Здобувачі першого (бакалаврського) рівня спеціальності «Соціальна робота» закріплюють отриманні знання на виробничій практиці

1 May 2024, 16:27

Відповідно до навчального плану студенти спеціальності «Соціальна робота» набувають практичних навичок та закріплюють отримані знання під час виробничої практики. Цей етап навчання є ключовим у формуванні професійної компетентності майбутніх соціальних працівників.

Виробнича практика надає студентам можливість застосовувати теоретичні знання у реальних ситуаціях, що виникають у професійній діяльності. Під керівництвом досвідчених практикуючих фахівців, студенти отримують можливість взаємодіяти з отримувачами соціальних послуг, вирішувати конкретні соціальні проблеми та залучати до цього відповідні методи та інструменти соціальної роботи.
Так, Черкас (Сас) Діана, обрала місцем проходження виробничої практики Рогатинську спеціальну школу Івано-Франківської міської ради. Вона не тільки спостерігала за соціальними працівниками, а й безпосередньо проводила з учнями реабілітацію, тренінг з булінгу. За допомогою методики «Їжачок», Діана визначала рівень агресії дітей, а також розвиток їхньої комунікабельності.
Цікавою було проходження виробничої практики Гайдар Діаною у Службі у справах дітей, надання соціальної допомоги сім’ям з дітьми та молоді при Бережанській міській раді. У перший день довелось бути присутньою на нараді щодо протидії домашньому насильству. Проте дуже складним було відвідування сімї, яка опинилась у складних життєвих обставинах. Багатодітна сім’я не могла вийти з кризи декілька років. Соціальні працівники постійно її опікують, допомагають, проте складність залишається й досі. Після важкого відвідування сім’ї, приємним було бачити народження немовлят та надати допомогу багатодітним сім’ям, які опинились у СЖО. Беззахисне немовля почувало себе захищеним у професійних руках соціальних працівників про що свідчить безтурботний та спокійний сон.
Кінаш Христина, Семеген Ольга та Сердечна Тетяна обрала Центр соціально-психологічної реабілітації Національного університету біоресурсів і природокористування України. Однак завдання виконували різні. Так, Тетяна Сердечна розглядала фітотерапію або травні засоби як метод лікування дітей ВПО. Використовуючи рослинні екстракти та рослинні продукти, фітотерапія покращує здоров'я та лікує різні захворювання. Цей метод базується на використанні лікарських властивостей рослин, таких як трави, квіти, коріння, листя та плоди.
До основних принципів фітотерапії відносять: натуральність (використання природних рослинних матеріалів робить фітотерапію більш природним та менш інвазивним методом лікування, порівняно з хімічними препаратами); індивідуалізація передбачає підбір трав’яних препаратів для з урахуванням індивідуальних характеристик пацієнта: стать, вік, стан здоров'я, особливості захворювання; цільове спрямування передбачає вибір рослинних препаратів залежно від цілей лікування, спрямованих на подолання конкретних симптомів або захворювань; комплексний підхід включає в себе використання різних рослинних матеріалів та їх комбінування для досягнення максимального ефекту лікування; безпека обіймає особливе місце в процесі лікування. Адже багато рослинних препаратів мають меншу кількість побічних ефектів порівняно з хімічними препаратами, проте важливо враховувати індивідуальну переносимість та можливі алергічні реакції.
Фітотерапія може бути використана для лікування різноманітних захворювань, включаючи проблеми зі шлунково-кишковим трактом, захворювання опорно-рухової системи, захворювання серцево-судинної системи, психічні розлади, алергічні реакції, імунодефіцити та ін.
Ароматерапія імпонувала Ользі Семеген як метод лікування, що використовує натуральні ароматичні речовини, відомі як ефірні олії, з метою поліпшення психічного та фізичного здоров'я. Цей підхід використовується як у комплементарній медицині, так і в альтернативній терапії. Принцип ароматерапії полягає в тому, що ароматичні сполуки, які випаровуються з ефірних олій, здатні стимулювати запахові рецептори в носовій порожнині, що в свою чергу активує частини мозку, відповідальні за емоції, пам'ять та навіть фізіологічні реакції. Ці ефекти можуть викликати різноманітні реакції, такі як зниження стресу, поліпшення настрою, заспокоєння або підвищення енергії.
У процесі виробничої практики було виявлено позитивний влив ароматерапії на реабілітацію військовослужбовців через кілька механізмів:
По-перше, було констатовано зниження стресу та тривоги після отримання військовослужбовцями стресу та тривоги внаслідок бойових дій, травм або інших негативних подій. Ароматерапія допомогла заспокоїти нервову систему, тим самим знизивши рівень стресу за допомогою ароматичних олій, таких як лаванда, ромашка або мандарин. По-друге, було покращено сон та відновлено енергію. Адже відновлення адекватного сну особливо важливе для військовослужбовців, у яких спостерігалось порушення сну через стресові ситуації або посттравматичний стресовий розлад. Лаванда або сандал допомогли полегшити засинання та покращити якість сну. По-третє, евкаліпт допоміг зменшити біль, а лаванда сприяла заспокоєнню та зменшенню запалення, а також зцілення травм. Ці олії мають анальгетичні властивості.
Покращити настрій та емоційний стан допоміг: бергамот/розмарин, що наділений тонізуючим ефектом, допомагаючи збільшити енергію та відчути бадьорість.
Етерична олія чайного дерева відома своїми антибактеріальними та протигрибковими властивостями. Це допомогло підтримати загальне здоров’я та імунну систему військовослужбовців.
Як висновок, Ольга засвідчила корисне доповнення аромотерпії до комплексної програми реабілітації військовослужбовців, сприяючи їх фізичному та психологічному здоров'ю, а також загальному благополуччю.
Під час виробничої практики студенти отримали важливий практичний досвід роботи в різних установах соціального обслуговування, таких як центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, центри надання соціальних послуг, медичні установи, школи та інші, що дозволило здійснити широкий огляд практичної роботи та зрозуміти різноманітні аспекти соціальної роботи в реальних умовах.
Отже, виробнича практика є важливим етапом в навчанні студентів спеціальності «Соціальна робота», який допомагає закріпити теоретичні знання та отримати практичний досвід, необхідний для успішної професійної діяльності у майбутньому.
Ніна Тверезовська,
доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи та реабілітації
Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook