Гуманітарії провели семінар з підвищення педмайстерності наставників
10 жовтня 2016 року з ініціативи та на базі гуманітарно-педагогічного факультету, кафедрою педагогіки разом із відділом виховної роботи та студентських справ був проведений науково-методичний семінар для наставників студентських груп.
Розпочав семінар декан гуманітарно-педагогічного факультету Василь Дмитрович Шинкарук. Він за дорученням ректора університету, професора Станіслава Миколайовича Ніколаєнка, проректора з навчальної і виховної роботи Сергія Миколайовича Кваші довів до присутніх ряд важливих питань. По-перше, приділяти більше уваги адаптації студентів до умов вищого навчального закладу, а також провести анкетування з метою виявлення ставлення молоді до нашого вишу за підсумками перших вражень. У вступному слові професор В.Д.Шинкарук відмітив, що місія педагогів, наставників направляти діяльність студентів у соціально корисне русло. По-друге, у зв’язку з різким похолоданням нагадати своїм підопічним запастись теплим одягом і турбуватись про власне здоров’я. По-третє, в зимовий період, можливо, університет буде працювати культивуючи елементи дистанційного навчання, тому слід призвичаювати наших студентів до роботи з електронними начальними курсами.
Продовжив семінар завідувач кафедри педагогіки Сопівник Руслан Васильович доповіддю на тему «Виховання особистості майбутнього фахівця в контексті функцій наставника академічної групи». Р.В.Сопівник зазначив, що бачить семінар наставників як інтерактивну форму взаємодії, трибуну для обміну думками, педагогічним досвідом. У більшій мірі семінар має охоплювати наставників академічних груп, які не мають педагогічної освіти та стаж роботи яких не перевищує трьох років. Доповідач наголосив на доцільності існування інституту наставництва у зв’язку із наростання моральної кризи у глобальних і національних масштабах. Результатом виховання студента мають бути соціально-важливі особистісні якості, які й має формувати наставник. Педагогічний супровід становлення особистості студента має здійснюватись ненав’язливо, на паритетних засадах співробітництва із вихованцем як носієм перетворювальної активності, направленої на зміну самого себе та оточуючої дійсності. Вектор виховних впливів, окрім раціональної і мотиваційної сфери особистості, має спрямовуватись на її почуття й емоції, що можна реалізувати оперуючи художнім образом втіленим у літературних творах, живописі, музиці і поезії.
Руслан Сопівник також зупинився на основних функціях наставника. Порадив використовувати для діагностики особистості студентів експрес методики, що є зручними і легкими в застосуванні. Рекомендувалось також, реалізуючи національно-патріотичне виховання, орієнтуватись на пантеон національних героїв, як приклад для наслідування, та разом із студентами академічної групи проводити виховні заходи з відзначення національних свят і пам’ятних дат акцентуючи на сторінках переможної історії нашого народу.
Із доповіддю «Форми виховання здорового способу життя студентів» виступив Костенко Микола Петрович, завідувач кафедри фізичного виховання, майстер спорту України міжнародного класу з міні-футболу. Микола Петрович зазначив, що важливим завданням наставників є донести до студентів те, що спорт має займати у їх житті пріоритетне місце. Він надав ряд порад, як допомогти студентам спланувати свій день, викорінювати шкідливі звички, обрати оптимальний руховий режим, дотримуватись особистої гігієни і раціонального харчування, загартування. Важливо мотивувати студентів до занять фізичними вправами. Такій мотивації сприяють зустрічі з відомими спортсменами. М. Костенко назвав спортивні секції, які функціонують в нашому університеті під керівництвом відомих майстрів спорту з кафедри фізичного виховання. Запросив наставників разом із їх вихованцями брати участь у спортивних загальноуніверситетських змаганнях та спартакіадах.
Валентина Теслюк,