Система кураторства і його крайня необхідність на даний час

14 листопада 2022, 22:03
МТФ

 В сучасних умовах політичної, соціальної, економічної ситуації в Україні та особливо воєнного стану, виникла нагальна потреба у підготовці конкурентоспроможних спеціалістів, які мають здібності оперативно освоювати новітні впровадженні технології і техніку у транспортній сфері та швидко адаптуватись змінним умовам сьогодення. Також важливим елементом перед особистістю-студентом ставиться задача постійно підлаштовуватись до соціуму. Стратегічна лінія взаємовідносин, механізми адаптації до соціального середовища майбутніх спеціалістів закладується в період їх навчання у ВУЗі.

Специфіка процесу адаптації у ВУЗі визначається методами психолого-педагогічного супроводження студентів в освітньому закладі. Нині сучасне середовище у ВУЗі потребує особливих модифікованих форм педагогічного виховання та супроводження студентів перших курсів, де однією з основних форм є наставництво (кураторство).

Зрозуміло, що наставник групи є особа найбільш наближена до студента, яка виконує ціленаправлену, мотивовану роботу з академічною групою як у навчальний час, так і поза межами навчального процесу, орієнтована на забезпечення всебічних умов, що у підсумку сприяє особистому і професійному становленню кожного студента.

Однак будь-яка форма психологічного та педагогічного супроводження повинна, особливо сьогодні, адаптуватись з урахуванням як існуючих вимог Університету, так і воєнно-політичних та соціальних умов. Безперечно, при цьому, мають вирішуватись актуальні проблеми навчання, життя за таких особливих умов існування сьогодні (соціальна знервованість, періоди обстрілів та повітряних тривог, відключення світла та води), побуту. Окрім цього, також виникають проблеми емоцій – невідповідність очікуванням студентів й рівня підтримки з боку одногрупників, навколишнього оточення навчального закладу тощо. Отже, необхідний інститут кураторства, особливо для студентів першого курсу.

Власна робота куратора має бути направлена на такі складові: вирішення чи роз’яснення організації навчального процесу, мотивацію студентів не лише до навчання, але і до культурно-спортивної зайнятості, висвітлення нормативно-правових аспектів життя у суспільстві, а також пояснення простих інформаційно-аналітичних аспектів взаємодії зі студентами, викладачами, керівним складом кафедри, факультету та ін.

На кафедрі транспортних технологій та засобів у АПК викладацький персонал, який долучений до кураторського складу факультету, вирішує вказані вище проблеми на достатньому рівні попри слабкої мотивації самих кураторів. Але вони, як відповідальні працівники ВУЗу, створюють доброзичливу і конструктивну атмосферу у студентському середовищі (нижче на фото група першого курсу ТТ-2207 зі своїм куратором).


Викладачами проводяться заплановані по розкладу зустрічі з кураторськими групами майже щотижня.


Окрім регулярних зустрічей, куратори кафедри працюють безпосередньо з кожним своїм студентом в неурочний час, особливо з першокурсниками. (нижче на фото студенти групи ТТ – 2207 і їх куратор Бондарєв С.І. у гуртожитку).

 

          

 

Також, наприклад, проводиться робота щодо трудової взаємодії, студенти допомагають прибирати прибудинкові території навколо своїх гуртожитків.




 

Куратори ознайомлюють активним спортивним життям в університеті (нижче на фото студенти групи ТТ – 2207 – браві і спортивні хлопці!).



 

Активна робота ефективної системи кураторства на кафедрі транспортних технологій та засобів у АПК і якісно організованого процесу різностороннього спілкування зі студентами, досить сильно впливає на психолого-педагогічне супроводження студентських груп. Такий комплексний підхід існування системи кураторства, включаючи покращення в кожній групі взаємодії кураторів та студентів, надає ефективний результат у формі психологічного і педагогічного супроводження.

Куратор групи Бондарєв Сергій

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook