Гостьова лекція «Інформаційна безпека. Дезінформація і способи її протидії»

14 березня 2023 року

Вимоги реформування освіти потребують від здобувачів освіти, майбутніх фахівців, правильно організовувати свій інформаційний простір шляхом накопичення знань, навичок та умінь, які дозволяють аналізувати, критично оцінювати, усвідомлювати і створювати повідомлення різних жанрів у формах для різних типів медіа, а також розуміти і аналізувати складні процеси функціонування медіа у суспільстві, з врахуванням їх впливу на особистість.

Вплив медіа на людей, особливо у сучасний час, коли країна перебуває у воєнному стані, дуже великий і потребує грамотного підходу до сприйняття інформації та безпечного використання у своєму житті.

З метою розвитку медіаграмотності у здобувачів освіти, ознайомлення з основами дезінформації, її видами, протидією, способами перевірки, розвитком критичного мислення 14 березня 2023 року для студентів відділення програмування та технічного відділення була проведена гостьова лекція з дисципліни «Основи захисту інформації», викладач Черняк Вадим (магістр з кібербезпеки) та предмету «Громадянська освіта», викладач Навозняк Людмила.

Для участі викладач Черняк Вадим запросив спеціаліст у цій галузі – Яну Черняк, яка має ступінь магістра журналістики, випускниця Європейської Академії Дипломатії у Варшаві. Яна також учасник Вишеградської Школи, за напрямом «Протидія дезінформації». Також вона працює у сфері консалтингу, а пропагандою та інформаційними війнами займається додатково, беручи участь в різних проектах. Вже 15 років дівчина проживає у Польщі та вболіває за долю рідної країни, сприяючи розвитку медіаграмотності громадян, особливо молоді.

Яна розповіла про основні аспекти медіаграмотності і звернула увагу на те, що потрібно задуматись перед тим як довіряти новинам, які зустрічаються у медіа, так звана Filter Bubble – інформаційна бульбашка.

Крім того, доповідач розкрила методи уникнення маніпуляцій та розвитку стійкості до різного типу маніпуляцій. Основні з них – це перевірка джерела інформації: «Виходимо з інформаційної бульбашки», «Емоційне забарвлення», «Контролюємо емоції», «Перевіряємо особу експерта» та «Вчимося емпатії».

Такими методами можна перевірити інформаційні ресурси на достовірність:

  • Botometr – https://botometer.osome.iu.edu/. Botometer (раніше BotOrNot) перевіряє активність облікового запису Twitter і оцінює його. Вищі бали означають більшу активність, подібну до ботів.
  • InVID – https://www.invid-project.eu/. Проект InVID розробляє платформу перевірки відео для виявлення нових історій і оцінки надійності відеовмісту, що поширюється через соціальні мережі.
  • Deepware scanner – https://scanner.deepware.ai/. Технологія виявлення deepfake була розроблена для виявлення deepfake відео або, просто, будь-якого підробленого вмісту у сферах візуальної та аудіокомунікацій.

Разом зі студентами 11-К, 11-ДЗ, 21-ІП, 22-ІП, 23-ІП та 24-ІП на лекцію завітали Балдич Людмила, Новіцький Сергій, Шапілова Катерина, Свінтозельський Назар, Черняк Тетяна, Стрик Павло, Ушаков Микола та Масталярчук Євгеній, гарант ОПП «Кібербезпека».

Тема лекції, яка є у програмах дисципліни «Основи захисту інформації», та предмету «Громадянська освіта», тісно переплітається з матеріалами, які пропонує безкоштовний відеокурс «Медіаграмотність: як не піддаватися маніпуляціям?». Він розроблений Національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» та платформою МВОК Prometheus і стартував у кінці 2022 року. А отже, вона є актуальною!

Сподіваємося ця лекція стане в пригоді всім, хто хоче навчитися фільтрувати інформацію, ухвалювати правильні рішення та бути ефективним бійцем на інформаційному фронті.

 

Вадим Черняк, викладач програмування та інформаційних дисциплін

 


Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook