Навчання через дослідництво
На кафедрі методики навчання та управління навчальними закладами, на засіданнях наукового гуртка «Методологія та методика наукових досліджень», керівник професор Журавська Н.С., реалізується принцип «навчання через дослідництво»: формуються дослідницькі уміння організації навчально-пізнавальної і науково-дослідницької діяльності; оволодіння методологічною культурою педагога і фахівця-дослідника, який вирізняється оригінальним і високоефективним підходом до вирішення, зокрема і освітніх завдань, має високий рівень відповідальності та досягає значних успіхів у професійній діяльності.
Найбільш повне втілення ідеї дослідного навчання отримали в теорії природного, або, як частіше говорять, «вільного виховання». Затвердження цього підходу в педагогіці можна вважати початком нового, особливого етапу в розвитку інтересу до дослідницького навчання. Якщо мислителі давніх часів були за дослідницьке навчання в теорії, а на практиці часто проводили в життя зовсім інші ідеї, то прихильник и теорії «вільного виховання» в цьому відношенні завжди були дуже послідовними.
Звичайно, введення дослідницького навчання має свої плюси та мінуси. Щонайперше, викладачі отримують новий виклик – навчитися навчати по-новому, адаптуватися до нової ролі в освітньому середовищі – бути не лише лектором або тьютором, а й повноцінним членом дослідницької команди, науковим керівником, інколи менеджером освітнього процесу та фасилітатором. На це справді потрібен час, і досвід успішних країн показує, що все реально за умови тісної співпраці між усіма учасниками освітнього процесу.
Старший лаборант кафеди,
Лілія Мартинюк