Відкриті заняття доктора філософії, старшого викладача Молоткіної Юлії Олександрівни, кандидата педагогічних наук, доцента Теплої Оксани Миколаївни
15 квітня 2022 року відбулося відкрите бінарне заняття доктора філософії, старшого викладача кафедри романо-германських мов і перекладу Молоткіної Юлії Олександрівни для студентів групи ФілА21001б ОП «Германські мови та літератури (переклад включно) перша англійська» на тему “Vegetarianism and Environment” з використанням платформи Zoom. Окрім студентів, на занятті були присутні НПП кафедри романо-германських мов і перекладу, а саме: завідувач кафедри романо-германських мов і перекладу, доктор філологічних наук, професор Личук Марія Іванівна; кандидат педагогічних наук, доцент Борщовецька Валентина Дмитрівна; кандидат філологічних наук, доцент Гольцова Маріанна Геннадіївна,; кандидат філологічних наук, доцент Кротенко Лідія Борисівна; кандидат педагогічних наук, доцент Тепла Оксана Миколаївна; асистент Сергієнко Інна Володимирівна.
Заняття проходило за чітко розробленим планом, складеному відповідно до робочої програми обов’язкового компоненту «Практичний курс основної іноземної мови (англійська)». Заняття мало логічний зв’язок із попереднім навчальним матеріалом (тема заняття пов’язана з тематикою Змістового модуля 4 Types of eating places).
Викладачем було продемонстровано високий науковий рівень володіння матеріалом дисципліни, методикою проведення занять, вміння організувати та зацікавити студентів, доречне застосовування відповідних форм роботи.
Заняття було проведене в атмосфері активної взаємодії, чому сприяло застосування викладачем різноманітних інтерактивних інструментів. Так, після проведення інструктажу щодо технічних особливостей проведення заняття, повідомлення студентам цілей та плану заняття та критеріїв оцінювання, було проведене онлайн опитування на тему «Чи задумувалися Ви над тим, щоб стати вегетаріанцем?» та «Що зупиняє вас від того, щоб стати вегетаріанцем?» за допомогою платформи www.menti.com, що було вступом до теми заняття та заохоченням студентів до активної участі в дискусії.
Молоткіна Ю.О. вдало поєднала мовний практикум з обговоренням актуальних проблем та викликів сучасної цивілізації. Так, значну частину заняття було присвячено обговоренню проблеми м'ясного виробництва та його вплив на навколишнє середовище, зокрема збільшення вуглецевого сліду. Викладач використала велику кількість наочного матеріалу (інфографіки, діаграми та об’єкти Smart Art) для демонстрації впливу виробництва м’ясної продукції на кількість шкідливих викидів в атмосферу та для пояснення взаємозв’язку між вегетаріанством та захистом довкілля.
Для наступного етапу роботи зі студентами викладачем було запропоновано для перегляду відео TED “Why I am a Weekday Vegetarian” TED-спікера та громадського діяча Грехема Гіла, оскільки однією з цілей занять був розвиток умінь в аудіюванні. Викладач презентувала інформацію про спікера та його діяльність і аргументувала чому саме його промова була обрана для заняття. Потім, для ознайомлення з лексикою з промови, студенти виконали вправу онлайн на встановлення відповідностей, створену за допомогою ресурсу https://wordwall.net/.
Студенти переглянули відео двічі. Під час першого перегляду здобувачі ознайомилися із загальним змістом промови, а по завершенню відео висловили свої враження щодо почутого та побаченого. Після перегляду відео студенти пройшли тест у вигляді Google форми, покликання на який їм було попередньо надіслано викладачем у чаті Zoom.
Вдало було проведено викладачем заключний етап заняття – дискусію щодо висновків та їхнього ставлення до вегетеріанства, а також його взаємозв’язок із захистом навколишнього середовища та порятунку планети. Здобувачі брали активну участь в обговоренні та пояснювали свою позицію щодо названих вище проблем.
Викладач продемонструвала високий професійний та методичний рівень. Задля забезпечення принципу прозорості та публічності освітнього процесу, після заняття викладач надала лінк, за яким кожен, хто бажає, може ознайомитися зі змістом заняття, а також переглянути його відеозапис – https://drive.google.com/drive/folders/1HEjPGEpQyPNSu58_gF-eWdFcMlvP-i2d?usp=sharing.
20 квітня 2022 року відбулося відкрите лекційне заняття з використанням платформи Zoom кандидата педагогічних наук, доцента кафедри романо-германських мов і перекладу Теплої Оксани Миколаївни для студентів другого курсу спеціальності «Філологія» з дисципліни “Вступ до мовознавства”, що передує іншим лінгвістичним дисциплінам у системі фахової підготовки філологів. Цей курс містить найбільш важливі відомості про мову з огляду на сучасний стан мовознавчої науки: Лекційне заняття проведено відповідно до тематичного плану робочої навчальної програми курсу, тема лекційного заняття – «Морфеміка, афіксальні морфеми у різних мовах світу». На занятті були присутні завідувач кафедри романо-германських мов і перекладу, доктор філологічних наук, професор Личук Марія Іванівна; кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри романо-германських мов і перекладу Гольцова Маріанна Геннадіївна; кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри журналістики та мовної комунікації Вакулик Ірина Іванівна.
Матеріал, опрацьований з різних наукових, навчальних, інформаційних джерел, систематизовано для його подання в доступній формі, що дало змогу повною мірою розкрити питання заняття, представити вагомі елементи наочно за допомогою мультимедійного забезпечення, що посилило ступінь сприйняття інформації тривимірно: слухати, бачити, записувати.
Використання методів індукції, дедукції, евристичного методу, методу проблемного викладення, методу діалогу, технічних засобів навчання імпонувало студентам, сприяючи активному їх залученню до процесу навчально-пізнавальної діяльності.
Викладач показала себе як хороший фахівець та вмілий організатор. Їй властиві виразність вимови, уміння утримувати увагу студентів протягом усього лекційного заняття та уважно реагувати на висловлювання студентів. На занятті було створено атмосферу доброзичливості і взаємоповаги. Вдало було проведено заключний етап заняття. Підбивши підсумки опрацьованої теми, лектор запропонувала студентам контрольні питання для закріплення матеріалу й відповіла на поставлені питання
Валентина Борщовецька,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри романо-германських мов і перекладу,
Маріанна Гольцова,
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри романо-германських мов і перекладу