Відкрита лекція доцента кафедри загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності Піскунової Лариси Едуардівни
Доцільність і необхідність відкритої лекції, як важливої форми організації навчального процесу у закладах вищої освіти зумовлена такими причинами:
• лекція іноді є основним джерелом наукової, навчальної інформації у зв’язку з відсутністю необхідних підручників і посібників;
• викладач повідомляє сучасну наукову інформацію, результати останніх досліджень, що не знайшли висвітлення у підручниках і посібниках;
• у змісті лекції викладач має змогу використати результати власних спостережень, досліджень, а також і своїх колег; існують різноманітні наукові концепції, підходи до трактування сутності явищ, понять, що можуть бути доступно і стисло висвітлені викладачем;
• деякі факти, теорії, концепції неоднозначно, суперечливо або складно обґрунтовуються в науковій літературі і потребують дохідливого пояснення лектором.
Під час лекції викладач має змогу здійснювати вплив на формування ціннісних орієнтацій студентів, розкривати у змісті не лише наукові поняття, положення, але й світоглядні, моральні, етичні ідеї та норми. Позитивні сторони лекції будуть підсилені, а слабкі зменшені, за умови, якщо викладач: взаємодіє, спілкується зі студентами як рівноправними партнерами, суб’єктами спільної навчально-пізнавальної діяльності; стимулює активність студентів, розвиток їхнього критичного, творчого мислення шляхом постановки проблемних питань, залучення їх до дискусії, діалогу, висловлювання власних міркувань.
Мета відкритої лекції – контроль якості викладацької роботи лектора; обмін досвідом; дружня допомога колег лектору у розкритті недоліків його роботи та їх усунення; пошук можливостей вдосконалення учбового процесу. Відкриті лекції сприяють згуртуванню колективу кафедри, створенню концептуальної єдності науково-методичних підходів та дій щодо організації учбового процесу та вимог до студентів.
На відкритій лекції були присутні: завідувач кафедри, доктор біологічних наук Клепко А.В., професор, доктор педагогічних наук Боголюбов В.М., доценти кафедри: Бондарь В.І., Лазарєв М.М., Ракоїд О.О., Кудрявицька А.М, Іллєнко В.В.
Учасники обговорення відмітили, що лекція була проведена на високому професійному, навчально-методичному та науковому рівні із використанням сучасного програмного інструментарію. Лекційне заняття було побудовано методологічно правильно та містило всі необхідні елементи для здобуття здобувачами загальних і фахових компетентностей. Присутні також відмітили прикладну цінність лекції, пов’язану із біологічними небезпеками, що загрожують нашій безпеці.
Доцент кафедри загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності Ракоїд О.О.