Школа психології від НУБіП: тренінг для старшокласників столиці
Останнім часом проблема міжособистісної взаємодії старшокласників перебуває у центрі уваги психологів. Усе частіше батьки та вчителі розповідають про прояви жорстокості, цькування у підлітковому середовищі. Наслідки булінгу для жертви небезпечні, адже підліток зазнає психічного травмування, яке позначається й на подальшій життєдіяльності школяра. Дитина стає тривожною, у неї може розвинутися схильність до проявів агресії, спогадів про неприємні події, виникають складнощі у спілкуванні з іншими. Стресова ситуація, яку переживає підліток, нерідко позначається й на фізичному здоров’ї: розлади сну, погіршення функціонування серцево-судинної системи, психосоматичні прояви тощо.
Подолання зазначеного явища у шкільному середовищі – процес досить складний, тому ефективнішою є система заходів, орієнтована на запобігання проявів насильства та цькування в закладах освіти. Саме з такою ініціативою звернулася кафедра психології НУБіП України до педагогічних колективів закладів загальної середньої освіти. Так, нещодавно відбувся цикл тренінгових занять для учнів Спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов № 220 міста Києва.
Тренінгова пограма розроблені з метою розвитку навичок самоконтролю, підкреслення значення емоцій у процесі спілкування, формування навичок асертивної поведінки, розвитку комунікативних умінь старшокласників.
Взаємодія школярів і тренера швидко налагодилася: підлітки «протестували» гостю, коли ж переконалися в її щирості, із неабияким ентузіазмом взялися до виконання запропонованих вправ.
Зустріч закінчилася взаємною подякою. Учасники, оцінюючи ефективність занять, відзначили те, що їм довелося переосмислити власні стосунки з однокласниками, обдумати власні вчинки, попрацювати над корекцією своєї поведінки.
Л.М. Омельченко,
доцент кафедри психології