Дистанційне навчання на факультеті землевпорядкування у весняному семестрі 2021-2022 навчального року: цифри і факти
Дистанційне навчання на факультеті землевпорядкування у весняному семестрі 2021-2022 навчального року: цифри і факти
13 травня 2022 року
У цей непростий для України час Національний університет біоресурсів і природокористування України першим серед закладів вищої освіти нашої держави відновив освітній процес в умовах воєнного стану, використавши при цьому дистанційні технології. Як на факультеті землевпорядкування відбувалося дистанційне навчання протягом весняного семестру 2021-2022 навчального року (зокрема після 14 березня 2022 року) спробуємо розповісти читачам офіційного сайту у цифрах і фактах.
На факультеті землевпорядкування упродовж останніх восьми років велась активна робота з наповнення електронних навчальних курсів (ЕНК) дисциплін, усі викладачі вже мали серйозний доробок для організації навчання за дистанційними технологіями, було розроблено майже 100% ЕНК, з них понад 75% атестовані, робота з підготовки курсів та їхньої атестації і переатестації постійно триває.
Усі студенти факультету мають облікові записи на Навчальному порталі НУБіП, адже саме Навчально-інформаційний портал НУБіП УКРАЇНИ, або "Elearn", як його називають студенти, є головним засобом дистанційного навчання. Водночас, учасниками освітнього процесу на факультеті використовуються й інші канали зв’язку і віддаленої співпраці: месенджери (WhatsApp, Telegram, Viber, Messenger та ін.), сервіси відеоконференцій (Zoom, Webex, Meet, Skype), а також YouTube, електронна пошта тощо. Це дозволяє як студентам так і викладачам постійно перебувати в освітньому середовищі через усі доступні інформаційно-комунікаційні канали.


За дорученням декана факультету землевпорядкування Тараса Євсюкова, відповідальний за інформаційно-комунікаційні технології на факультеті доцент В'ячеслав Богданець, здійснює регулярний моніторинг використання студентами і викладачами ЕНК на базі Навчально-інформаційного порталу. Такий аналіз проведений упродовж періоду з моменту відновлення дистанційного навчання у березні, дозволяє виділити такі основні моменти, що характеризують результативність виконання навчальної роботи.
Не зважаючи на складні обставини, адже частина студентів і викладачів тимчасово покидали свої домівки або й досі не повернулися, з 21 березня статистика навчально-інформаційного порталу фіксувала не менше 25 тисяч активностей здобувачів щотижня на електронних навчальних курсах дисциплін, які читають у цьому семестрі для студентів факультету землевпорядкування. При цьому успішність здобувачів як правило була на досить високому рівні, як і якість виконання ними лабораторних, практичних та самостійних робіт.


Найвідвідуванішими стабільно на факультеті були ЕНК з таких дисциплін:
для студентів 1 курсу
1) Топографія, майже 2000 активностей щотижня (викладачі курсу: проф. Євсюков Т.О., доц. Кривов'яз Є.В., доц. Малашевська О.А.);
2) Топографічне креслення та інженерна графіка, понад 1200 активностей щотижня (доц. Богданець В.А., доц. Рафальська Л.П.);
3) Геоінформатика, інформатика й програмування, понад 1100 активностей щотижня (доц. Дроздівський О.П., доц. Москаленко А.А., проф. Шикула О.М., ас. Скрипник Л.Р.);
4) Фізика, понад 1000 активностей щотижня (доц. Бойко В.В.).

2 курсу
1-3) Електронні геодезичні прилади, понад 1400 активностей щотижня (доц. Жук О.П., доц. Кривов’яз Є.В., проф. Опенько І.А.);
1-3) Безпека праці та життєдіяльності, понад 1400 активностей щотижня (ст. викл. Скібчик В.І.);
1-3) Геодезія, 1400 активностей щотижня (доц. Жук О.П., ст. викл. Ковальов М.В.);
4) Математична обробка геодезичних вимірів, понад 1250 активностей щотижня (доц. Кривов’яз Є.В., ст. викл. Ковальов М.В.);

3 курсу
1) Супутникова геодезія та сферична астрономія, понад 1100 активностей щотижня (проф. Опенько І.А., ас. Ковальов М.В.);
2) Земельний кадастр, понад 830 активностей щотижня (доц. Тихенко О.В.);
3) Землеустрій , понад 770 активностей, (доц. Гунько Л.А., доц. Чумаченко О.М., ас. Колганова І.Г.).

4 курсу
1-2) Планування територій населених пунктів, понад 1300 активностей щотижня (доц. Мединська Н.В.);
1-2) Кадастр населених пунктів, понад 1300 активностей щотижня (доц. Бавровська Н.М.);
3) Дистанційний моніторинг, понад 1000 активностей щотижня (проф. Кохан С.С., доц. Москаленко А.А.);

Магістри І року навчання:
1) Ринок землі і нерухомості, понад 960 активностей щотижня (проф. Новаковська І.О.);
2) Правовий процес у землеустрої, понад 880 активностей щотижня (доц. Бутенко Є.В.);
3) Організація землевпорядних робіт, понад 830 активностей щотижня (доц. Бавровська Н.М.).

Таким чином, найактивнішими учасниками освітнього процесу на базі Навчального порталу університету elearn.nubip.edu.ua упродовж дистанційного навчання є студенти 1 і 2 курсу та викладачі, що ведуть у них заняття. Відмітимо, що переважній більшості викладачів вдалося швидко встановити зв'язок зі студентами і налагодити взаємодію засобами ЕНК, що відобразилося на статистиці використання студентами та викладачами ЕНК.

Мені особисто видався вдалим досвід запису порядку дій лабораторних і публікування таких інструктивних відео у Youtube, що дозволяє студентам краще розібратися у деталях виконання роботи, наприклад, поставивши відео на паузу.

У той же час, все ще є можливості для удосконалення дистанційної роботи, невелика частина викладачів не використовує увесь наявний інструментарій для ефективного освітнього процесу. У зв’язку з цим, хотілося б нагадати щодо можливості консультацій з дистанційного навчання засобами навчального порталу НУБіП, які можна отримати у відповідального по факультету, Центрі дистанційних технологій навчання нашого університету, а також взяти на озброєння матеріали і рекомендації, зокрема:
Youtube канал Moodle Школа https://www.youtube.com/channel/UCwHv2PenmDVjcrUIMVfDszw
Організація дистанційного спілкування зі студентами https://elearn.nubip.edu.ua/mod/forum/discuss.php?d=12941
Зберігаємо спокій, і віримо ЗСУ, а завдяки сучасним інформаційно-комунікаційним технологіям та повсюдним поширенням доступу до мережі Інтернет, ми менше відчуваємо перепони у продовженні освітнього процесу, ще й маємо і в той же час великі можливості бути інформованими і підтримувати контакти із нашими рідними, а також студентами і колегами.

В’ячеслав Богданець,
відповідальний за інформаційно-комунікаційні технології,
доцент кафедри геодезії та картографії