Відкрита лекція на тему "Аналіз вимог як етап розробки програмного забезпечення"

3 September 2024, 13:00
Київ. Кафедра комп'ютерних наук НУБіП України

3 вересня 2024 року для студентів 2 курсу спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» відбулася відкрита лекція на тему "Аналіз вимог як етап розробки програмного забезпечення" в межах дисципліни "Аналіз вимог до програмного забезпечення". Лекцію, що проходила у форматі онлайн, провів старший викладач кафедри комп’ютерних наук (КН) факультету інформаційних технологій Бородкін Георгій Олексійович. У заході взяли участь 34 студенти. До відкритої лекції доєдналися НПП кафедри КН, які викладають суміжні дисципліни для студентів цієї спеціальності факультету інформаційних технологій.

Лекція розпочалася з визначення програмної інженерії як галузі науково-практичної діяльності та її місця в загальній структурі розробки програмних систем. Інженерія програмного забезпечення (ІПЗ) (Software Engineering) є галуззю інформатики, яка вивчає питання побудови комп'ютерних програм, відображає закономірності розвитку програмування, узагальнює досвід програмування у вигляді комплексу знань і правил регламентації інженерної діяльності розробників ПЗ.

Необхідність в програмній інженерії, як у спеціальній галузі знань, була усвідомлена світовою спільнотою в кінці 60-х років минулого століття, більш ніж на 20 років пізніше за народження самого програмування, якщо вважати таким фактом появу відомого звіту фон Неймана "First Draft of а Report on the EDVAC" («Перший проект звіту на EDVAC»), що був надрукований ним в 1945 році. Народженням програмної інженерії є 1968 рік – конференція NATO Software Engineering, м. Гарміш (ФРН), яка цілком була присвячена розгляду питань єдиного підходу до взаємодії світової спільноти з засобами обчислювальної техніки для управління військами.

На початку 90-х років ХХ століття потреба в систематизації знань з Software Engineering виникла з новою силою внаслідок появи відносно дешевих персональних комп’ютерів, які потребували насичення ринку товарів та послуг якісними програмними продуктами. Тому Міжнародним комітетом при американському об'єднанні комп'ютерних фахівців (ACM –Association for Computing Machinery) і Інституті інженерів з електроніки та електротехніки (IEEE) було створено ядро знань SWEBOK. У цьому ядрі (2004 рік) були систематизовані різнорідні знання в області програмування, планування і управління, сформульовано поняття програмної інженерії та десяти областей, які відповідають процесам проектування ПЗ і методам їх підтримки. Але вже через 10 років (2014 рік) відбулось кардинальне оновлення ядра зумовлене появою групи науковоємних галузей знань. На сьогодні загальна кількість галузей знань, які формують ядро ІПЗ, сягнула 15 і їх розвиток продовжується і зараз.

Основна особливість ІПЗ полягає у створенні комп'ютерних програм для постачання на ринок ПЗ, тобто для створення програмних продуктів, які суттєво відрізняються від програмного забезпечення.

Проте, протягом вже 50 років основні області знань (як і етапи процесу створення якісного програмного забезпечення) залишаються незмінними і першочергове місце в них займає така область, як аналіз вимог, а останнє десятиліття – ще і управління процесом контролю за реалізацією вимог.

Лекція містила визначення основних термінів, які є базовими для створення програмного коду у відповідності до вимог замовника та потреб користувачів.

При проведенні лекції Г.О.Бородкін використовував елементи інтерактивної взаємодії зі студентською аудиторією, що дозволило з одного боку перевірити отримані раніше знання та навички, а з іншого боку активізувало в студентській авдиторії обмін думками щодо особливостей розвитку галузі ІТ, особливо за останні роки.

Реакція студентів на питання і проблеми, які піднімались лектором, свідчила про зацікавленість та жвавий інтерес аудиторії до обговорюваних проблем. Лекція виклика інтерес і з боку викладачів кафедри комп’ютерних наук ФІТ.

Белла Голуб, к.т.н., доцент,
завідувачка кафедри комп’ютерних наук НУБіП України

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook