Діагностико-корекційна практика студентів-психологів в новому онлайн-форматі: реалії та перспективи
8 червня 2020 року розпочалась навчальна діагностико-корекційна практика студентів 2 курсу спеціальності «Психологія» на базі Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району міста Києва.
Під час установчої зустрічі в онлайн-режимі керівників практики від університету: Шмаргуна Віталія Миколайовича, Костюка Дмитра Андрійовича, Олійник Оксани Олексіївни зі студентами 2 курсу були розглянуті питання:
- ознайомлення студентів з нормативними документами проведення практики (наказ на навчальну (діагностико-корекційну) практику, програма практики, методичні рекомендації);
- структури бази практики, індивідуальні завдання, особливості підготовки звітної документації.
10 червня 2020 року відбулась зустріч студентів і керівників практики від університету з практичним психологом Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району міста Києва Степовою Аліною Сергіївною. Під час конференції Аліна Сергіївна ознайомила студентів із структурними підрозділами центру, особливостями роботи Інклюзивно-ресурсного центру, специфікою діяльності психолога, а також представила презентацію і розгорнуту доповідь «Як психологу працювати онлайн з клієнтом». Під час доповіді увагу було акцентовано на важливих складових такого консультування:
- забезпеченні якісного інтернет-зв’язку;
- специфіці підготовки простору консультування в онлайн-режимі;
- налагодженні контакту між психологом і клієнтом;
- формулюванні запиту клієнта і роботі з цим запитом;
- перевагах та недоліках онлайн-консультування.
По завершенню, відбулася дискусія, де учасники мали змогу поставити запитання і отримати зворотній зв’язок щодо специфіки діяльності Інклюзивно-ресурсного центру №1 Голосіївського району міста Києва та особливостей проведення онлайн консультування. Конструктивні запитання, поставлені студентами, засвідчили вмотивованість студентів-психологів, професійну орієнтованість та зацікавленість означеною тематикою. Уточнюючі запитання переважно стосувалися специфіки оформлення документації практики: щоденника і звіту практики, підготовки психодіагностичної програми тощо.
Важливо відмітити, що окрім організаційних запитань, студентів цікавили фахові особливості щодо специфіки онлайн-консультування, зокрема:
- Чи є специфіка онлайн консультування дітей з особливими освітніми потребами? Час консультативної сесії? Взаємодія з батьками дітей та інші.
Фахівець центру розказав, що діти з особливими потребами погано сприймають інформацію з екрану, не можуть налаштуватися на діалог з психологом. Відтак, для покращення роботи вдома з такими дітьми, психолог проводить консультацію з батьками. Також фахівці центру зробили наголос на тому, що для проведення онлайн-консультування важливо забезпечити хороший інтернет-зв'язок. Це, в свою чергу, запобігає порушенню комунікації психолога і клієнта, сприяє встановленню довіри до психолога, налаштуванню на співпрацю, розкриттю своєї проблеми, цілісності сприйняття інформації і зворотного зв’язку.
Зустріч допомогла майбутнім психологам розширити уявлення про діапазон своєї професійної діяльності, поглибити знання щодо особливостей консультування в онлайн-форматі, ознайомитись з особливостями роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
Олійник О.О., Костюк Д.А.,
доценти кафедри психології