Через довіру до порозуміння: взаємодія – шлях до самореалізації

19 жовтня 2022 року

Освітній процес, безумовно, включає велику кількість компонентів. Його результативність залежить від обставин та умов, що його супроводжують. Одним із таких компонентів є порозуміння, а суттєвою обставиною – емоційна атмосфера.

Від атмосфери у колективі та в аудиторії або на заняттях загалом значною мірою залежить, що і як засвоїть студент із навчального матеріалу. Адже сприятлива атмосфера дозволяє студенту зосереджувати увагу саме на опануванні умінь та навиків, засвоєнні певних системних уявлень.
Доброзичливої атмосфери принципово не можливо досягти без порозуміння. А воно своєю чергою за своє джерело має довіру. Тож довіра виявляється таким собі чарівним ключиком, який відкриває багато «дверей».
У сучасному світі, де ключовою цінністю приховано визнається вигода та здатність «крутитися», довіра стає рідкісним явищем. Сучасне життя змушує до всього ставитися з пересторогою. Тому сучасна людина переважну більшість часу перебуває в напруженому стані, навіть тоді, коли їй здається, а, тим більше, коли вона вдає, що розслабилася. Адже сучасник в будь-яку мить готовий захищатися, уникати тиску або ж першим атакувати потенційного агресора. І це далеко не завжди пов’язано з суто фізичними діями, оскільки агресія може і найчастіше таки проявляється на рівні поточного спілкування. Зокрема йдеться про зверхнє ставлення, приниження абощо. Навіть вживання лайливих слів уже є проявом латентної агресії, нібито спрямованої на віртуального суб’єкта, однак такої, що «б’є» по присутніх.
У згаданих умовах відчутно відновити довіру до світу, оточення, інших і, навіть, до себе за допомогою слів, умовлянь, пояснень тощо практично не можливо. Сучасна людина, не усвідомлюючи того, виробила своєрідний імунітет до слова. Почуте вже не сприймається безпосередньо. Значимим стає лише сформоване ставлення до почутого. А воно передбачуване – як мінімум насторожене, а загалом – недовірливе, скептичне або й зверхнє.
Тому, як виявляється на практиці, дійсно робочим засобом відновлення довіри є фізична взаємодія. Йдеться про різного роду вправи і заняття, пов’язані саме з фізичною взаємодією, а також концентрацією уваги на конкретних відчуттях, що притаманні в поточний момент людині.
Діючи у згаданому руслі, для студентів-першачків спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» (МВ-22001б) передбачено проведення низки відповідних тренінгів.

     

     

Нещодавно відбувся перший тренінг у спеціалізованому залі навчального корпусу № 9 (спорткомлекс). Судячи з атмосфери, що панувала в залі, діти відкривалися для емоційного контакту, позбуваючись хоча б на певний час кліше соціальної поведінки, недовіри і перестороги. Тому є сподівання, що подібні тренінги сприятимуть в кінцевому результаті нарощуванню рівня опанування студентами обраного фаху.

 

Володимир Калуга,
професор кафедри міжнародних відносин і суспільних наук

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook