Про гуманітарно-педагогічний факультет

14 жовтня 2014 року
Адреса: Україна, 03041, м. Київ, вул. Героїв Оборони, 15 , навчальний корпус № 3, к. 101.
Тел.: тел./факс: (044) 527-80-83

Електронна пошта: [email protected]


 декан:

 Шинкарук Василь Дмитрович
 доктор філологічних наук, професор


Якість роботи кафедр факультету є невід’ємною складовою якості освіти. На сьогодні на факультеті функціонує тринадцять кафедр, з них –  8 випускових та 5 загальноуніверситетських.

У 2016/2017 н. р. до складу факультету введено рішенням Вченої ради університету кафедру фізичного виховання. У штаті кафедри 6 (шість) майстрів спорту міжнародго класу; 3 (три) майстри спорту та Заслужений працівник фізкультури та спорту України.

Колектив факультету провів велику роботу щодо відкриття нових спеціальностей. Здійснено аналіз ринку праці та ринку освітніх послуг регіону, потреби роботодавців у відповідних фахівцях, попиту на відповідні освітні послуги і вперше у 2017 році в університеті розпочато освітню діяльність, пов'язану із здобуттям вищої освіти зі спеціальностей «Психологія», «Міжнародні відносини», «Професійна освіта», «Журналістика». 

Розширено у 2017 році підготовку фахівців зі спеціальності «Філологія. Англійська і німецька мови (Переклад)» і запроваджено підготовку перекладачів із французької і польської мов та збільшено ліцензійний обсяг бакалаврів і магістрів до 100 осіб для денної і заочної форм навчання.

Складовою якості освіти є якість кадрового складу науково-педагогічних працівників. На факультеті працює 171 викладач. Із них 80% мають наукові ступені та вчені звання. Середній вік науково-педагогічних працівників факультету становить 47 років, 88 % – викладачі віком від 30 до 60 років.

Кількість докторів наук становить – 31, кандидатів наук  – 104 особи.

Політика факультету щодо кадрового потенціалу в тому, щоб, перше, здійснювати підготовку наукових кадрів через аспірантуру, докторантуру; друге, запрошувати на роботу представників знаних наукових шкіл в Україні відповідно до профілю кафедри, враховуючи нові ліцензовані спеціальності, а також науковців-випускників закордонних вищих навчальних закладів і тих, хто володіє іноземними мовами і має сертифікат В2; третє, задіювати в навчальному процесі носіїв мови з інших держав. У попередні роки до складу НПП факультету запрошено випускників Варшавського та Ляйпцигського університетів.

Склад науково-педагогічних працівників у розрізі кафедр такий:

стовідсотково забезпечені викладачами з науковими ступенями 7 (сім) кафедр (педагогіки, міжнародних відносин і суспільних наук, методики навчання та управління навчальними закладами, філософії, психології, соціальної роботи та інформаційних технологій в освіті, журналістики та мовної комунікації);

понад дев’яносто відсотків забезпечена кафедра романо-германських мов і перекладу;

від п’ятдесяти до дев’яноста відсотків забезпечені 4 (чотири) кафедри (англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей, кафедра іноземної філології і перекладу, кафедра культурології та фізичного виховання).

Одним із пріоритетних напрямів розвитку університету загалом, а факультету зокрема, є покращення якості освіти, від якої залежить конкурентоздатність наших випускників та їх працевлаштування. На факультеті вдосконалено навчальні плани, навчальні програми, розширено бази практик. Студенти факультету проходять практику на 125 базах практик.

Особливу увагу колективом факультету зосереджено на викладанні іноземних мов в університеті та запроваджено нову концепцію їх викладання.
Знання іноземних мов й надалі повинно бути і в студентських пріоритетах.

Володіння іноземною мовою на рівні В1 сьогодні це одна з вимог для вступу в магістратуру, зарахування за результатами зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови.

Кафедри іноземних мов нашого факультету провели відповідну роботу щодо поліпшення якості викладання та вивчення іноземних мов.

Перше, запропоновано академічні групи студентів нового набору формувати за рівнем володіння іноземної мови.

Друге, удосконалено програму викладання іноземної мови, де акцент зроблено на розмовний курс.

Третє, організовано спільно із Центром Кембриджського університету курси з вивчення англійської мови.

Четверте, викладачі іноземних мов проходять стажування за кордоном, удосконалюють рівень іноземної мови на курсах та отримують сертифікати.

П’яте, збільшено кількість угод із закордонними університетами щодо стажування та навчання за програмою «подвійний диплом» - італійським Університетом Фоджа, Університетом Ахі Евран (Туреччина).

За укладеною угодою з Поморською академією в Слупську (Польща) для спеціальностей «Соціальна робота» та «Філологія», паралельно здобували освіту 23 (двадцять три) студенти факультету, проходило безкоштовне стажування – 54 , а 121 студент проходив мовну практику.

Кафедри факультету посилюють роботу з підготовки до всеукраїнських студентських олімпіад та конкурсів студентських наукових робіт. І маємо результати: першокурсниця Вікторія Мацола посіла 1 (перше) місце з української мови, (слайд 35) а третьокурсниці Ірина Ткаченко і Марина Шульга третє місце з педагогіки.

Студенти стали переможцями ІІІ етапу VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка:  три з них посіли призові місця: першокурсниця Закалюжна Наталія виборола друге місце, Кравченко Олена і Дубик Ірина – третє.

Марко Юлія стала призером Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук з галузі «Романо-германські мови і літератури», зайнявши третє місце.

Взято участь в чотирнадцяти міжнародних проектах, де пройшли стажування викладачі іноземних мов або проводили майстер-класи. Крім того, науково-педагогічні працівники брали участь в організації і проведенні навчальних програм дистанційно, загалом взято участь у 36 таких заходах, а Галина Качан стажувалася за програмою Ерасмус в Ляйпцизькому університеті (Німеччина).

За програмами Фулбрайта, Ерасмус+ прийнято на стажування іноземних викладачів Міреллу Сапфіре (Румунія), Пітер Кайл (США).

Факультет тривалий час співпрацює із асоціацією «Дружба без кордонів» (Франція). В аспекті організації і проведення стажувань у Франції для студентів НУБіП, а також перебування в Україні французьких студентів навчальних закладів-партнерів.

Окрім того, що триває співпраця з Грецією, факультет розширює міжнародні зв’язки, зокрема з Польщею, Францією, Німеччиною, Італією, Туреччиною. Постійна співпраця з нашими закордонними партнерами повинно бути в пріоритетах усіх кафедр, а особливо іноземних мов та історії і політології, адже ми готуємо перекладів і міжнародників.

Крім поліпшення викладання іноземних мов зосереджено увагу і на викладанні інших гуманітарних дисциплін. Зокрема, внесено зміни в навчальні плани підготовки фахівців, де вилучено викладання «Історії України», а введено нову навчальну дисципліну «Історія української державності». Також переглянуто програми викладання «Філософії» та «Політології».

Важливу роль для якості гуманітарної освіти відіграє позааудиторна робота: наукові гуртки, тренінги, семінари, диспути, круглі столи тощо. Традицією на факультеті стало проведення науково-практичних конференцій. Проведено чимало міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, де задіяно не лише професорсько-викладацький склад, а й студенти - як педагогічного факультету, так і студенти інших факультетів та інститутів.

У рамках угоди про співпрацю між НУБіП України та IATEFL Ukraine (Українське відділення Міжнародної асоціації вчителів англійської мови як іноземної) в університеті проведено щорічну національну конференцію «22nd Annual National IATEFL Ukraine Conference».

Започатковано новий напрям наукових досліджень і створено на базі нашого факультету Центр духовного відродження та оздоровлення людини і довкілля. За тематикою його досліджень проведено міжнародний науково-практичний семінар «Розвиток вищих духовних потреб особистості у контексті формування здорового способу життя».

Факультет співпрацює плідно з іншими факультетами нашого університету та іншими університетами. Наприклад, кафедра соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті плідно співпрацює з факультетом менеджменту нашого університету, Центром педагогічних та психологічних досліджень Київського національного торговельно-економічного університету і кафедрою психології факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Проведено спільні заходи: Міжнародний фестиваль організаційної та економічної психології SAPIENTIA GENERATIONES (мудрість поколінь), Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Роль молоді у розвитку АПК України» тощо.

Місія гуманітарно-педагогічного факультету - це посилення теоретичної і практичної педагогічної підготовки викладачів університету, зростання рівня психолого-педагогічної майстерності науково-педагогічних працівників, ознайомлення членів колективу університету з передовим педагогічним досвідом, що сприятиме підвищенню якості освіти.

Реалізовуючи окреслене, гуманітарно-педагогічний факультет активно використовує одну із форм підвищення кваліфікації викладачів - науково-методичні семінари. Продовжено практику проведення науково-методичних семінарів для викладачів університету, зокрема організовано й проведено науково-методичний семінар з психолого-педагогічної майстерності, науково-методичний семінар з підвищення педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників, науково-методичний семінар «Школа молодого педагога», науково-методичний семінар для наставників академічних груп; науково-методичний семінар спільно з центром Кембриджського університету для вивчення іноземних мов.

Професорсько-викладацький склад факультету зосереджує увагу на  наукову діяльність. Підготовлено 12 проектів щодо фундаментальних та прикладних досліджень і науково-технічних розробок для участі в конкурсі на державне фінансування. Чотири з них отримали державне фінансування. Професорсько-викладацький склад факультету продовжує роботу над 8 ініціативними науково-дослідними темами і розпочав роботу ще над 2 ініціативними науково-дослідними темами.

Організовано роботу щодо наукових видань серій «Філологічні науки», «Педагогіка. Психологія. Філософія», «Гуманітарні студії».  Зокрема:

1. Серію «Гуманітарні студії» визнано фаховим видання з філософських наук.

2. Серія «Філологічні науки» зареєстровано в Index Copernicus і розраховано імпакт-фактор.

3. Забезпечено входження серії «Філологічні науки» і серії  «Педагогіка, психологія, філософія» до міжнародних наукометричних та реферативних баз даних, світових бібліотечних репозиторіїв Німеччини, Австрії, Чехії,  Польщі.

4. Удосконалено сайти цих видань українською та англійською мовами.

Усі ці кроки й надалі сприятимуть відкритому доступу до наукових досягнень викладачів факультету, поширенню результатів наукових досліджень наших авторів, збільшенню індексу цитування як окремого автора, так і університету загалом.

Науково-педагогічні працівники факультету активно оприлюднюють результати своїх наукових досліджень, опублікувавши понад 100 монографій, 400 наукових статей, з них - 176 у міжнародних виданнях.

Одним з основних напрямів діяльності гуманітарно-педагогічного факультету є навчально-методична робота, оскільки важливою складовою організації та забезпечення якості навчального процесу є розробка і видання навчально-методичної літератури.
Підготовлено і видано понад 200 підручників, 300 навчальних посібників,  навчально-методичних посібників, понад 300 методичних рекомендацій,  словників тощо.

Пріоритетні напрями розвитку гуманітарно-педагогічного факультету і завдання такі:

в освітній діяльності

1)    підвищення якості освітніх послуг
2)    удосконалення змісту освіти
3)    створення англомовних магістерських програм;
4)    розширення баз виробничих практик
5)    залучення іноземних професорів до викладання в університеті в рамках програм мобільності;
6)    створення електронних навчальних курсів українською та іноземними мовами.

у науковій діяльності:

1)    забезпечення активної участі у проектах академічної мобільності;
2)    участь у наукових конкурсах та грантах;
3)    сприяння організації і проведенню конференцій, семінарів;
4)    збільшення публікацій у Scopus, Web of Science та інших відомих базах даних,
5)    створення міжкафедральних лабораторій;

у сфері міжнародної діяльності:

1)    проведення профорієнтаційної роботи щодо залучення іноземних студентів для навчання;
2)    поглиблення та розширення існуючих контактів з закордонними партнерами країн Європи;
3)    організація стажувань викладачів та студентів у закордонних університетах-партнерах
4)    підвищення мовних кваліфікацій НПП. 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook