Навчальна практика майбутніх тренерів-викладачів в умовах сьогодення

4 липня 2022, 11:23

 Обов’язковою складовою підготовки тренерів-викладачів з видів спорту є практичне навчання, що має на меті узагальнення набутих теоретичних і практичних знань, одержання професійних умінь і навичок, що формують загальні та фахові компетенції фахівців та сприяють поліпшенню якості їх підготовки.

     Однією з складових практичного навчання студентів є навчальна практика, метою якої є ознайомлення здобувачів зі специфікою роботи спортивних шкіл та діяльності тренера-викладача за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт».
     Особливо гостро стало питання реалізації практичного навчання в умовах реалій сьогодення, що ставлять перед викладачами та студентами нові задачі щодо підготовки фахівців, зокрема і проведення навчальних практик у дистанційному форматі.
     З 13 червня 2022 року розпочалася навчальна практика у студентів першого та другого курсів спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» гуманітарно-педагогічного факультету під керівництвом завідувача кафедри фізичного виховання, к.п.н. Миколи Костенка, професора кафедри фізичного виховання, професора, д.ф.н. Сергія Путрова та доцента кафедри фізичного виховання, к. фіз. вих. і спорту Сави Бринзака.
     Для студентів 1 курсу навчальна практика є пропедевтичною та має на меті ознайомити їх з основними напрямками роботи дитячо-юнацьких спортивних шкіл (училищ з підготовки олімпійського резерву, відділень шкіл вищої спортивної майстерності, спортивних клубів, секцій), функціональними обов’язками посадових осіб навчально-спортивного закладу, а також елементарними уявленнями про тренерсько-викладацьку діяльність і на цій основі формування інтересу до своєї майбутньої професії.
     Для студентів 2 крсу навчальна практика є тренерською, що є послідовно-логічним продовженням навчання та має на меті формування у здобувачів уявлення про основні функції роботи тренера-викладача з виду спорту та набуття знань про тренерсько-педагогічну діяльність в спортивних секціях, дитячо-юнацьких спортивних школах, спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних школах олімпійського резерву, училищах з підготовки олімпійського резерву, відділеннях шкіл вищої спортивної майстерності, спортивних клубах.
     На початку практики зі студентами було проведено настановчу конференцію, були надані рекомендації для оволодіння практичними навичками у форматі дистанційного практичного навчання на базах Громадської організації спортивний клуб «Солом’янка»Дитячо-юнацької спортивної школи №2 «Київського міського фізкультурно-спортивного товариства «Спартак», Спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву м. Києва з легкої атлетики. Ознайомлено студентів з завданнями для самостійної роботи.
     Дистанційна форма проходження навчальної практики (тренерської) передбачає дотримання певних умов, щоб досягнути програмних результатів практичного навчання:
  • вироблення комплексу навчально-методичного забезпечення для студентів з урахуванням специфіки спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» (зміст практики, види діяльності, порядок оформлення та подання звітності, зразки оформлення документації);
  • визначення виду ресурсів, у яких відбуватиметься зв’язок керівників практики зі студентами для он-лайн занять;
  • оволодіння студентами технологіями дистанційного практичного навчання – комплексом освітніх технологій (технології розвивального, проектного, змішаного, диференційованого, програмованого, модульного навчання тощо), а також інформаційно-комунікаційними (цифровими) технологіями створення, накопичення, зберігання та доступу до електронного освітнього ресурсу Е-learn з курсу навчальної практики (тренерської);
  • організації практики із регулярною взаємодією суб’єктів дистанційного практичного навчання (спортсменів, тренерів-викладачів, практикантів, керівників) під час навчальних занять, консультацій, що проводяться дистанційно й забезпечуються передачею відео-, аудіо, графічної та текстової інформації в синхронному та асинхронному режимі;
  • участі студентів у вебінарах за профілем обраної спеціальності для перейняття досвіду від тренерів-викладачів з виду спорту.
     Дотримуючись вказаних умов, керівниками практики проводяться регулярні консультації за використання ресурсу Zoom з питань виконання студентами календарного та індивідуального планів практики. Щоденні тематичні заняття практики супроводжуються відеороликами тренерської діяльності з різними групами спортивної підготовки.
     Як результат, перегляд тренувальних занять супроводжується поясненням з боку керівників практики про ефективні прийоми та можливі недоліки роботи тренера-викладача зі спортсменами різних вікових груп. Звертається увага студентів на принципи, методи, засоби тренування, стиль спілкування, що тренер-викладач використовує у своїй діяльності.
     Загалом студенти відмічають, що хоч практичне навчання в умовах військового стану і відбувається в дистанційному форматі, однак є необхідним і важливим процесом з набуття фахових компетенції майбутніх тренерів-викладачів з виду спорту, отримання неоціненого досвіду та великої кількості позитивних емоцій.
 
Сава Бринзак,

доцент кафедри фізичного виховання 

 

 
 
 
 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook