Навчання через дослідництво

March 30, 2018

На кафедрі методики навчання та управління навчальними закладами, на засіданнях наукового гуртка «Методологія та методика наукових досліджень», керівник професор Журавська Н.С., реалізується принцип «навчання через дослідництво»:  формуються дослідницькі уміння організації навчально-пізнавальної і науково-дослідницької діяльності; оволодіння методологічною культурою педагога і фахівця-дослідника, який вирізняється оригінальним і високоефективним підходом до вирішення, зокрема і освітніх завдань, має високий рівень відповідальності та досягає значних успіхів у професійній діяльності.

Найбільш повне втілення ідеї дослідного навчання отримали в теорії природного, або, як частіше говорять, «вільного виховання». Затвердження цього підходу в педагогіці можна вважати початком нового, особливого етапу в розвитку інтересу до дослідницького навчання. Якщо мислителі давніх часів були за дослідницьке навчання в теорії, а на практиці часто проводили в життя зовсім інші ідеї, то прихильник и теорії «вільного виховання» в цьому відношенні завжди були дуже послідовними.

Звичайно, введення дослідницького навчання має свої плюси та мінуси. Щонайперше, викладачі отримують новий виклик – навчитися навчати по-новому, адаптуватися до нової ролі в освітньому середовищі – бути не лише лектором або тьютором, а й повноцінним членом дослідницької команди, науковим керівником, інколи менеджером освітнього процесу та фасилітатором. На це справді потрібен час, і досвід успішних країн показує, що все реально за умови тісної співпраці між усіма учасниками освітнього процесу.

Старший лаборант кафеди,
Лілія Мартинюк

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook