Проблеми та перспективи дистанційного навчання з погляду студентів спеціальності «Облік і оподаткування»

April 6, 2020

 

Згідно наказу ректора НУБіП України «Про заходи у НУБіП України у зв’язку з оголошенням карантину» від 11.03.2020 р. № 247, викладачами кафедри обліку та оподаткування економічного факультету навчальний процес проводиться в дистанційному режимі, з використанням електронних навчальних курсів в системі Moodle, надані покрокові інструкції студентам, як організувати самостійну роботу вдома, постійно ведеться електронне листування, спілкування за допомогою сучасних сервісів та технологій.

     Дистанційне навчання передбачає зокрема і онлайн спілкування зі студентами, організовуються конференції через Skype, Google Hangouts, Jitsi, використовується спеціальна навчальна платформа Cisco Webex, тощо.
     Задумавшись, чи є дистанційне навчання якісним і як зробити освітній процес вдома більш цікавим і корисним, куратори поспілкувались зі студентами різних курсів спеціальності "Облік і оподаткування".

     Магістр 1 року навчання Наталія Палагута розповіла, що для неї, як і для всіх, перший тиждень дистанційного навчання був доволі незвичним. Важко було позбутися звички, що не потрібно йти на пари, зустрічатись з друзями та спілкуватися з викладачами лише онлайн.

     «Для дистанційного навчання необхідна наявність у студента сильної особистісної мотивації, вміння навчатися самостійно без постійної підтримки та підштовхування з боку викладача. Але у досвідчених студентів 25 годин в добі. На самостійне навчання виділяється як мінімум 6 годин. Це якщо просто бути присутнім на парі та вивчати матеріал. Для здачі всіх практичних, дедлайни яких «горять», добавляємо ще 6-8 годин. В сумі ми навчаємось 12-14 годин на добу. Практично від мого звичайного життя цей ритм не відрізняється».

     Студентці 1 курсу Матвійчук Діані до дистанційного режиму навчання адаптуватись було не легко, тому що деякий матеріал без допомоги викладачів важко опрацювати. Вона висловила побажання до викладачів: «Зменшити кількість завдань, тому що за такий малий термін важко все вивчити та виконати самостійно. В день на самостійне опрацювання йде приблизно 6-7 годин, тому що завдань багато, а термін їх здачі дуже малий. А ще хочеться подивитись цікавий фільм, почитати книгу, допомогти батькам по господарству».

     А першокурсниця Скібчик Софія легко адаптувалась до дистанційного навчання. Складнощі виникли при проходженні тестів. Зокрема, це стосується того, що ресурси інколи зависають і показують помилку, при тому час спливає.

     Студентка 2 курсу Вікторія Карасюк також швидко адаптувалась, завдяки допомозі викладачів та підтримці одногрупників. Дистанційне навчання виявилось доволі зрозумілим. Вона задоволена, що викладачі консультують можна сказати цілодобово, надають інформацію, надсилають джерела, цікавляться успіхами.

     Вікторія впевнена, що НУБіП України володіє сукупністю ресурсів (матеріальних, фінансових, інтелектуальних, науково-технічних, кадрових та ін.), які необхідні для ефективної реалізації дистанційної освіти в умовах карантину. «COVID-19 змусив весь світ прокинутися в іншій реальності. Ця епідемія, звісно, буде зупинена й життя увійде в усталене русло, проте після отриманого досвіду система координат національної освіти зміниться назавжди. Бо ці зміни – результат нашого розвитку» ‒ каже вона.
     Для студентки 1 СТ Смецької Тетяни точний час навчання в дистанційному режимі назвати досить складно, так як це залежить від пар, які є кожен день, і оскільки я живу в селі, то швидкість інтернету часто є такою, що зайти в навчальний портал неможливо, загалом потрібно витрати 2-5 години в день.

     Малишко Юлія, студентка 2 курсу, на самостійне опрацювання матеріалу кожного дня витрачає різну кількість часу, так як обсяг завдань також різниться. Приблизно, в день на навчання йде від 1 години до n-ї кількості часу, дивлячись якої складності завдання, ну і звісно більшість часу йде на самостійне опрацювання лекцій.

     Магістр Марія Посільська розповідає: «Ми задоволені реалізацією дистанційного навчання. Викладачі роблять все, що в їх силах. Курси наповнені практичними, самостійними, тестами для перевірки знань, є презентації, відео, проводяться онлайн лекції, до будь-кого можна звернутись онлайн і отримаємо відповідь. Карантин це вимушений захід. Наразі можна займатись усіма справами, не виходячи з дому. Навчальні чи художні книжки доступні онлайн, тренування можна провести по відеозв’язку, роботу можна отримати на пошту. В епоху інтернету немає нічого неможливого чи недосяжного!».

     Студенти впевнені, що після карантину всі будуть значно більше цінувати звичайне життя і вони повернуться на навчання із жагою нових знань. Наука іде вперед, навчальний процес теж пристосувався до нинішніх умов.
     Все буде гаразд, бо завтра новий день!

     Розмова надихнула викладача нашої кафедри Олега Криворота на талановиті поетичні рядки:

Карантин у плани вніс нам змін,
Тож виконуємо вміло всі завдання,
Дистанційне викладання дисциплін,
Кафедри обліку та оподаткування!

В нас різного траплялось на віку,
Ми українці люди непоборні,
Магістри й бакалаври на зв’язку,
У вайбері, на пошті та ельорні!

Немає паніки, є дружній діалог,
Викладачі з студентами в онлайні,
Облік бухгалтерський зближає багатьох,
В нас дистанційні успіхи врожайні!

Все згідно графіку, віддалений режим,
Не заважа освітньому процесу,
У цій біді ніхто не є чужим,
Шанують всі НУБіПівську адресу!

Ми переможемо цей вірус всі гуртом,
НУБіП наш дім, а факультет родина,
Під голосіївським зберемося крилом,
Нас об’єднала всіх лиха година!!!


Розмову вели куратори груп 1-5 курсів
спеціальності "Облік і оподаткування",
Мельянкова Людмила, Гуренко Тамара,
Дерев’янко Світлана, Слєсар Тетяна,
Криворот Олег, Шевчук Катерина

 

 
 
Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook