ІІ Міжнародна Зимова школа «СОЦІАЛЬНІ ВИМІРИ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТУДІЙ»
16-28 січня 2023 року мені, Ользі Рубан, викладачу Боярського фахового коледжу, випала нагода відвідати Зимову школу, яка проводилася в рамках імплементації проєкту Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій»(SCAES) - 620635-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR та Центру Досконалості Жана Монне «Європейські Студії соціальних інновацій в освіті» (ESSIE) - 101085552 - ERASMUS-JMO-2022-COE і долучитися до вивчення курсів, що розкривають соціальні виміри європейських політик:
На семінарі «Європейська соціальна політика», який проводила тьютор Марина Дєліні розглядалися питання, що стосуються основних соціальних процесів в Європі, зокрема ЄС; досліджувалися питання соціальної стратифікації суспільства в ЄС, міграційні процеси та основні чинники впливу на них; сучасні політики щодо управління міграційними процесами.
Тьютор Марья Нестерова провела інтенсив «Європейська політика соціальної згуртованості», який включав питання, що стосуються Європейської соціальної політики, Європейської політики згуртованості, Європейської молодіжної політики.
Дистанційний курс «Європейська соціальна модель», презентований тьютором Діаною Спулбер мав на меті розглянути питання розвитку системи компетенцій, пов’язаних з феноменом європейської соціальної моделі як інтегративною сферою соціальної інновації, в якій на перетині формуються соціальні принципи та цінності, установки та індикатори економічного прогресу, індивідуальне ставлення та переконання.
Тьютор Діана Спулбер представила дистанційний курс «Інклюзивна політика ЄС в освіті» його метою стало знайомство із практикою інклюзивної освіти в країнах ЄС та висвітлення особливостей впровадження міжнародних норм інклюзії в окремих країнах ЄС.
Дистанційні курси «Європейська політика соціальних інновацій» та «Соціальні виміри європейських політик» презентувала тьютор Марья Нестерова. Тут вивчалася ефективна практика інноваційної діяльності у провідних країнах світу та державна політика просування інновацій у країнах Європейського Союзу, які мають вищу якість життя, відбувається поступовий відхід від тла прагматичних пріоритетів у проведенні інноваційної діяльності, а наперед висуваються соціальні інновації – тобто ті, що відповідають на соціальні запити та є важливо не тільки для власника коштів, а й для суспільства в цілому. Тому ці курси дали можливість узагальнити, систематизувати та поширити європейську практику соціальних інновацій та можливості її впровадження в Україні.
Тьютор Марья Нестерова провела дистанційний курс «Європейські практики соціокультурного проєктування» метою якого було поглибити знання найкращих європейських практик з вирішення болючих суспільних проблем, що стоять перед ЄС та Україною: руйнування системи цінностей, поділ та агресія в суспільстві, поширення бідності, вибух вразливих груп, безробіття серед молоді тощо.
У завершення хочу відзначили високий рівень організації та технічного забезпечення заходу і бажання продовжити серію Міжнародної школи.
Ольга Рубан, викладач економічних дисциплін