Викладачі та студенти прийняли участь у 4 міжнародній науково-практичній конференції з Соціальної роботи "Розвивальний потенціал сучасної соціальної роботи: методологія та технології" та організаційно-діяльнісній грі

16 March 2018, 0:43
м. Київ
       15 березня 2018 року викладачі та студенти кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті гуманітарно-педагогічного факультету НУБІП України прийняли участь у проведенні 4 міжнародної науково-практичної конференції з соціальної роботи "Розвивальний потенціал сучасної соціальної роботи: методологія та технології" та організаційно-діяльнісній грі.
     Робота конференції проходила за наступними тематичними напрямки: 
1. Інституалізація соціальної роботи у сучасному суспільстві;
2. Перспективи соціального розвитку спільнот та особистості;
3. Розвивальні технології у роботі з різними категоріями клієнтів;
4. Розвиток особистості соціального працівника;
5. Освітні засади підготовки соціальних працівників до застосування розвивальних технологій.
 
       З доповідями виступили провідні спеціалісти соціальної сфери: Швалб Юрій Михайлович, доктор психологічних наук, професор, професор кафедри соціальної роботи Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Люта Леся Петрівна, кандидат соціологічних наук, завідувач кафедри соціальної роботи Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Чуйко Олена Василівна, доктор психологічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Волинець Людмила Семенівна, кандидат політичних наук, заслужений працівник соціальної сфери, керівник секретаріату Міжфракційного депутатського об’єднання «Захист прав дитини – пріоритет держави», Остролуцька Лариса Іванівна, методист відділу методичного забезпечення соціальної роботи Київського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей.
 
Іноземні гості:
     Вайцекаускине Виолетта, доктор наук, профессор, руководитель магистерских программ по социальной работе Литовского университета эдукологии "Ориентиры и проблемы реформы системы защиты прав детей в Литве"
     Juslin Eva, PhD, Head of the Department of Social Services and Health Care Novia University of Applied Sciences, Finland; Wikgren-Roelofs Johanna, Senior Lecturer, Novia University of Applied Sciences, Finland
      В рамках конференції викладачі та студенти розвинули практичні навички і уміння під час проведення майстер-класів.
 
Майстер-клас: «Практика груп взаємопідтримки в навчальній і трудовій діяльності соціального працівника»
      Специфіка практики соціальної роботи полягає у тому, що зміна об’єктивних умов надання соціальної допомоги та підтримки зумовлює необхідність використання адекватних новим ситуаціям методів, технологій і стратегій втручання, впровадження інноваційних підходів. У зв’язку з цим практика соціальної роботи перебуває у постійному пошуку і трансформації. 
    Як для клієнтів соціальної роботи, так і для самих фахівців впровадження практики груп взаємопідтримки сприяє створенню сприятливого рефлексивного простору з можливістю самостійного та свідомого пошуку змісту діяльності та життя, активізації самоаналізу, відповідальності, самосвідомості, інтернальності. Більш ефективному пошуку інформації та прогнозуванню подальшого розвитку, пошуку шляхів власної реалізації та розвитку суб’єктної позиції. Саме про ці аспекти йтиметься на заявленому майстер-класі «Практика груп взаємопідтримки у навчальній та трудовій діяльності соціального працівника»
 
Майстер-клас: «Усвідомлення себе і своїх взаємин з оточуючими як умова особистісного зростання»
     В майстер класі було представлено фрагмент групової роботи з клієнтами, спрямованої на дослідження учасниками своїх актуальних станів і позицій у спілкуванні з людьми. Пропонована робота ґрунтується на еклектичному підході до побудови групових процедур і має на меті допомогти учасникам подолати внутрішні перепони на шляху до автентичності та встановлення повноцінних стосунків.
 
Майстер-клас: «Особливості використання когнітивно-поведінкової терапії в роботі з онкологічними пацієнтами
 
Майстер-клас: «Соціальна анімація як інструмент побудови професійного простору соціальних працівників та психологів»
 
Майстер-клас: «Концептуальні підходи до формування моделі інтегрованої системи надання соціальних послуг на рівні ОТГ»
       Реформа децентралізації зміцнила фінансові можливості громад і надала їм право самостійно визначати потребу в послугах і планувати їх розвиток. У зв’язку з цим особливого значення набувають питання запровадження оптимальних моделей організації соціальної роботи в громаді, максимально ефективного використання наявних матеріальних, фінансових та кадрових ресурсів, у тому числі громадського сектору, розвитку ринку соціальних послуг. 
Під час майстер-класу буде презентовано бачення нової моделі організації надання соціальних послуг в громаді, що напрацьовується в рамках проекту «“Розробка концепції та функціонально-структурної моделі інтегрованої системи соціального захисту в Україні в контексті реформи децентралізації влади”, що впроваджується консорціумом OxfordPolicyManagement та Партнерством “Кожній дитині” на замовлення Міністерства соціальної політики України за фінансування Представництва ЮНІСЕФ в Україні.
 
Майстер-клас. «Проектування організаційно-діяльної гри»
 
Зміст: Ситуація заказу на ОДІ;
Формулювання теми гри;
Розробка мети та організаційного проекту гри;
Конструювання тематичної програми та плану гри;
Організація рефлексії результатів та наслідків проведення ОДІ.
 
Майстер-клас: «Создание сообщества помощи в социальных проектах. Супервнуки – больше чем волонтеры, – это семья»
 
Майстер-клас: «Інструментальні засоби діагностики життєдіяльності особистості»
    Майстер-клас присвячений методам и методикам психологічної діагностики життєдіяльності людини, особливостям і можливим проблемам їх використання у практичній діяльності соціального працівника.
 
Майстер-клас: «Роль соціального працівника у мультидисциплінарній команді паліативної допомоги.
Паліативна допомога – основні аспекти. Паліативний догляд»
 
Майстер-клас: «Використання настільної просвітницько-навчальної гри
«Переселенська блуканина» у підготовці майбутніх соціальних працівників»
     Мета майстер-класу – полягала в тому щоб познайомити учасників з можливостями використання симуляційних та настільних ігор у процесі підготовки майбутніх соціальних працівників. Через гру спробувати відчути основні проблеми внутрішньо-переміщених осіб та їх психологічний стан.
       Під час майстер-класу в теоретичні частині ми ознайомилися з правилами ігор, які можна використовувати у підготовці фахівців з соціальної роботи. Ми дізналися про історію та етапи створення настільної гри «Переселенська блуканина» та пограємо в неї, щоб оцінити, наскільки цей метод є ефективним для поставлених задач.
     Викладачі і студенти ознайомились з сучасними поглядами, технологіями та новітніми практиками стосовно розвитку Соціальної роботи та підготовки фахівців в сучасних умовах, доторкнились до особливостей сучасних европейских моделей ії проведення, перспективами майбутніх змін. 
 
 
 
Г.М. Ржевський,
доцент кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в освіті
гуманітарно-педагогічного факультету
НУБіП України


 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook