VI Міжнародна конференція «Цифрова освіта у природничих університетах»: результат багаторічної співпраці НУБіП України і Вроцлавського природничого університету з організації е-навчання
Конференція «Цифрова освіта у природничих університетах» була започаткована Національним університетом біоресурсів і природокористування України та Вроцлавським природничим університетом 6 років тому. Центр дистанційного навчання у Вроцлаві та Центр дистанційних технологій навчання у НУБіП України організовують співпрацю на засадах взаємного обміну передовим досвідом у галузі е-навчання.
Це щорічна конференція, яка стала платформою для поширення досвіду з різних проблем використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі в природничих університетах. Конференція за погодженням організаторів змінює свою локацію. Минулого року ми приймали цю конференцію в нашому університеті і обговорювали цифрові компетентності, які необхідні випускнику природничого університету, а цього року у Вроцлаві ключовою темою була якість електронних матеріалів та мистецтво їх використовувати для забезпечення якості освітнього процесу.
У роботі конференції взяли участь представники факультету інформаційних технологій – декан факультету Олена Глазунова та відповідальна за міжнародну діяльність Катерина Тужик, факультету аграрного менеджменту – Лариса Діброва та Ольга Голомша.
Крім того, до роботи конференції долучилися представники аграрного університету Арменії, Сумського аграрного університету, Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Мелітопольського університету та провідні університети Польщі – Варшавський університет, Варшавська політехніка, Вроцлавська політехніка, Краковський педагогічний університет, Краковський економічний університет, природничі університети в Лодзі і Познані тощо. Відкрив конференцію ректор Вроцлавського природничого університету професор Tadeusz Trziszka, який привітав учасників з можливістю обмінятися досвідом, знайти можливості для подальшої співпраці та комунікації.
Учасники панельної дискусії обговорювали, як виявилося, спільні для наших країн проблеми щодо вибору моделі розробки е-навчальних ресурсів для університетів, відповідальність викладачів та університету за якість створюваного контенту, різницю у використанні е-навчальних курсів для студентів денної та заочної форм навчання, вимоги до викладачів щодо оволодіння цифровими компетентностями.
На другий день конференції учасники мали можливість відвідати 4 воркшопи, які були присвячені питанням пошуку та вибору відкритих е-навчальних ресурсів, мотивації до розробки е-навчальних ресурсів та методикам використання різнотипних е-ресурсів для навчання.
Олена Глазунова,
декан факультету ІТ