ГУРТКІВЦІ КАФЕДРИ ФІТОПАТОЛОГІЇ ПОГЛИБЛЮЮТЬ ВМІННЯ ДІАГНОСТИКИ ПАТОЛОГІЙ ПЛОДОВИХ ТА ОВОЧЕВИХ КУЛЬТУР У ЛАБОРАТОРНИХ УМОВАХ
Студенти наукового гуртка кафедри фітопатології ім. акад. В.Ф. Пересипкіна для поглиблення знань щодо хвороб плодових і овочевих рослин, провели засідання на базі НДП «Плодоовочевий сад» Національного університету біоресурсів і природокористування України (https://nubip.edu.ua/node/99119). Для цього були відібрані зразки рослинного матеріалу для подальшої ідентифікації збудників і діагностики патологій у лабораторних умовах.
Після гербаризації зібраного матеріалу нами продовжена робота у лабораторіях кафедри фітопатології НУБіП України. Разом із керівником гуртка, доктором сільськогосподарських наук, доцентом Мирославом Піковським нами опановано біологічний метод діагностики хвороб і за допомогою мікроскопічного аналізу ідентифіковано збудників.
Для роботи використовували наступну мікроскопічну техніку: SIGETA MS-217 LED 20x-40x Bino Stereo (професійний стереомікроскоп для вивчення 3D-структури дрібних об’єктів) та Sigeta MB-103 40x-1600x LED Mono (монохромний лабораторний мікроскоп). Дані прилади дозволяють нам аналізувати структури патогенів на поверхні уражених органів (клейстотеції, пікніди), a також отримувати якісне збільшення і детально вивчати морфологію конідій, сумкоспор та інших структур.
Після ретельного візуального аналізування симптомів хвороб нами були виготовлені тимчасові мікроскопічні препарати зі спороношень патогенів та з використанням довідкової фітопатологічної і мікологічної літератури ідентифіковані гриби, які викликали хвороби яблуні, груші, айви, кизилу, капусти, томатів та інших культур.
Як засвідчила проведена нами робота, достовірно діагностувати хвороби рослин є складною справою, яка вимагає великого об’єму знань щодо проявлення хвороб різної етіології, біології та морфології патогенів. Також слід враховувати нетиповість візуальних ознак багатьох захворювань, формуванням збудниками різних типів спороношень або їх відсутність за певних екологічних умов. Все це вимагає системного підходу та наявності практичних навичок, які ми отримуємо під егідою роботи у студентському науковому гуртку.
За цікавою роботою час нашого засідання дуже швидко сплинув, але ми віримо, що «далі – буде продовження».
Аліса Бельскіте,
студентка 4-го курсу,
ОС «бакалавр» спеціальності 202 «захист і карантин рослин»