Майстер – клас зі створення та використання навчальних відеоматеріалів від викладачів економічного факультету

21 квітня 2022, 13:00
     21 квітня відбувся майстер-клас зі створення та використання відеозаписів лабораторних та практичних робіт на основі досвіду економічного факультету.
 
     З вітальним словом до учасників заходу звернувся начальник навчального відділу Рудик Я.М., відмітивши важливість продовження навчального процесу та взаємної підтримки, адже освіта в Україні була і залишається пріоритетною сферою соціально-економічного, духовного і культурного розвитку суспільства.
     Майстер-клас розпочав декан економічного факультету Діброва А.Д. із доповіддю «Основні вимоги до створення та використання відеоматеріалів в навчальному процесі» (на матеріалах проекту ЄС Erasmus+ «Від теоретико-орієнтованого до практичного навчання в аграрній сфері» (TOPAS)), відмітивши, що в сучасному стрімкому інформаційному потоці використання відеоматеріалів у навчальному процесі набуває особливої популярності у провідних університетах світу. Відео стало інтегрованою частиною навчальних дисциплін у формі лекцій та практичних занять і при вмілому застосуванні є ефективним навчальним інструментом. У виступі Діброви А.Д. було визначено основні переваги використання відеоматеріалів в навчальному процесі для студентів та науково-педагогічних працівників; зроблено висновок, що відео повинні поліпшити засвоєння студентами курсу лекцій та практичних занять, а не замінити їх.
    Вивчення передового зарубіжного та набутого власного досвіду при реалізації проекту ЄС Erasmus+ «Від теоретично-орієнтованого до практичного навчання в аграрній сфері» (TOPAS) засвідчив, що просте подання інформації у цифровому відеоформаті не призведе до підвищення якості підготовки фахівців, якщо при цьому не будуть враховуватися сучасні знання з педагогіки та психології, а також того, як працює пам'ять людини. Анатолій Діброва підкреслив, що ефективне використання відео як навчального інструменту покращується, коли викладачі враховують наступні елементи: когнітивне навантаження, елементи мотивації студентів та ті, що підтримують активне навчання.
     Діброва А.Д. висвітлив основні методи створення ефективних навчальних відеоматеріалів: маркування, сегментування, просіювання та накладання модальностей та розглянув основні методи створення ефективних навчальних відеоматеріалів: маркування, сегментування, просіювання та накладання модальностей. Основними елементами, що сприяють залученню студентів до використання відеоматеріалів є наступним:
  • відео має бути коротким до 6 хв та орієнтовано на навчальні цілі;
  • викладач повинен використовувати розмовний стиль, щоб у студентів з’явилося відчуття соціального партнерства з викладачем, що буде спонукати глибше зануритися в матеріал і докласти більше зусиль для його вивчення;
  • викладач повинен озвучувати відео досить швидким темпом з ентузіазмом і захопленням;
  • цільове призначення - орієнтуватися на конкретну аудиторію;
  • відео має відповідати умовам використання.
     До головних елементів активізації уваги студентів можна віднести:
  • формувати запитання у відеоматеріалі для самоконтролю;
  • застосування інтерактивних функцій, що дозволить студенту структуризувати відеоматеріали;
  • відео повинно бути частиною більшого домашнього завдання.
     В кінці своєї доповіді Діброва А.Д. продемонстрував приклад відеоматеріалів, які підготовлені в рамках проєкту ЄС Erasmus+ «Від теоретико-орієнтованого до практичного навчання в аграрній освіті» (TOPAS). Зокрема, онлайн-курс «Економіка сільського господарства», в якому брали участь науково-педагогічні працівники економічного факультету.
     Поступ в реалізації проекту DAAD «Цифрова модернізація викладання в аграрних університетах України» «Digital Modernization of Lecturing in Ukrainian Agricultural Universities» був окресленим директором ННЦ міжнародної діяльності Олександром Лабенком. Зокрема зазначено, що в рамках проекту придбано і встановлено в університеті 4 ліцензійних програмних продукти і до кінця травня 2022 року буде отримано ще 12 одиниць програмного продукту CAMTASIA.
     Про особливості використання програмного забезпечення CAMTASIA для створення та редагування навчальних відеоматеріалів розповіла доцент кафедри статистики та економічного аналізу Куць Т.В. Це сучасний програмний набір для створення та запису відеоуроків і презентацій через скрінкаст або через прямий плагін для запису в Microsoft PowerPoint. Інші мультимедійні записи можуть бути записані одночасно або додані окремо.
     Доцент кафедри статистики та економічного аналізу Собченко Т.С. представила результати використання інструментів діджиталізації в навчальному процесі на економічному факультеті, підкресливши достатньо високі напрацювання науково-педагогічних працівників НУБіП України у використанні мультимедійних інструментів.
     Доцент кафедри статистики та економічного аналізу Гузь М.М. детально розглянув сучасні підходи до введення електронного документообороту та можливості використання електронних підписів, відмітивши широкі можливості для використання в організаційно-управлінській діяльності Університету.
     Доцент кафедри статистики та економічного аналізу Музиченко А.О. проаналізував технічні вимоги сучасних програмних продуктів для створення відео матеріалів та відповідний рівень забезпеченості комп’ютерами на економічному факультеті.
     Матеріали майстер-класу викликали значний інтерес, а досвід економічного факультету щодо використання інструментів діджиталізації в навчальному процесі було високо оцінено учасниками заходу.
     Без сумнівів для кожного НПП НУБіП України онлайн-освіта це наше сьогодення та наше майбутнє. Тому ми повинні створювати якісні онлайн-лекції і презентації, а для цього вивчати різні мультимедійні програмні продукти, щоб вибрати оптимальні для своїх потреб.
 
О. Лабенко

 

 
 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook