ЛАБОРАТОРНЕ ЗАНЯТТЯ – ЦЕ НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 207 ВОДНІ БІОРЕСУРСИ ТА АКВАКУЛЬТУРА
Викладачі факультету тваринництва та водних біоресурсів НУБіП, у військовий стан в Україні, продовжують невтомно працювати за для якісної підготовки студентів та проведення лабораторних занять в змішаному форматі. Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану вимагає створення нової моделі викладача, де досить важливим є не тільки бездоганне володіння знаннями із дисципліни і високий рівень професіоналізму, але й психологічна стійкість, мобільність, гнучкість, володіння сучасними інформаційними технологіями, а також інноваційними методами викладання, щоб студенти мали змогу в повному обсязі отримати необхідні практичні навики для опанування майбутньої професії.
Старший викладач кафедри гідробіології та іхтіології Аліна Макаренко, провела лабораторне заняття з дисципліни «Динаміка популяцій риб» для студентів ОС «Магістр» 1-го року навчання зі спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» на тему: «Визначення видів та проведення повного морфометричного аналізу риб».
На початку заняття, викладачка ознайомила студентів із протоколом лабораторної роботи, основними теоретичними відомостями та наголосила на важливості дотримання правил техніки безпеки при виконанні поставлених практичних завдань.
Мета роботи полягала в навчанні студентів за ознаками зовнішньої будови визначати види риб, а також здійснювати їх повний морфометричний аналіз для встановлення впливу умов середовища на їх існування.
Визначення видової належності дослідних риб здійснювали за допомогою сучасних визначників.
Під час проведення дослідження використовували лабораторне обладнання для морфометричного аналізу риб, а для дослідження показників маси риби використовували електронні терези.
Першим кроком було визначення виду за зовнішніми морфологічними ознаками риб, другим – проведення необхідних промірів та опрацювання отриманих результатів. Дані кожної риби записували у окрему колонку зі своїм порядковим номером. Наприкінці лабораторної роботи – було проведено експрес-контроль для отримання зворотної інформації про засвоєння студентами викладеного матеріалу.
Викладачка відмітила високий рівень володіння теоретичним матеріалом, глибоку зацікавленість та високу працездатність студентів на занятті. Студенти із задоволенням подякували старшому викладачу кафедри гідробіології та іхтіології Аліні Макаренко та завідувачу лабораторії Людмилі Петіловій за якісну підготовку і проведення лабораторного заняття на високому рівні.
Позитивні емоції, нові враження студентів ще раз підтверджують необхідність проведення лабораторних занять в очній формі для якісної практичної підготовки майбутніх фахівців з водних біоресурсів та аквакультури.
Ми безмежно вдячні захисникам і захисницям за можливість навчатися й отримувати необхідні знання в рідних стінах НУБіП України.
Віримо в ЗСУ! Віримо в Перемогу!
Артем КРИВОГУЗ,
староста 1 курсу, 2 групи ОС «Магістр»,
факультету тваринництва та водних біоресурсів,
спеціальноті 207 «Водні біоресурси та аквакультура»