27 лютого 2023 року
На кафедрі екології агросфери та екологічного контролю щосеместрово затверджується графік взаємних відвідувань лекційних і практичних/лабораторних занять. Результати обговорюються на засіданні кафедри та враховуються при розробці освітніх програм та розподілі навчального навантаження. Взаємовідвідування – ефективна форма переймання професійного та педагогічного досвіду колег і вдосконалення педагогічної майстерності викладачів. Так, як семестр розпочався в дистанційному режимі взаємовідвідування є додатковим засобом спілкування, найкращим методом для взаємообміну досвідом.
В період з 20 по 24 лютого 2023 р. взаємовідвідування занять проводила старший викладач кафедри екології агросфери та екологічного контролю СЕРБЕНЮК Ганна, яка в своїй роботі використовувала доступні програмні засоби для комунікації (Zoom-конференцію та платформу E-learn). На заняттях з дисциплін «Заповідна справа», «Агроекологія» які викладає Ганна Анатоліївна були присутні студенти 1,2,3 курсів освітнього рівня «Бакалавр». Працюючи у великих студентських аудиторіях, викладачі часто опиняються в ситуації, коли їхні студенти під час занять відволікаються на мільйон сповіщень у своїх смартфонах і втрачають фокус уваги. Тому Ганна Анатоліївна часто використовує платформу Kahoot, яка дає легко скласти власну вікторину із запитаннями, відповідаючи на які треба обрати одну правильну відповідь з-поміж запропонованих, що допомагає не лише швидко перевірити знання студентів з будь-якої теми, а й подавати у форматі опитувань і тестів практично будь-який навчальний матеріал. Таким чином студенти зосередженні на тому, щоб набрати більшу кількість балів і посісти лідируюче місце та опанувати нові знання.
Завдяки безкоштовному доступу, який надав наш університет на занятті з дисципліни «Агроекологія» під час вивчення теми «Евтрофікація» Ганною Анатоліївною було продемонстровано відео з використанням провідної платформи для віртуальних лабораторій та інтерактивної науки Labster. Дана платформа дозволяє опанувати різноманітні теми під час проведення віртуального дослідження. В дистанційному режимі студенти виконують завдання, проходять тестування, ознайомлюються з теорією, переглядають анімовані відео, що допомагають ознайомитись з різними екологічними процесами та явищами.
Всі лекційні і практичні матеріали представлені у вигляді презентацій Microsoft PowerPoint та з використанням платформи графічного дизайну Canva.
Заняття були проведені на достатньо високому рівні, свідченням чого, можна визнати наступні моменти: визначення теми та завдання на початку заняття; постійна підтримка уваги студентів та постановка проблемних завдань; практичне застосування отриманих студентами теоретичних знань; дискусійні моменти з приводу розгляду проблемних питань нового матеріалу; зосередженість та активність студентів, підведення підсумків роботи та оцінювання роботи кожного студента.
ПАВЛЮК Сергій,
доцент кафедри екології агросфери
та екологічного контролю