Засідання Клубу аграрного та освітньо-наукового консалтингу: обговорення пропозицій по удосконаленню освітньо-наукових програм

4 листопада 2021, 11:45

Засідання Клубу аграрного та освітньо-наукового консалтингу – це завжди цікаве і конструктивне зібрання зацікавлених осіб, це завжди науковий діалог небайдужих і свідомих своєї справи людей, яких поєднує спільна мета – удосконалення якості освітнього процесу сьогодення.

Цього разу на засіданні Клубу до обговорення та висунення пропозицій щодо удосконалення програм «Професійна освіта» та «Освітні педагогічні науки» долучилися стейкхолдери, які є членами Клубу і співпраця з багатьма з яких є уже багаторічною, плідною і конструктивною.

З метою ознайомлення усіх присутніх зі змістом програми 015«Професійна освіта» до слова була запрошена гарант освітньо-наукової програми доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземної філології і перекладу  Амеліна Світлана Миколаївна.
Світлана Миколаївна наголосила на тому, що окреслена програма є багатовимірною, адже навчатись за цією програмою приходять і співробітники, які є викладачами як НУБіП України, так і його відокремлених підрозділів, також є здобувачі освіти з інших університетів, в основному аграрного та природоохоронного профілів. У цьому і полягає унікальність програми, яка пропонує здобувачам оволодіння науками біономічного та соціономічного циклів. Також Світлана Миколаївна підкреслила, що за цією освітньо-науковою програмою готується перший (достроковий) захист випускника цієї програми – Мирошніченка Віталія Олександровича на тему: «Формування мотивації студентів до фізичного виховання у освітньому процесі аграрних закладів вищої освіти». Також гарант програми анонсувала перелік обов’язкових дисциплін: філософія, методологія наукових досліджень, іноземна мова (досить значний обсяг годин) та перелік вибіркових освітніх компонентів, які дозволяють здобувачу третього (освітньо-наукового) рівня вибудувати власну освітню траєкторію: «Комп’ютерна обробка інформації», «Крос-культурна комунікація» та інші. 
Наступною  до слова була запрошена гарантка освітньо-наукової  програми 011 «Освітні, педагогічні науки»  доктор філологічних наук, завідувачка кафедри англійської філології   Дьоміна Вікторія Володимирівна.


Вона акцентувала увагу присутніх на тому, що особливістю освітньо-наукової програми «Освітні, педагогічні науки» є її спрямованість на підготовку науково-педагогічних кадрів за трьома спеціалізаціями: теорія та методика навчання (сільськогосподарські дисципліни); теорія та методика виховання; інформаційно-комунікаційні технології в освіті, кожна з яких має основний освітній фокус та обгрунтування. 
Зважаючи на те, що спрямованість освітньо-наукової програми характеризується підготовкою фахівців для роботи, перш за все, у аграрному секторі, тобто у закладах вищої та фахової передвищої освіти, які ведуть підготовку фахівців для роботи у аграрній галузі, змістова її передбачає оптимальне поєднання дисциплін соціономічного і біономічного циклів. Реагуючи на вимоги ринку праці та рекомендації роботодавців, розробниками програми до переліку вибіркових компонентів було внесено дисципліни  «Інформаційно-комунікаційні технології в галузі», «Мультимедійні технології в освіті». Вибірковий блок представлено дисциплінами «Управління науковою та інноваційною діяльністю», «Теорія і методика навчання», «Інноваційні технології в освіті».
До обговорення змісту освітньо-наукових програм були запрошені видатні педагоги та науковці, члени клубу освітньо-наукового консалтингу та роботодавці задля обміну думками та пропозиціями щодо їхнього покращення.
Першою серед роботодавців до слова була запрошена ректор Харківської гуманітарно-педагогічної академії, доктор педагогічних наук, професор, академік Міжнародної академії наук педагогічної освіти, академік Національної академії проблем людини ‒ Пономарьова Галина Федорівна.
У своїй промові вона наголосила на тому, що Харківська гуманітарно-педагогічна академія вже багато років співпрацює з Національним університетом біоресурсів і природокористування України, що наразі окреслено у підписаній угоді про співпрацю.
Наступним слово мав ректор Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор філософських наук, професор, член-кореспондент НАПН України Буяк Богдан Богданович наголосив на важливості  об’єднання зусиль задля народження у науковій дискусії якісних освітянських продуктів - освітніх програм, адже саме у якісній освіті і якісній підготовці спеціалістів зацікавлені сьогодні і здобувачі освіти, і освітні заклади та установи, і вся українська наукова спільнота. 
Богдан Богданович висловив пропозицію щодо проведення спільних навчально-методичних або науково-практичних наукових зібрань: конференцій/семінарів/вебінарів, під час проведення яких групи забезпечення   освітніх програм за ідентичною спеціальністю зможуть фахово подискутувати з питань забезпечення програм академічної мобільності, переліку використовуваної в освітньому процесі літератури, особливостей проходження акредитації тощо. 
Далі слово мала директорка Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка доктор педагогічних наук, члену-кореспондент НАПН України, заслужений працівник народної освіти України  Щербак Ольга Іванівна. Вона закцентувала увагу присутніх на тому, що діяльність Клубу освітньо-наукового консалтингу, який організовано на базі кафедри педагогіки НУБіП України – це важлива платформа для обміну думками та досвідом, що є дуже важливим у сьогоденні. Директорка зауважила, що Київський професійно-педагогічний коледжу імені Антона Макаренка вже багато років співпрацює з університетом та з кафедрою педагогіки, зокрема, у питаннях підготовки кадрів, наукового консультування, підвищення кваліфікації тощо. Ольга Іванівна наголосила на важливості і необхідності здійснення підготовки фахівців за освітньо-науковою програмою 011 «Освітні, педагогічні науки», потреба у яких є сьогоднішньою проблемою закладів освіти. 
Участь у науковому діалозі взяла також заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту проблем виховання НАПН України, доктору педагогічних наук, професору  Канішевська Любов Вікторівна.
Вона поділилася з присутніми «виробничою таємницею»: відкрила завісу розробленої програми «Концепція виховання дітей та молоді у цифровому просторі», яку було запропоновано імплементувати у освітньо-науковому програму. Потреба розробки вказаної Концепції, за словами Любові Вікторівни, полягає у сучасних викликах виховання і продиктована реаліями усвідомлення факту постійного перебування підростаючого покоління у цифровому просторі. Проректор Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, доктор педагогічних наук, професор Москальова Людмила Юріївна висловила думку про необхідність зосередження уваги розробників освітньо-наукової програми на досвід ідентичних міжнародних програм, які ведуть підготовку науковців за аналогічним напрямом. Зокрема, корисною є участь у міжнародних конференціях, наукових диспутах, використання в освітньому процесі досвіду і наукових напрацювань літературу зарубіжних авторів. 
 
 Садварі Юрій Юрійович, директор Відокремленого структурного підрозділу «Мукачівський фаховий коледж НУБіП України», заслужений працівник ветеринарної медицини України, звернув увагу на те, що Мукачівський фаховий коледж тісно співпрацює із кафедрою педагогіки багато років, результатом чого є якісно підготовані до професійної діяльності і професійного зростання науково-педагогічні та педагогічні працівники коледжу, а також здобувачі скороченого терміну навчання, які після отримання фахової передвищої освіти поповнюють студентські лави НУБіП України.
Наступним до обговорення запросили директора Березоворудського аграрного коледжу, спеціаліста вищої категорії, викладача агрономічних дисциплін  Краснюка Василя Миколайовича, який наголосив на тому, що для підготовки фахового молодшого бакалавра наразі необхідні фахівці комунікабельні, креативні, з глибоким науковим підходом. Він подякував викладачам кафедри педагогіки та всього університету за тісну взаємодію протягом багатьох років, за підготовку висококваліфікованих творчих викладачів, які нині працюють у коледжі (Олександр Дадикін, Микола Лещенко, Юрій Шахдінарян), за сприяння у впровадженні елементів дуальної освіти в освітній процес. 
Проректорка з наукової роботи Криворізького державного педагогічного університету, доктор педагогічних наук, професор професорка кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання Гаманюк Віта Анатоліївна надала інформацію про те,  що на базі їхнього університету систематично проводиться ІІ етап Всеукраїнського конкурсу студентських  наукових робіт з педагогіки, у якому серед інших учасників вирізняються здобувачі освіти Національного університету біоресурсів і природокористування України, зокрема, зі спеціальності 015 «Професійна освіта», для яких випусковою є кафедра педагогіки. Кожного року вони посідають одне з призових місць, що є свідченням високого рівня підготовки фахівців на кафедрі. 
До наукової дискусії долучився і директор Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, кандидат педагогічних наук  Шерудило Андрій Васильович. Він розповів присутнім про особливості акредитації освітньо-наукових програм 011 «Освітні, педагогічні науки» та 015 «Професійна освіта», поділившись досвідом проходження цих процесів. 
Також він звернув увагу на те, що на базі їхнього навчального закладу вдруге проводиться конкурс наукових робіт зі спеціальності  «Менеджмент освіти» і запросив приєднатися до наукових змагань. 
Декан факультету плодоовочівництва, екології та захисту рослин Уманського національного університету садівництва, кандидат сільськогосподарських наук, доцент  Щетина Сергій Васильович проаналізував запропоновані до обговорення освітньо-наукові програми, акцентувавши увагу на їх змістовності, оптимальній виваженості, відповідності сучасним вимогам до підготовки науково-педагогічних кадрів.
Директорка Відокремленого структурного підрозділу «Ірпінський фаховий коледж НУБіП України», Відмінник освіти України Ільченко Наталія Володимирівна подякувала НУБіП України за багаторічну співпрацю з гуманітарно-педагогічним  факультетом та підкреслила, що їхній навчальний заклад є вдячним споживачем освітянського продукту - високоякісних випускників освітніх програм кафедри педагогіки, які сьогодні забезпечують освітній процес у коледжі.  На сьогодні Ірпінський фаховий коледж  має актуальні вакансії на посади викладачів. Наталія Володимирівна висловила свою думку щодо того, що підготовка фахівців за освітньо-науковими програми 015 «Професійна освіта» та 011 «Освітні, педагогічні науки» відповідає сучасним запитам, змістова частина програми, представлена переліком дисциплін обов’язкового та вибіркового компонентів,  забезпечує формування необхідних компетентностей та програмних результатів. Вона запевнила, що педагогічний колектив Ірпінського коледжу всіляко підтримує кафедру педагогіки, готовий до співпраці та бажає успіхів в процесі акредитації.
Осторонь конструктивного діалогу не залишився і в.о. директора Відокремленого структурного підрозділу «Заліщицький фаховий коледж ім. Є. Храпливого»  НУБіП України Павлюк Борис Степанович, який підкреслив високий рівень підготовки фахівців  за зазначеними вище освітньо-науковими програмами та зацікавленість педагогічних працівників коледжу у продовженні власного професійного зростання саме у НУБіП України. 
Заступник директора з навчально-методичної роботи Відокремленого структурного підрозділу «Немішаєвський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України»  Харьковський Ігор Сергійовичподякував за підготовку науково-педагогічних кадрів, зокрема, Кушнір Антоніни, яка є випускницею кафедри педагогіки, закінчила навчання за  обговорюваною освітньо-професійною програмою і на сьогодні здійснює успішну науково-педагогічну діяльність у стінах коледжу. Ігор Сергійович нагадав, що і сам є випускником НУБіП і кафедри педагогіки, сам був споживачем освітніх послуг, а тому, як ніхто, може оцінити рівень і якість підготовки. 
Фінальним акордом наукової дискусії, предметом обговорення якої стали освітньо-наукові програми 011 «Освітні, педагогічні науки» та 015 «Професійна освіта», стало  заключне слово завідувача кафедри педагогіки НУБіП України, доктора педагогічних наук, доцента Сопівника Руслана Васильовича, який  наголосив на важливості співпраці зі стейкхолдерами у рамках діяльності Клубу аграрного та освітньо-наукового консалтингу та подякував усім за конструктивний діалог, небайдужість до освітянських проблем та ті пропозиції і побажання, які були надані у процесі обговорення освітньо-наукових програм 011 «Освітні, педагогічні науки» та 015 «Професійна освіта».  
 
Лідія Чередник, старший викладач кафедри педагогіки
Поліна Прохорчук, асистент кафедри педагогіки
Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook