ЦІННОСТІ ТА ЗДОБУТКИ В ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ
Навчатися і не розмірковувати - марно
втрачати час, міркувати і не вчитися – згубне.
Конфуцій
Ефективність системи освіти і професійної підготовки залежить від уміння навчального закладу швидко переорієнтувати старі ідеї і шаблони на задоволення професійних потреб у галузі. Якщо великий досвід педагогічного колективу уміло направити на зміну потреб суспільства, сукупностей якостей людини, що ґрунтуються на природних здібностях, високому рівні освіти, компетентності, мобільності та умінні реагувати на виникаючі зміни, то ефективність навчання зросте, що вплине на конкурентоспроможність сучасних здобувачів освіти, і вона звичайно буде гарантованою на ринку праці.
Боярський фаховий коледж Національного університету біоресурсів та природокористування України є яскравим прикладом ефективних, освітніх та професійних потреб здобувачів освіти, адже незважаючи на будь-які труднощі тут продовжує вирувати життя.
Студентство коледжу є прикладом незламності, що вказує на їхнє прагнення ефективно навчатися розуміючи важливу потребу держави в професійних, мудрих, мотивованих та цілеспрямованих особистостях.
На дисциплінах суспільнознавчого циклу здобувач освіти має змогу проявити себе як особистість, критично мислити, ділитись думками, прагненнями, мріями, відстоювати позицію, тобто усвідомлювати себе як невід’ємну частину важливого суспільного процесу.
Зокрема активною формою підведення підсумків самостійної роботи здобувачів освіти з оволодіння курсу «Соціологія» - є семінарські заняття.
Значення семінарського заняття полягає в тому, аби допомогти здобувачам освіти глибоко розібратися в ключових питаннях курсу, навчити їх самостійно працювати, ясно і стисло викладати свої думки, переконливо та логічно обґрунтовувати їх, творчо аналізувати і узагальнювати факти, сформувати уявлення про існуючі точки зору на ті чи інші питання, робити узагальнення та висновки з різних аспектах суспільного життя загалом.
На одному із семінарів здобувачам освіти усіх спеціальностей було запропоновано створити власний соціальний проєкт на тему, яка їх турбує та є важливою для них, тобто ідея прєкту полягала у самостійності вибору, креативному підходу та вмінні переконливо донести свою думку до оточуючих вказуючи на її цікавість та важливість.
Враховуючи змішану форму навчання у коледжі здобувачами освіти було представлено проєкти – презентації, як дистанційно так і очно на різноманітну тематику: екологічні, історичні, економічні, політичні, благодійні, освітні, культурні, суспільно - проблемні та інші. Студенти активно долучилися до виконання завдання та представили доволі цікаві, креативні ідеї, поділилися своїми захопленнями, мріями, прагненнями. Що є дуже важливим для відчуття впевненості в майбутньому у розумінні надійності в сучасному поколінні наших студентів, віри у те, що наше молоде покоління є гордістю та рушійною силою нашої держави.
Олена МІКОСЯНЧИК, викладач
гуманітарних та суспільних дисциплін