Практична підготовка викладача закладу вищої освіти

11 жовтня 2022 року
Красива осінь вишиває клени
Червоним, жовтим, срібним, золотим.
А листя просить: – Виший нас зеленим!
Ми ще побудем, ще не облетим. 
Ліна КОСТЕНКО
 
Але пройде ще зовсім небагато часу, і всі дерева поступово змінять свої наряди. Їхнє листя набуде жовтого, червоного та іншого строкатого забарвлення. І ми не перестанемо дивуватися її захоплюючим кольорам!
Немає іншої пори року, крім осені, яка могла б похвалитися таким розмаїттям барв і відтінків. Але студентам групи ПВШ-21001м інколи бракує часу помилуватися казковими пейзажами, вони на фінішній прямій до завершення навчання і скоро як листя, що кружляє у повітрі, розлетяться до своїх домівок, до бажаної роботи, з новими знаннями і досвідом, а головне, з нестримним бажанням сіяти добре, розумне, вічне. А поки що практика, виробнича комплексна практика з фаху, практика, яка є вічним критерієм істини. 
Запитаємо ж у них про цілі і завдання, яких вони досягли, про новий досвід і нові про враження, які вони отримали виконуючи завдання практики.
Проходження виробничої комплексної практики з фаху для студентів групи ПВШ-21001м гуманітарно-педагогічного факультету, розповіла  Катерина Колоній, переконало мене як майбутнього педагога в актуальності та важливості опанування всіх доступних форм і методів дистанційного навчання. Кілька років поспіль всі педагоги-практики нашої країни зіштовхуються із загрозливими і неочікуваними викликами (пандемія, війна), які змусили їх змінювати традиційні форми навчальної, виховної та методичної роботи. 
Тому, на мою думку, майбутні педагоги, в першу чергу, мають досконало володіти сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, використовувати новітні освітні онлайн-платформи, вміти розробляти дистанційні курсів з навчальних дисциплін і предметів.
Саме використання таких сучасних цифрових інструментів дозволило багатьом здобувачам освіти опанувати навчальні дисципліни, успішно виконати начальний план, опанувати практичною складовою, навіть в сьогоднішніх, складних умовах перебування за межами України.
В умовах інтеграції України в європейський та світовий освітній простір значно підвищуються вимоги до підготовки фахівців вищої ланки, на що й спрямована діяльність магістратури нашого гуманітарно-педагогічного факультету, метою якої є підготовка викладачів для закладів вищої освіти.
Студентка Валерія Хапиліна зазначила, що наразі, ми переживаємо не найкращі часи, але ми маємо пам'ятати, що навчання це запорука успішного майбутнього як для кожного із нас, так і для всієї нашої нації. Я дуже рада, що у мене є можливість навчатись, не дивлячись на такі складні умови. А яке ж навчання без практики? 
Саме під час практики ми, студенти, закріплюємо й удосконалюємо свої теоретичні знання і практичні навички, у нас є можливість аналізувати і вивчати досвід роботи наших наставників, отримувати консультації та поради, оволодівати  унікальним і безцінним педагогічним досвідом. Ми повністю поділяємо думку наших студентів, адже висока якість підготовки сучасного фахівця забезпечується поєднанням фундаментальних та спеціальних знань з практичною підготовкою, яка є обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми для здобуття відповідної кваліфікації і набуття майбутнім викладачем професійної компетентності високого рівня.
Завершує наше інтерв’ю староста групи ПВШ-21001м Катерина Мелікова, одна з тих студентів, які по-справжньому вболівають за освіту і за країну, одна з тих для кого майбутня професія є мрією, що зовсім скоро стане реальністю. Національний університет біоресурсів та природокористування України став рідною домівкою для мене та моїх одногрупників. Наша кафедра педагогіки на чолі із завідувачем, професором Русланом Сопівником створила нам всі умови для успішного проходження практики. А наші досвідчені викладачі Леся Маценко, Надія Діра, Лідія Чередник, практичні та лекційні заняття, яких ми мали можливість відвідувати й аналізувати, забезпечили кожному з нас значну теоретичну підтримку та створили належне підґрунтя для підготовки і проведення власних занять з різних дисциплін.
Від щирого серця хочу подякувати декану факультету Інні Савицькій, першому заступнику декана Ігорю Буцику, керівнику практики Василю Базелюку, завідувачу кафедри управління та освітніх технологій Сергію Кубіцькому і всім співробітникам очолюваної їм кафедри, які навіть в умовах війни забезпечили нам достойне практичне навчання, за що ми їм безмежно вдячні.
З першого дня навчання, яке в цьому році у нашому університеті розпочалось з 15 серпня з виробничих практик, і я не можу не відмітити величезну зацікавленість та жагу до знань студентів нашої групи, які намагаються творчо підходити до вирішення поставлених завдань. Я особисто отримала неймовірне задоволення від практики, яка стала для мене і, думаю для всіх інших студентів, потужним стимулом для розвитку та вдосконалення своїх навичок задля поліпшення освітнього процесу.
Виробнича комплексна практика з фаху - заключний етап нашого навчання в університеті. Під час практики ми навчились застосовувати сучасні методики й технології, у тому числі інформаційні та мультимедійні, усвідомили системний зв’зок використовуваних викладачами педагогічних методів із забезпеченням якості освітнього процесу, оволоділи вміннями педагогічного спілкування, організації і проведення виховної роботи, а головне, ми навчились аналізувати і критично оцінювати результати власної професійної діяльності, навчились самостійності й відповідальності. Можливо в перше у житті, ми відчули власну теоретичну і практичну готовність до здійснення професійної педагогічної діяльності».
Завершуючи наше інтерв’ю, зазначимо, що у процесі виробничої  комплексної практики з фаху, крім усього перерахованого, здійснюється практична перевірка рівнів професійної компетентності майбутніх викладачів, коли попередньо сформовані концепції і моделі навчання і виховання особистості реалізуються в умовах практичного освітнього процесу, а майбутній викладач має змогу закріпити навички і вміння у системі власного професійного досвіду. Таким чином, праця викладача закладу вищої освіти є однією з найважливіших, але водночас і найскладніших. Тому той, хто прагне стати педагогом, повинен чітко усвідомлювати, які вимоги перед ним постануть, і не лише набувати професійних знань, а й виховувати власний характер, інтелектуально й емоційно розвиватися. Тож побажаємо нашим студентам успіхів у нелегкій, але такій потрібній людству праці, праці заради світлого майбутнього нашої країни. 
 
Василь Базелюк,
доцент кафедри управління та освітніх технологій
 
 
 
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook