Пройшла V Міжнародна науково-практична конференція «Автомобільний транспорт та інфраструктура»

25 вересня 2022, 18:15
МТФ
V Міжнародна науково-практична конференція «Автомобільний транспорт та інфраструктура»
Війна змінює нас, наше життя, звички, але вона не в змозі зупинити наше бажання жити, творити, опанувати науки, здобувати передовий досвід. Тому ми традиційно зустрічаємося зі своїми колегами з різних університетів України, ближнього і дальнього зарубіжжя, щоб обговорити аспекти автотранспортної діяльності в сучасних умовах, шляхи підвищення ефективності автотранспортних послуг. Цей рік не став виключенням: на базі механіко-технологічного факультету НУБіП України відбулася V Міжнародна науково-практична конференція «Автомобільний транспорт та інфраструктура». Війна внесла свої корективи, згуртувала нас в прагненні до переосмислення викликів сьогодення, постановки нових амбітних цілей у ділі відбудови країни, її транспортної галузі.

Саме про нарощування своїх сил на науковому полі у військовий час говорив у привітанні учасникам конференції начальник науково-дослідної частини університету проф. Отченашко В.В. Від імені керівництва закладу він побажав всім плідної роботи, гарячих дискусій і значних результатів.

Завідувачка кафедри Транспортних технологій та засобів в АПК Савченко Л.А. ознайомила присутніх з особливостями навчального процесу під час війни. Вона звернула увагу на те, що вся робота кафедри сконцентрована на практичному застосуванні і реалізації теоретичних основ вивчення спеціальних дисциплін. Це стало можливим завдяки плідній співпраці зі спонсорами, стейкхолдерами, керівництвом університету. І як результат, ми вже маємо конкурентоздатних сильних випускників кафедри і нині працівників в державних установах і приватних компаніях України.

Підтвердженням цього став виступ Людмили Ткачук,начальника відділу професійного розвитку та мотивації персоналу Міністерства інфраструктури України. Спікерка розповіла про добрі стосунки, плідну співпрацю, які склалися між кафедрою і міністерством. Не зважаючи на складний час, 12 студентів спеціалізації Транспортні технології (на автомобільному транспорті) отримали можливість закріпити знання і навички на практиці у підрозділі Укртрансбезпеки на транспорті. Наші випускники Ігор Савченко, Владислав Савченко, Любомир Соколюк знайшли тут роботу і поділилися своїми враженнями і здобутками. Керівництво підрозділу і викладачі кафедри висловили свої сподівання щодо подальшої сумісної роботи для забезпечення транспортної галузі фахівцями.

Загоркова Яна,менеджер з персоналу Міжнародної транспортної компанії ХЕГЕЛЬМАНН, також приєдналася до діалогу. Вона, поділилася результатами роботи випускників в компанії, висловила подяку за їх якісну підготовку і бажання співробітництва в майбутньому.
Професор Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського Мороз М.М. зосередив свою увагу на питаннях впливу транспорту на суспільство, розглянув етапи формування транспортних систем в просторі і часі. Широку дискусію викликало обговорення відсотку транспорту у виробничих процесах, зокрема в сільському господарстві, а також відсотку транспортних витрат у формуванні ціни на сільськогосподарську продукцію. В контексті розгляду цього питання проф. Загурський О.М. підкреслив важливість створення переробних підприємств і отримання готової продукції на території України для зменшення транспортної складової.


Професор Українського державного університету залізничного транспорту Ломотько Д.В. представив своє бачення напрямків розвитку зернової логістики. Оскільки Україна продовжує нарощувати свій експортний потенціал, основна увага в доповіді була приділена контейнерним перевезенням зерна залізницею. Питання організації мультимодальних перевезень зернових вантажів, особливості їх навантаження, розміщення пунктів перевантаження викликали інтерес аудиторії. Доповідач звернув увагу на першочергові проблеми, що проявилися в період військових дій при перевезеннях урожаю і потребують врегулювання: це тривалість черги на перетині кордону і як результат збільшення простоїв і ціни. Одразу були запропоновані шляхи вирішення: застосування контейнерів, що дасть змогу зменшити логістичні витрати зернотрейдера, скоротити тягові витрати.


На що хочеться звернути увагу: професор Ломотько Д.В. знаходився в Харкові і дуже переймався, щоб його доповідь не переривалася через часті відключення електроенергії в місті. Це ще раз підкреслює героїзм наших буднів, відданість своєму ділу, науці, Україні і впевненість в перемозі.
Вдовиченко В.О., професор Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, також залишився і працює в рідному місті. Проведений аналіз часового ряду відправлень у позаміському сполученні Черкаської області та отримані залежності дають можливість прогнозувати попит у позаміському пасажирському сполученні і вже зараз планувати, а в деяких випадках перебудовувати перевезення в Харківській та інших областях. Цікаво було почути про використання тролейбусів з динамічною підзарядкою і автономним ходом, які використовуються в Харкові. Це яскравий приклад того, що в цей важкий час розрухи і постійних бомбардувань міський транспорт перелаштовується і відповідає вимогам, закріпленим в Європейському зеленому курсі та Цілях сталого розвитку.

 
 

 

Тенденції розвитку екологістики були висвітлені в доповіді професора Познаньського технологічного університету та Національного університету "Львівська політехніка" Шраменко Н.Ю. Інформація про трьохсекційні трамваї для вантажних перевезень в місті Познань зацікавила всіх і надихнула до обговорення варіантів їх застосування в умовах Києва. Розглядалися також переваги та недоліки такого виду вантажних перевезень та можливості сучасного електротранспорту в сприянні активній міській мобільності.
 


Завершував пленарне засідання професор НУБіП України Мацюк В.І., який представив для обговорення доповідь про розробку заходів щодо реалізації транзитного потенціалу транспортної системи України. Він запропонував модель доставки вантажів через декілька країн,  проаналізував всі складові моделі, яка працює і має схвалення від Міністерства інфраструктури України за ефективну і реальну розробку транспортного процесу.

Зараз ворог робить все, щоб зламати нашу волю, проте кожен з нас мужньо і самовіддано працює в аудиторіях і онлайн, розробляє теоретичні основи і підтверджує їх аналітичними залежностями, щоб реалізувати на практиці і забезпечити відбудову і подальший розвиток транспортної системи України.

Віримо в себе, Україну і ЗСУ! 

Вікторія Опалко

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook