Використання потенціалу лабораторії ІКТО в освітньому процесі випускових програм кафедри педагогіки
Колектив кафедри педагогіки – творчий, креативний,
сповнений натхнення і нестримного бажання опановувати
і продукувати нове, аби освітній процес був не тільки
інформативно-пізнавальним, але і цікавим
та захоплюючим для здобувачів освіти.
Національний університет біоресурсів і природокористування України другий рік поспіль входить до трійки лідерів у міжнародному рейтингу Webometrics. Автори рейтингу оцінюють змістову та інформаційну складову сайту певного університету.
У процесі складання Webometrics Ranking of World's Universities дослідники оцінюють заклади за трьома показниками. Зокрема, до уваги беруться видимість (кількість зовнішніх джерел, що містять посилання на сайт цього закладу), прозорість (кількість цитат топ-авторів установи) та якість (кількість статей дослідників цього закладу, які входять до 10% найбільш цитованих у 27 дисциплінах).
Утримування високих позицій у рейтингу і поступове підвищення цього показника вимагає від кожного члена колективу університету, від кожного підрозділу максимальних зусиль, спрямованих на підвищення рівня якості освіти, пошуку нових, удосконалених форм роботи та нових шляхів співпраці із роботодавцями та стейкхолдерами, які можуть стати не тільки порадниками, учасниками освітнього процесу, читати практично орієнтовані лекції, ділитись досвідом, надавати консультації, але і фінансово підтримати прагнення стати кращими.
Постійно працюючи над питанням вдосконалення якості освітнього процесу, який би не тільки сприяв формуванню нових компетентностей здобувачів освіти, але і був для них захоплюючим, цікавим, сучасним, НПП кафедри педагогіки, зокрема, завідувач кафедри педагогіки, докт.пед.н., професор Руслан Сопівник та докт.пед.наук, професор Олександр Кучай зініціювали заснування Лабораторії інформаційно-комунікаційних технологій в освіті, яку було відкрито на початку нового навчального року.
Лабораторія являє собою цілісний модуль трьох об’єднаних аудиторій, своєрідну мережеву систему: лекційна аудиторія, комп’ютерний клас (оснащений 15 сучасними комп’ютерами, сенсорною дошкою, поворотною камерою тощо), кабінет віртуальної та доповненої реальності. Одночасно у ній може працювати 60 здобувачів освіти, тобто дві повнокомплектних академічних групи. Лабораторію оснащено сенсорною панеллю, за допомогою якої можна унаочнити презентаційний матеріал на лекціях і практичних. За допомогою сучасної поворотної камери можна проводити відеофіксацію лекцій і розміщувати їх на платформах Ельорн або YouTube. Камера має безліч переваг, за допомогою використання штучного інтелекту вона може слідкувати за лектором, тримаючи його завжди по центру зображення, вона може дистанційно керуватись за допомогою певних візуальних команд лектора.
Стосовно кабінету віртуальної і доповненої реальності, то у ньому студенти можуть використовувати автономні окуляри віртуальної реальності Oculus Quest 2, використовуючи їх як засіб опанування просторових віртуальних моделей, проектувати складні 3д - моделі в додатку Gravity Sketch з подальшою підготовкою обʼєкта на компʼютері в додатку Ultimaker Cura і його друком на 3D принтері Creality Ender 3 S1 Pro, який теж розміщений в лабораторії.
Creality Ender-3 S1 Pro - варіант 3D-принтера Ender-3 S1 з підвищеною температурою екструзії, що дозволяє працювати з ширшим спектром витратних матеріалів. Максимальна температура екструзії становить 300°С проти 260°С в оригіналу. Редукторний директ-екструдер з передавальним числом 1:3.5 забезпечує стабільну подачу витратного матеріалу, у тому числі з еластичними матеріалами, наприклад, термопластичним поліуретаном. Система обладнана 32-бітною платою з тихими драйверами, калібрування здійснюється автоматично. Друк здійснюється на платформі, що підігрівається, накритій знімним гнучким сталевим столиком з поліефіримідним покриттям. Бортовий інтерфейс включає 4.3-дюймовий кольоровий сенсорний екран, USB-порт та картоприймач формату SD. Ця модифікація Ender 3 чудово підходить як 3Д-принтер для дому. Як і попередні ітерації Ender-3, ця модель поставляється у вигляді DIY-набору та збирається максимум за 10 хвилин. Принтер має конструкцію відкритого типу. У верхній частині консолі знаходиться яскраве LED підсвічування.
Можливості лабораторії вже використовуються для викладання таких освітніх компонентів, як «Розумні цифрові технології в освіті», «Технології програмування», «Педагогічні і психологічні засади міжособистісної взаємодії у віртуальному середовищі», «WEB-програмування», «Інформаційні технології в управлінні освітнім процесом», «Створення е-ресурсів навчального порталу», «Технології STEM-освіти».
Варто зауважити, що у лабораторії на стінах експонуються ілюстрації - нерукотворні полотна, виконані у стилі імпресіонізму з наслідуванням Вінсента Ван-Гога у виконанні штучного інтелекту на основі Open AI DALL-E – нейромережі, яка створює зображення за текстовими описами.
У кабінетах лабораторії проходять передзахисти та захисти студентських магістерських досліджень, звіти аспірантів – здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. Обладнання лабораторії використовується магістрантами, аспірантами та студентами бакалаврату у ході проведення експериментальних досліджень.
Світ не стоїть на місці в питанні освоєння нового. Колектив кафедри педагогіки крокує в ногу з часом, опановуючи нове, втілюючи новітні технології в освітній процес, створюючи широкі можливості для здобувачів освіти у плані їх професійного зростання. Можемо бути певними: наша освіта завжди буде крокувати в ногу з часом, а Національний університеті біоресурсів і природокористування України завжди буде на вершинах рейтингів серед національних та європейських закладів освіти!
доцент кафедри педагогіки
Лідія Чередник