Викладачі та аспіранти економічного факультету поєднують зусилля для розвитку молочної галузі в Україні
20 грудня 2022 року відбувся семінар присвячений розвитку підприємницької діяльності в молочній галузі України з урахуванням взятих на себе зобов’язань в результаті підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом. Захід був організований в рамках імплементації проекту ЄС «Інституційна та політична реформа для малого сільського господарства» (Institutional and Policy Reform Smallholders Agriculture – IPRSA) за сприяння Спілки молочних підприємств України на базі українського офісу датської компанії CHR HANSEN – біонаукова компанія світового рівня, яка займається розробкою рішень для харчової промисловості, сільського господарства та фармацевтичної галузі. У ньому прийняли участь професор кафедри організації підприємництва та біржової діяльності д.е.н., доцент Радько Віталій Іванович, доцент кафедри банківської та страхової справи, к.е.н. Муравський Олексій Андрійович та здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії ОНП «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» Гуменюк Владислав Олександрович.
Даний семінар був присвячений проблематиці застосування та захисту географічних назв на молочну продукцію. Зокрема, ребрендингу FETA в українській традиції та використання назви НАБІЛ для сирів, які вироблені українськими молочниками за схожою технологією.
Захід офіційно відкрив Чагаровський Вадим Петрович – Голова Спілки молочних підприємств України, який охарактеризував основні тенденції розвитку молочної галузі в Україні та окреслив її потенційні напрями на перспективу. Після цього представники проекту ЄС Institutional and Policy Reform Smallholders Agriculture ознайомили присутніх з основними умовами використання географічних назв вцілому і молочній галузі зокрема, які це тягне наслідки для виробників молочної продукції, зобов’язання України та відповідальністю за порушення законодавства, також доповідач детально ознайомив із основними результатами діяльності галузі та наголосив на важливості її фінансової підтримки.
Після цього була надано обгрунтування необхідності ребрендингу FETA та застосування назви НАБІЛ. Чому саме така назва ? НАБІЛ – це особливий старовинний український сир типу FETA, про який забули українці. Тобто, НАБІЛ – це стара назва традиційної української молочної продукції.
Після основних виступів відбулася жвава дискусія із залученням виробників молочної продукції та торгівельних мереж щодо маркетингових особливостей організації підприємницької діяльності під новим брендом. У обговоренні взяли участь представники економічного факультету, які проводять наукові дослідження щодо розробки пропозицій та рекомендацій по розвитку підприємницької діяльності в молочній сфері та необхідності забезпечення ефективного механізму державної фінансової підтримки.
Захід завершився дегустацією сирів різних товаровиробників, отриманих за технологією схожою до тієї, що використовується для FETA в Греції.
Співробітники кафедр організації підприємництва та біржової діяльності і банківської та страхової справи мають намір поглиблювати роботу та наукові дослідження в даному напрямі із активним залученням аспірантів та магістрів.
Руслан Любар,
доцент кафедри організації підприємництва та біржової діяльності