Пари в online: необмежені властивості для кожного
Отримання освіти з використанням дистанційних технологій вимагає від студентів високої мотивації і завзятості в освоєнні професійних програм, і визначальна роль відводиться самоорганізації та самоосвіті.
На допомогу студенту викладачі кафедри екобіотехнології та біорізноманіття організували презентаційні комплекси, інтенсивні блоки занять, на яких можна знайомитись з плановими тематичними напрямками відповідних дисциплін, що дозволяє найбільш оптимально розпорядитися своїм часом.
Тенденції дистанційного навчання показують, що цей вид навчання нічим не поступається, а багато в чому навіть перевершує традиційні відвідування лекцій. Завдяки самостійній роботі студент «дистанційник» набагато краще засвоює і глибше розуміє пройдений матеріал, застосовує його на практиці. А інтерес до навчання «підігрівається» завдяки застосуванню сучасних технологій.
До позитивної характеристики дистанційного навчання студенти та викладачі відносять наступне:
· максимально комфортний тем, при якому студенти не бояться відстати від одногрупників; повернутися до складного питання можна в будь-який зручний час, а легку тему — опустити, витративши час на важливі питання;
· підходить за індивідуальними показниками, уникнення перевантаження, скупчення людей в приміщенні; звична обстановка і, як наслідок, підвищення продуктивності навчання; одночасно суміщення напруженого графіку праці і т.д.;
· підвищення якості навчання за рахунок використання сучасних міжнародних курсів та інформаційних технологій, технічних засобів, електронних бібліотек тощо;
· різноманіття засобів зв’язку з викладачами кафедри, підтримка спілкування online, offline (мобільні телефони, електронна пошта і т.д.);
· доступ до навчальних матеріалів, методична система навчання побудована таким чином, щоб студент у любий час мав можливість отримати доступ до інформації (див. сайт кафедри https://nubip.edu.ua/node/1179 );
· спокійна обстановка (менше стресу та хвилювання під час контрольних модулів і т.д.).
Як в будь-якому іншому аспекті нашого життя, в дистанційному навчанні крім «за» є і свої «проти», а саме:
· наявність сильної мотивації, оскільки левову частку всього навчального матеріалу студент вивчає самостійно, тут необхідні міцні навички самоконтролю, розвиненої сили волі і відповідальності — ось що потрібно для успішного дистанційного навчання;
· не підходить для розвитку комунікабельності, оскільки всі процеси навчання відбуваються при мінімальної взаємодії з іншими людьми, а іноді — і при повної її відсутності;
· дефіцит практичних знань, відсутність «живих» практик, без яких складно повністю освоїти досліджувану тематику, дисципліну;
Щоб дистанційне навчання принесло максимум користі, викладачам, безумовно, слід враховувати основні та специфічні критеріями його оцінювання. Дистанційне навчання — той же очний курс, тільки набагато легше, доступніше.
Так, за період дистанційного навчання (30.03.2020 – 03.04.2020) за координацією викладачів кафедри студентами опрацьовано лекційні та лабораторно-практичні заняття згідно робочого плану з таких дисциплін:
- Промислова біотехнологія; industrial biotechnology (англомовна група)
(Бт. Бак. 4 к.)
Тематика занять: «Технологічна біоенергетика».
1. Біогазова технологія утилізації органічних відходів і виробництва енергії.
2. Технологія отримання спирту.
3. Біологічне отримання водню.
4. Технологічні можливості отримання енергії із біомаси.
проф. Патика М.В., доц. Бородай В.В.
- Екологія мікроорганізмів; ecology of microorganisms (англомовна група).
Тематика занять:
1. «Ґрунт, вода, повітря як середовище існування мікроорганізмів: мікрофлора повітря, води, ґрунту».
2. «Взаємодія мікроорганізмів та рослин: епіфітна мікрофлора, прикоренева та ризосферна мікрофлора, фітопатогенні мікроорганізми».
3. «Взаємовідносини мікроорганізмів з рослинами, безхребетними та хребетними тваринами».
проф. Патика М.В., доц. Бородай В.В.
|
- Ecology of Microorganisms.
Тематика занять: «Ecology of Soil Microorganisms».
Lab. work «Morphological and Cultural characteristic of Filamentous Fungi and Bacteria».
- Industrial biotechnology.
Тематика занять: «Upstream Processing, Lab.work – Morphological and сultural characteristic of bacteria-antagonists».
доц. Бородай В.В.
- Біотехнологія рослин (ЕКБ М 1, 2 гр.).
Тематика занять: «Морфогенез та регенерація рослин в культурі клітин та тканин».
- Біотехнологія в агросфері (АгЕ ск - 2ск, 3 ск).
Тематика занять: «Клітинна селекція рослин».
- Екологічна біотехнологія (АгЕ 3 к, 1, 3 гр.).
Тематика занять: «Біотехнологія екологічно безпечного виробництва».
проф. Кляченко О.Л.
Модульна контрольна робота №1.
проф. Кляченко О.Л., асист. Богославець В.А.
- Основи біотехнології (ФЗР 2 к. 1 гр. + с.т., 2 гр.)
Тематика занять: «Культура ізольованих хлоропластів».
доц. Коломієць Ю.В.
Виділення та методи культивування протопластів (Л/р. 2 к. 1гр., 2 гр.).
доц. Коломієць Ю.В., асист. Богославець В.А.
Екологічна біотехнологія (Бт. М)
Біоіндикація нітратів в плодоовочевій продукції (Л/р. )
доц. Коломієць Ю.В., асист. Богославець В.А.
Тематика занять: «Біологічне очищення стічних вод».
доц. Коломієць Ю.В.
- Молекулярна біотехнологія (Бт. 4 к.)
Тематика занять: «Фактори транскрипції у еукаріот і прокаріот».
доц. Коломієць Ю.В.
Транскрипція (Л/р.). Написання рефератів:
Тема 1 Організація генетичного матеріалу: загальні принципи.
Тема 2 Оперонна організація генетичного матеріалу у бактерій.
Тема 3 Організація генетичного матеріалу у еукаріот.
Тема 4 Структура РНК.
Тема 5 Синтез РНК (транскрипція ДНК).
Тема 6 Дозрівання (процесінг) РНК.
Тема 7 Системи синтезу РНК у вірусів.
Тема 8 Розпад мРНК.
асист. Богославець В.А.
- Інструментальні методи аналізу (Бт 2к. 1, 2 гр.).
Тематика занять:
1. «Інструментальні методи фізико-хімічного аналізу біологічних об’єктів: ґрунтів, рослин».
2. «Інструментальні методи візуального аналізу біологічних об’єктів: ґрунтів, рослин, мікроорганізмів».
Модульна контрольна робота №1.
Індивідуальні заняття, реферування (структурування інформації, наукових статей) за обраним тематичним блоком.
1. Методи вимірювання фізичних параметрів біологічних систем: температури, вологості, концентрації, маси, густини.
2. Методи диференціального, зонально-швидкісного центрифугування.
3. Спеціальні методи електрофорезу. Високовольтний, проточний електрофорез, диск- та імуноелектрофорез та ін.
4. Обладнання для абсорбційної та флуоресцентної атомної спектрофотометрії.
5. Сучасні методи спектрофотометричних досліджень в геноміці та протеоміці.
6. Принципи підбору оптичних систем для мікроскопії методами світлого та темного поля, фазового й інтерференційного контрасту.
7. Методи конфокальної мікроскопії та флуоресцентної in situ гібридизації.
8. Методи скануючої електронної мікроскопії.
9. Типи радіоактивних зондів та методи їх реєстрації. Використання радіоактивних міток у медицині, фармацевтиці й біотехнології.
проф. Патика Т.І.
Таким чином, продовжуємо активно навчатися, підвищувати науково-теоретичний і практичний потенціал, формувати якісні та кількісні показники майбутніх фахівців, створювати всі умови для продуктивної атмосфери взаємодії.
Завідувач кафедри
Микола Патика