Ресурсне забезпечення сучасного магістра

November 17, 2024

Актуалізація, збагачення та критичне оцінювання ресурсного забезпечення для підтримки навчальної, дослідницької та професійної діяльності магістрів – такою була мета навчання дисципліни «Світові інформаційні ресурси» магістрами, що навчаються за освітньою програмою «Економічна кібернетика».

Оскільки навчання магістрів на факультеті інформаційних технологій відбувається за блочною системою, інтенсивною була й робота з опанування програмних матеріалів дисципліни.
За чотири тижні було розглянуто цифрові ресурси інструменти та контент відповідно до напряму підготовки та потреб і запитів сучасних студентів; проаналізовано нормативне забезпечення щодо дотримання авторських прав на е-контент, принципів академічної доброчесності та етики використання штучного інтелекту.

Відповідно, джерельна база магістрів поповнилась порталами та наборами відкритих даних, інституційними та тематичними репозитаріями, журналами відкритого доступу, переліком сайтів під ліцензією CC, де можна легально скористатись різними форматами цифрового контенту.
Наступне завдання – дібрати джерела та засоби підтримки освітньої та дослідницької діяльності. Так, для роботи з бібліографією, що значно спрощує роботу з науковими публікаціями, студенти здійснили порівняльний аналіз бібліографічних менеджерів та обрали найбільш зручний для себе.

При цьому слід зауважити, що переважна більшість магістрів обрала для цього Zotero.

Для побудови і візуалізації бібліометричних мереж було досліджено переваги й обмеження застосування програмного засобу VOSviewer.

При цьому слід зазначити, що студенти розширили власні джерельні бази для пошуку й аналізу наукових публікацій. Більше того, переконались, що для кращої обізнаності та актуалізації тематики досліджень доцільно використовувати англомовні ресурси та контент. Відповідно, невимушено і практикоорієнтовано посилювалась й англомовна підготовка студентів, адже, коли ти маєш завдання і зацікавлений у його вирішенні, з’являється мотивація більше уваги приділити англійській мові та (чи) знайти інструменти допомоги. До останніх належать, зокрема, й сучасні засоби генеративного штучного інтелекту. В результаті, студенти надали перевагу використанню Grammarly.

Зображення, що містить текст, знімок екрана, програмне забезпечення, число

Автоматично згенерований опис

Звісно, наведено лише приклади ресурсів, які обрали магістри-кібернетики. Як результат, кожен та кожна створити власну персональну мережу та освітнє середовище та представили його колегам.

А дехто навіть для представлення використав засоби штучного інтелекту (https://www.youtube.com/watch?v=64Xkd3dj3aE).

Сучасні, технологічні, критичні та креативні – саме такими наші магістри-кібернетики! Дякуємо нашим захисникам та захисницям за можливість забезпечувати якісну освіту.
 

 

Олена Кузьмінська,
професорка кафедри інформаційних систем і технологій,
викладачка курсу «Світові інформаційні ресурси»

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook