Якість надання освітніх послуг з хімічних дисциплін – запорука успішної підготовки майбутніх фахівців

10 лютого 2022 року
     Сучасне суспільство потребує освіченої молоді, яка у своїй професійній діяльності мала б здібності до впровадження власних розробок у різноманітних галузях науки, техніки, виробництва. Така успішна діяльність можлива тільки на основі гармонійного розуміння матеріального світу, довкілля, свідомого пошуку власного місця в повсякденному житті. Тому знання з фундаментальних науково-природничих дисциплін, у тому числі з хімії, стають необхідним базисом для забезпечення плідної професійної діяльності у сільському господарстві, екології та ін. 
     Нове бачення підготовки студентів з хімії гостро ставить питання не тільки освоєння нових технологій передачі належних знань, а й формування у студентів основ професійних і ключових компетенцій, що сприяють їх конкурентоспроможності, успішному становленню професійної ідентичності. Саме такі питання були покладені в порядок денний робочої наради проректора з науково-педагогічної роботи Василя Шинкарука, яка відбулась із завідувачами хімічних кафедр за участі деканів агробіологічного факультету та факультету захисту рослин, біотехнологій та екології щодо нагальних питань з якості надання освітніх послуг і готовності кафедр до навчального семестру. Конструктивна розмова щодо покращення та розвитку фундаментальної підготовки з хімії було також обумовлено тим, що останніми роками в Україні спостерігається погіршення рівня хімічної освіти в середній школі, а також сформувалося необ'єктивне ставлення до цього предмету як до складного, важкого для сприйняття.
 
 
     Проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук вказав, що Україна – країна з різноплановим станом екології та якістю водних ресурсів в тому чи іншому регіоні. За даними міжнародних організацій, наша країна займає останні позиції по забрудненню водних ресурсів в світі. Річки Дніпро і Десна, що дають воду 34 млн. жителям України, забруднені відходами промисловості. Солі важких металів нафтопродукти, пави та інші хімічні речовини скидаються в джерела водопостачання. Тому велику увагу необхідно приділити питанню екологічної ситуації і моніторингу водних басейнів нашої країни. І для цього необхідно гармонізувати дисципліни за спеціальністю 101 - Екологія.
 
     У ході зустрічі обговорили освітньо-професійну програму за спеціальністю 101 - Екологія. Боголюбов Володимир – гарант освітньої програми «Екологія» зазначив про необхідність введення для студентів дисципліни «Гідроекологія», яка сформує компетентності для вирішення завдань та проблемних питань у галузі природничих наук, основних принципів управління природоохоронними діями й екологічними проектами та систем екологічної безпеки.
 
     Володимир Копілевич, завідувач кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води, акцентував увагу на компетентностях з базової дисципліни «Гідрологія», без знань якої неможливе й вирішення актуальної проблеми сучасності — проблеми водозабезпечення, пов'язаної не стільки з кількісним, скільки з якісним виснаженням водних ресурсів, до якого спричинилося широкомасштабне використання їх різними галузями промисловості і наступне скидання у водні об'єкти значної кількості стічних вод, які є забруднювачами. Кафедрою дана дисципліна викладалась з 2001 року, має гарне методичне забезпечення, лабораторну базу і професорсько-викладацький склад із значним науково-методичним доробком кафедри у даному напрямі. У 2021 році було атестовано Укрметстандартом науково-виробничу лабораторію «Вимірювальна лабораторія якості води питної, природної, стічної» і виконано договірних робіт на 350 тис. грн за стандартизованими методиками вимірювань більше ніж 40 біогенних катіонів і аніонів. Перспективними напрямками з гідрології на 2022 рік вважається контроль якості води промислових об'єктів (зрошення, риборозведення, напування тварин і птахів, харчової і переробної галузі), нові види питної води з антиоксидантами на основі наночастинок Se, I, Cr, Zn.
 
     Юлія Коломієць, декан факультету захисту рослин, біотехнологій та екології звернула увагу на навики і компетенції, які мають можливість здобути студенти завдяки лабораторній базі університету для ефективного моніторингу широкого спектру екологічних проблем біосфери. 
     Оксана Тонха зазначила, що ряд країн – Норвегія, Швеція, Фінляндія, а також Швейцарія, Японія, Німеччина, Франція, які є лідерами за якістю води у водопровідних системах, приділяють значну увагу екології та чистоті води, яка споживається населенням. На жаль, Україна в цих питаннях не має передових позицій. Тому така дисципліна як «Гідрологія» буде дуже нагальною для студентів-екологів.
 
     Класичний курс підготовки з хімії, наразі, має відповідати запитам з підготовки агрономів, екологів, біотехнологів тощо. Зауважимо, що це сучасна практика викладання фундаментальних дисциплін, яку впроваджують провідні університети Західної Європи та Америки. 
     Василь Шинкарук наголосив на важливості такої ініціативи і оновленні матеріально-технічної бази.
 
 

 

Оксана Тонха,

 

декан агробіологічного факультету 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook