Творчість на заняттях української літератури
Будьте самі шукачами, дослідниками.
Якщо не буде вогника у вас,
вам ніколи не запалити його в інших.
В.О. Сухомлинський
Кажуть, що найважче у викладацькій праці – це зрозуміти дитину, повірити в неї, а потім уже дати поштовх до дорослого життя. Навчання стає ефективнішим, коли ґрунтується на вірі у студента, коли педагог може достукався до його серця. Творча праця – найправильніший шлях у досягненні цієї мети.
Тому на заняттях з української літератури ми намагаємося розвинути творчі здібності здобувачів освіти, долучити їх до прекрасного та наштовхнути на роздуми про загальнолюдські проблеми. Кожен твір – це окрема історія, кожен персонаж – це наш друг чи знайомий, кожна проблема, порушена у творі, із життя. Тому, щоб краще зрозуміти задум автора, ми виконуємо творчі завдання: малюнки до творів, листи до літературних персонажів та авторів, сенкани, вірші. Наприклад, новела Івана Франка «Сойчине крило» має відкритий фінал, і студенти першого курсу спеціальностей «Комп’ютерні науки» та «Садово-паркове господарство» із задоволенням написали продовження історії Хоми та Мані, які у їхніх розповідях сміялися, плакали та зізнавалися в коханні. Це допомогло краще зрозуміти характери героїв та задум автора.
Отже, творчість на заняттях з української літератури є невід’ємною частиною навчального процесу та допомагає розвинути в дитини потенціал, який закладений в ній природою.
Вікторія ВІРКО,
викладач української мови та літератури