Захист виробничої (педагогічної) практики на кафедрі романо-германських мов і перекладу
03 березня 2023 року в онлайн-режимі відбувся захист виробничої (педагогічної) практики студентів 4 року навчання освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 035 «Філологія» (англійська мова). Практику студенти проходили з 13 лютого до 03 березня 2023 року у закладах середньої загальної освіти й мали змогу спробувати свої сили як вчителі англійської мови середньої і старшої школи.
Педагогічна практика проходила у змішаному форматі, зважаючи на воєнний стан.
Під час захисту матеріалів педагогічної практики студенти поділилися враженнями від роботи з учнями, підготували короткі доповіді й презентації проведених уроків.
Студентка Катерина Баштова: «Під час виробничої (педагогічної) практики я зрозуміла наскільки важка, але водночас різноманітна і цікава робота викладача. Я дуже люблю комунікації та відкриття для себе чогось нового, цей етап навчання в університеті мені надав можливості для саморозвитку, це надзвичайний досвід. Мої заняття в школі проходили в очному форматі. Мене приємно здивувало, що учні дуже здібні, відкриті та розумні, тому працювати з ними було одне задоволення. Єдине, що було для мене найважче - це грамотно вибудувати план уроку так, щоб це було і цікаво, і пізнавально, і корисно. Проте мені дуже допоміг мій керівник практики, який залюбки відповідав на всі питання. Загалом, під час практики я занурилася в справжню атмосферу викладання, опанувала специфіку педагогічної праці, що мені дуже сподобалося».
Студентка Марина Литвин: «Я працювала зі старшими класами у школі філологічного профілю, тому для мене це не просто практика, а «завдання з зірочкою», адже треба було докласти більше зусиль для доведення власної компетентності керівникові практики та для зацікавлення учнів. Особливість моєї практики полягала в тому, що вона повністю дистанційна, а отже, уроки проходять не так, як у класі. Варто зазначити, що такий формат практики дає навіть більше можливостей для взаємодії з учнями і відкриває більше ідей для інтерактиву. Крім того, ця школа працює за системою спарених занять, тобто один урок там триває дев’яносто хвилин, що теж зумовлює специфіку планування.
Викладання – відповідальна діяльність, до якої у мене практично не було інтересу, і від практики я не очікувала змін у ставленні до педагогічної праці. Проте старанні учні, повністю зацікавлені у вивченні англійської мови, кардинально змінили мою думку, і вже від першого ж уроку я була в захваті та отримала натхнення для розроблення цікавих уроків.
Відчутно, що у мене немає належного досвіду викладання, тому я допускала певні помилки: десь трохи не розрахувала по часу завдання, десь не знайшла можливості більше розкрити вправу або зробила не зовсім коректний перехід між етапами. Особливо помітно це було на першому занятті, а на четвертому – я вже почувалася більш упевнено і залишилася задоволена своєю роботою. Також висловлюю слова вдячності наставниці практики, яка постійно давала корисні поради і допомагала аналізувати помилки. Отже, цьогорічна практика перевершила мої очікування і мотивувала до саморозвитку у галузі навчання англійської мови».
Студентка Дарина Михайлюк: «Упродовж першого тижня виробничої педагогічної практики в ліцеї я мала змогу бути присутньою на дистанційних та очних робочих уроках у середніх класах закладу. За цей час я ознайомилася з програмами шостих-восьмих та дев’ятих класів (6 класи - Travelling, 7 класи - Sport, 8 класи - Literature та 9 класи - Inventions). Протягом перших занять ближче познайомилася з учнями та визначила для себе їхній рівень знань.
На другому тижні практики я мала змогу відчути себе в ролі вчителя. До всіх уроків я намагалася готуватися ретельно. Знаходила відповідні до тем матеріали в підручниках та інтернет-джерелах, готувала відео та презентації. Усі свої думки та рішення узгоджувала з учителем-наставником. Було цікаво і водночас незвично відчути себе вчителем, коли сама я ще студентка. Проте лояльність і розуміння колективу та учнів допомогли мені в цьому».
Студентка Любов Закатюра: «Це неймовірно цікавий досвід побути в ролі справжнього вчителя у справжній школі. Мені дуже сподобалося, і я ще раз упевнилася, що я із задоволенням працюватиму вчителькою в майбутньому. Дітки дуже розумні, їхній рівень знання мови перевершив мої очікування. Звичайно, були моменти, коли ніхто не хотів вмикати камери чи відповідати, але головне впевнено триматися і продовжувати урок. Після проведення занять я тепер ще більше розумію наших викладачів в університеті і те, яких зусиль вони докладають, щоб якісно передати нам свої знання. Це нелегка робота, але особисто мене вона дуже надихає».
Усі студенти вчасно та в повному обсязі виконали усі завдання виробничої (педагогічної) практики, провели заплановані пробні та контрольні уроки, ознайомилися зі шкільною документацією та особливостями її ведення, відвідували уроки вчителів.
Виробнича практика зі спеціальності дозволила виявити достатньо високий рівень фахової підготовки студентів, практиканти продемонстрували високий рівень знань, сталі вміння й навички навчання англійської мови.
Оксана Тепла,
доцент кафедри романо-германських мов і перекладу, керівник практики