Активна навчальна дискусія, прогнозування та управлінське моделювання – в основі сьогоднішнього інтерактивного навчання
Сучасна підготовка фахівця – це спеціально організоване дійство, що спрямоване на цілеспрямоване набуття особистістю студента здатності до виконання ним професійних завдань та функцій, розвиток його комунікативних якостей, формування життєвих та професійних цінностей, умінь ефективної командної роботи, позитивної мотивації до ініціативи, творчості, моделювання та прогнозування. Досягнути перелічених навчальних результатів на сьогодні можливо лише за умов реалізації інтерактивного навчання студентів шляхом уведення в освітні методики системи спеціалізованих завдань, продуктивної навчальної дискусії, імітації професійного моделювання, проектування та дослідження.
На сьогодні в університеті успішно продовжується освітній процес у дистанційному форматі, що побудований на ґрунті змішаної моделі перевернутого навчання та реалізацій інтерактивних освітніх технологій. Саме активна студентська дискусія, професійне прогнозування та моделювання покладено в основу методики семінарського заняття, що проводить ректор університету, Станіслав Ніколаєнко зі студентами магістерських програм гуманітарно-педагогічного факультету з дисципліни «Керівник закладу освіти». Наразі на дискусійне обговорення на заняттях було винесені актуальні теми з перспектив розвитку законодавчого та нормативно-правового забезпечення діяльності закладів вищої освіти України, професійно-технічної та фахової передвищої освіти, до яких було включено актуальні питання щодо: забезпечення наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в університеті; розвиток університетів наук про життя в рамках програми «Horizon Europe»; шляхи модернізації та оновлення вищої освіти в Україні; стратегічна програма розвитку НУБіП України «Голосіївська ініціатива – 2025»; перспективи розвитку законодавчого забезпечення професійно-технічної та фахової передвищої освіти.
Активна навчальна діяльність студентів на занятті та під час їх самостійної роботи у виконанні індивідуальних та групових навчальних завдань, актуальні змістові та практичні сторони запропонованих дискусійних питань зацікавлювало молодих майбутніх керівників до продуктивної дискусії, до вирішення наявних проблемних ситуацій. На основі проведеного ретельного аналізу студенти на занятті вміло обґрунтовували прогнози та розробляли власні управлінські моделі, жваво вступали в обговорення, ставили актуальні запитання, доповнювали, обґрунтовано висловлювали власні думки і пропозиції.
Сьогоднішня ситуація в державі, нажаль, не дає можливості усім студентам вчасно доєднатися до онлайн-заняття та взяти участь у продуктивні дискусії. За такої ситуації сучасні виклики стали в основі перебудови освітнього процесу в університеті, за якої студенти мають можливість самостійно опанувати навчальний матеріал на навчально-інформаційному порталі, виконати завдання та брати участь в дистанційній дискусії, висловити свої думки та пропозиції. Підсумком заняття стало отримання студентами позитивних оцінок На завершення заняття професор Станіслав Ніколаєнко побажав усім стійкості, впевненості та перемоги!!!
Ігор Буцик,
заступник декана гуманітарно-педагогічного факультету