесу в цій галузі як в Польщі, так і в Україні.
Доктор наук, професор Софі Лю разом зі здобувачами Ейданом Райтом та Томасом Макліном з Університету Орала Робертса в США представили доповідь «Іnter-car communication implementation and advancement», присвячену впровадженню та розвитку міжавтомобільного зв’язку. У своїй доповіді вони розглядають питання використання міжавтомобільного зв’язку для забезпечення безпеки на дорозі та підвищення ефективності транспортної системи в цілому, описуючи технічні аспекти впровадження такого зв’язку, включаючи розробку відповідних апаратних та програмних засобів. Крім того, доповідь включає розгляд питань, пов’язаних зі стандартизацією міжавтомобільного зв’язку та взаємодією різних виробників у цьому напрямку. Висвітлюються питання захисту даних, що передаються в рамках міжавтомобільного зв’язку, а також можливості використання цих даних для покращення ефективності транспортної системи в цілому. У загальному контексті, доповідь професора Лю та її колег підкреслює важливість використання технологій міжавтомобільного зв’язку для підвищення безпеки на дорозі та покращення ефективності транспортної системи, а також наголошує на необхідності стандартизації цих технологій та взаємодії різних виробників з метою максимального ефекту від їх використання.
Дослідження «Ефективність та надійність електричних автобусів» було проведене в Інженерній Школі Університету Орала Робертса в США. Головними доповідачами були професор Софі Лю та здобувачі - Девід Боулінг та Остін Волтерс. Доповідь була присвячена дослідженню ефективності та надійності електричних автобусів (ЕА). Сучасний розвиток технологій дозволяє використовувати ЕА як екологічно чисту альтернативу традиційним автобусам з ДВС. Автори дослідження аналізували різні аспекти експлуатації ЕА, зокрема, ефективність електромоторів, батарей та системи керування. Вони також досліджували можливості використання сонячних батарей для зарядки батарей ЕА, що зменшує навантаження на електромережу та допомагає зменшити витрати на електроенергію. Загалом, дослідження мало на меті виявити потенційні переваги використання електричних автобусів та дослідити їхню ефективність та надійність в реальних умовах експлуатації. Результати дослідження можуть бути корисними для компаній та організацій, які планують перехід до електричного транспорту, а також для наукових досліджень у галузі транспорту та енергетики.
Професор Павло Навицький, разом зі здобувачами Джосією Найтом та Алексом Муллінзом з Університету Орала Робертса в США, проводять дослідження проблем безпеки на дорозі та шукають нові технологічні рішення для запобігання аварій та зменшення ризику виникнення небезпечних ситуацій на дорозі. У їх доповіді «Інтеграція носимих біометричних сенсорів та інтелектуальних транспортних систем для підвищення безпеки дорожнього руху» розглядається тема використання носимих біометричних сенсорів та інтелектуальних транспортних систем для покращення безпеки на дорозі. У доповіді розглядається використання сенсорів, які можуть вимірювати рівень стресу, пульс, температуру тіла, кількість кроків та інші показники, що можуть вказувати на фізичний стан водіїв. Ці дані можуть бути інтегровані з інтелектуальними транспортними системами, що дозволить визначати ризик виникнення небезпечних ситуацій на дорозі та попереджати водіїв про можливі небезпеки. Крім того, у дослідженні розглядається питання збору та аналізу даних, що отримуються з таких сенсорів та інтелектуальних транспортних систем. Для цього можуть бути використані різні методи машинного навчання та аналітики даних. Загалом, доповідь присвячена використанню новітніх технологій для покращення безпеки дорожнього руху та зменшення ризику виникнення аварій.
Професор кафедри тракторів, автомобілів та біоенергоресурсів НУБіП України Євген Калінін Іванович, представив доповідь, присвячену сучасним тенденціям використання інформаційних технологій на транспорті. У своїй доповіді професор досліджує можливості використання сучасних інформаційних технологій для покращення ефективності транспортних систем, зосереджуючись на ролі цих технологій у забезпеченні безпеки на дорогах та зменшенні негативного впливу транспорту на довкілля. У доповіді розглядалися такі теми, як системи навігації, використання даних з датчиків, віддалене керування транспортом та автономні транспортні засоби, що втілилось у рекомендації з використання сучасних інформаційних технологій для покращення транспортних систем, зокрема, розвитку транспортної інфраструктури.
Професор Денис Ломотько представив результати досліджень з питань екологічної логістики в залізничному транспорті, оптимізації використання ресурсів транспортних систем, зменшення впливу на довкілля та впровадження екологічно чистих технологій. У своїй доповіді він розглядає перспективні напрямки розвитку залізничних систем на основі «зеленої логістики».
Доповідь «Оптимізація пасажирських автоперевезень за критеріями якості», представлена доцентом НУБіП України Сергієм Бондарєвим, викликала дискусію серед науковців та гостей конференції. Доповідь присвячена дослідженню методів оптимізації пасажирських автоперевезень з урахуванням критеріїв якості та містить детальний огляд наукових досліджень та розробок, пов’язаних з підвищенням якості транспортних послуг у галузі автомобільних перевезень пасажирів. Доповідач розкрив можливості застосування інформаційних технологій для автоматизації процесу планування та управління автоперевезеннями з метою забезпечення максимальної ефективності та якості послуг для пасажирів.
Активну участь у конференції брали здобувачі освіти НУБіП України спеціальності «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)» та науково-педагогічні працівники механіко-технологічного факультету. Досвід співпраці з науковцями двох континентів дозволив учасникам конференції ознайомитися з кращими практиками та новими технологіями у галузі автомобільного транспорту та інфраструктури, що також сприятиме підвищенню якості освітнього процесу підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних реалізовувати та впроваджувати нові ідеї та інноваційні рішення в цій галузі.
Лілія Савченко, завідувачка кафедри транспортних технологій та засобів у АПК